بررسی شرایط المپیکی شدن بانوان دوومیدانی

کد خبر: 512413

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی با بررسی شرایط المپیکی شدن بانوان این رشته گفت: فکر می کنم مریم طوسی دیگر بانوی دوومیدانی کار ایرانی باشد که هنوز فرصت کسب سیهمه المپیک دارد.

خبرگزاری مهر: کمتر از چند ماه دیگر المپیک ریو آغاز می شود و دوومیدانی ایران با کسب هفت سهمیه المپیک یکی از فدراسیون های پیشتاز در این خصوص است اما در میان این هفت سهمیه تنها یکی از آنها به بخش بانوان اختصاص دارد.

این موضوع شاید به اختلاف زیاد دوومیدانی کاران خانم و آقا در بعد فنی مربوط باشد. چیزی که البته در سراسر دنیا دیده می شود. بسیاری از برنامه های بانوان عملی نمی شود و علیرغم تلاش های نایب رئیس کهنه کار این فدراسیون که خود روزگاری از ورزشکاران این رشته بود بانوان دوومیدانی کار خیلی از طرف مسئولان ورزش کشور حمایت نمی شوند.

اگرچه فرصت زیادی تا آغاز رقابتهای المپیک باقی نمانده اما بانوان این رشته هنوز فرصت کسب سهمیه دارند. با روی کار آمدن کیهانی وی شرایط تمرینی خوبی برای شانس‌های کسب سیهمه فراهم کرده و این خود می تواند به دوباره سرپا شدن بانوان این رشته کمک کند. پریسا بهزادی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر پاسخگوی سوالات بود:

خبرگزاری مهر : به عنوان نخستین سوال وضعیت نهایی اردوی لیلا رجبی تنها بانوی المپیکی دوومیدانی به کجا رسید؟ - در آخرین جلسه کمیته فنی پیش از عید خانم رجبی خودش درخواست داد تا اردویی در بلاروس داشته باشد و زمان این اردو نیز از اردیبهشت ماه تعیین شد. البته خانم رجبی علاقه مند بود تا اردویی متصل به المپیک داشته باشد که باید دید شرایط به چه صورت خواهد شد.

* به غیر از خانم طوسی باز هم فرصت کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان این رشته را داریم؟ - بله باز هم فرصت کسب سهمیه المپیک فراهم است اما فکر می کنم این شانس برای خانم طوسی بیش از دیگران فراهم است. ما دو فرصت کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان داریم یکی رقابتهای قهرمانی کشور و دیگری جام کازانف است.

* در مسابقات کشوری خودمان نیز سهیمه توزیع خواهد شد؟ - بله، هر کس بتواند ورودی لازم برای رقابتهای المپیک را بزند می تواند جواز حضور در رقابتهای المپیک 2016 را به دست آورد که امیدورایم خانم طوسی موفق شود به این موفقیت دست پیدا کند.

* خانم توکلی چطور؟ شانس کسب سهیمه نداند؟ - شرایط کسب سهمیه المپیک خیلی دشوار شده است. سپیده توکلی از ورزشکاران خوب این رشته است ولی کار بسیار دشواری برای کسب سهیمه در ماده خود دارد.البته کار خانم طوسی هم سخت است. وی چهار سال پیش در ماده 200 متر بسیار قدرتمند بود و برای المپیک لندن در اوج آمادگی قرار داشت ولی امسال به دلیل آسیب دیدگی تازه از بهمن ماه تمریناتش را به صورت جدی و بدون ترس آغاز کرد.طوسی در 6 ماه نخست سال فقط درمان می کرد و حالا باید ببینیم چه عملکردی رد رقابتهای قهرمانی کشور خواهد داشت.وی ماده تمریناتش را از 400 متر به 200 متر تغییر داد و ممیدواریم موفق شود.

* خانم رجبی چقدر از نظر شما برای موفقیت در المپیک ریو شانس دارد؟ - همانطور که می دانید ورزشکارانی به المپیک راه پیدا می کنند که بهترین ها هستند. ما باید واقع بین باشیم. نفرات برتر المپیک رکوردهای 19 و 20 متر رداند و خانم رجبی رکورد کمی بیش از 18 متر دارد.اگر وی بتواند رکوردهای قبلی خود را تکرار کند و یا کمی آن را ارتقا دهد نتیجه معقولی گرفته است.امیدورام وی بتواند به مرحله نهایی راه پیدا کند.امیدورام رجبی رد این فرصت باقی مانده با انگیزه کار کند و به نتایجی که از او انتظار می رود دست پیدا کند.

* در مجموع شرایط دوومیدانی ایران در بخش بانوان را چطور ارزیابی می کنید؟ - بانوان دوومیدانی ایران همواره اثبات کرده اند که حرف های زیادی برای گفتن دارند. استعدادهای بسیار خوبی در شهرستانها داریم و به نظرم آینده بسیار روشنی در بخش بانوان این رشته در آینده خواهیم داشت. اگر بتوانیم امکارنات مورد نیاز بانوان در این رشته را فراهم کنیم در آِینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها