کیهانی: در پشتوانه‌سازی غفلت شده است

کد خبر: 665754

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: خوشحال هستیم که کسی ادعا می کند که حقش را می‌گیرد؛ ما هم در فدراسیون به دنبال این هستیم که احقاق حق کنیم.

خبرگزاری ایسنا: مجید کیهانی درباره جذب اسپانسر برای فدراسیون دوومیدانی ، اظهار کرد: به قول هایی که من در زمان انتخابات داده بودم عمل کردم. موضوع اولی که حساسیت زیادی هم داشت، جذب اسپانسر بود که خوشبختانه این موضوع به واقعیت پیوست. فدراسیون دوومیدانی جزو معدود فدراسیون‌هایی است که اسپانسر دارد و تمام مسابقه هایش با اسپانسر برگزار می شود. خیلی ها می گفتند نمی‌شود و این موضوع اتفاق نمی‌افتد. خیلی‌ها با ناباوری می‌گفتند مگر ممکن است، در حالی که فدراسیون فوتبال اسپانسر ندارد فدراسیون دوومیدانی اسپانسر داشته باشد ولی ما الان اسپانسر وفادار داریم یعنی علاوه بر این که آن را جذب کرده ایم وفاداری هم در اسپانسر ایجاد کرده ایم.
او همچنین درباره موضوع استعدادیابی و پشتوانه‌سازی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که خیلی‌ها با من مخالف بودند طرح ملی استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان بود که خوشبختانه الان در حال‌ جواب دادن است.
او در پاسخ به این سوال که چرا در مسابقه‌های رده جوانان شاهد رکوردهای نامناسبی از سوی آن ها بودیم، گفت‌: به دلیل غفلتی که در کار پایه و پشتوانه سازی شده ما اصلاً در رده جوانان خوب نیستیم. همه باید بپذیرند که ما در بحث پایه و پشتوانه سازی در ۱۰ سال گذشته خوب کار نکردیم ولی خوشحالیم که کار پشتوانه سازی در فدراسیون دوومیدانی در حال‌ جواب دادن است.
او درباره شرایط تیم‌ ‌ملی نوجوانان گفت‌: ما ساماندهی و شناخت نوجوانان را از همان ابتدای دوران کاری مان انجام دادیم و از همه مربیان تشکر می‌کنم. تمام دوومیدانی کاران را با جدیت تمام زیر نظر گرفتیم و به همین دلیل تیم ملی نوجوانان قدرتمندی داریم. یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌های تاریخ ورزش دوومیدانی که حدود ۳۵ ورزشکار و مربی است به مسابقه های قهرمانی نوجوانان آسیا اعزام می‌شود. همه این نفرات هم شاخص هستند.
کیهانی ادامه‌ داد: ما برای اولین بار 9 ورزشکار دختر اعزام می کنیم. همین تیم تا الان پنج سهمیه رقابت های جهانی را هم کسب کرده است و مخصوصا اینکه یک دختر هم سهمیه گرفته است. فکر می‌کنم یک دختر به همراه سه پسر دیگر هم سهمیه بگیرند.
کیهانی درباره نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی و انتقاداتی که نسبت به این موضوع صورت گرفت، گفت‌: خوشحالیم که کسی هست که ادعا می‌کند حقش را می‌گیرد. فدراسیون دوومیدانی هم به دنبال احقاق حق همه است. ما دنبال این نیستیم که حق کسی را ضایع کنیم. هر کسی حق داشته باشد و شایسته باشد همه ارکان فدراسیون در خدمت او هستند. ما از کمیته ملی المپیک خواستیم لیست تیم‌ ‌ملی را با تاخیر بدهیم؛ چرا که مسابقه های انتخابی در حال‌ برگزاری بود. آن ها هم نهایت همکاری را داشتند اما امکانش نبود چرا که باید اسامی را به کمیته برگزاری مسابقه ها اعلام می‌کردند. ما لیست اولیه را به کمیته ملی المپیک اعلام کردیم ولی به آن ها گفتیم که مسابقه های جایزه بزرگ آسیا و مرحله اول لیگ طلایی معیار نهایی برای نفرات اعزامی است. بر همین مبنا هم تیم را انتخاب کردیم. یک سری از بچه ها نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند و از این لیست خط خوردند و نهایتاً با ۱۰ ورزشکار به بازی ها کشورهای اسلامی می رویم.
رییس فدراسیون دوومیدانی در خصوص خط خوردن نفراتی مانند سبحان طاهرخانی و میلاد سیار از لیست اعزام گفت‌: شانس کسب مدال این دو ورزشکار پنجاه- پنجاه بود. قرار بود تیم 4 در 100 متر داشته باشیم و به همین دلیل آن ها در لیست اعزام قرار گرفتند اما روز آخر سازمان تیم‌های ملی تصمیم گرفت ما تیم ۴ در 100 متر نداشته باشیم و همین باعث شد که این دو دوومیدانی کار خط بخورند. ما تصمیم گرفتیم روی گزینه هایی که شانس مدال بیشتری دارند تمرکز کنیم.
او در پایان درباره مشکلات پرش با نیزه گفت‌: قول می دهم که ظرف یک ماه آینده اردوی پرش با نیزه را برگزار کنیم. وجود این مشکل را کاملا تایید می‌کنم و حداکثر تا یک ماه آینده آن را جمع و جور می کنم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها