۱۳۹ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم

کد خبر: 1231407

معاون وزیر راه و شهرسازی‌با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال از ۱۸۰ فروند موجود به ۲۵۰ فروند هواپیمای فعال برسیم، گفت: برای رسیدن به عدد ۵۵۰ هواپیمای عملیاتی، همه مسیرها را خواهیم رفت، خرید و ساخت هواپیما هم جزء برنامه‌های ما است.

۱۳۹ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم

محمد محمدی‌بخش با بیان اینکه برای پاسخگویی به عرضه و تقاضای صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که در حال حاضر ۱۸۰ فروند از این میزان هواپیما، عملیاتی و فعال است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم با توجه به نیاز کشور به این تعداد هواپیما، فعلا تا پایان سال جاری از چند طریق تعداد هواپیماهای عملیاتی ناوگان افزایش یابد و به عدد  ۲۵۰ فروند هواپیمای عملیاتی برسیم.

۱۳۹ هواپیمای زمینگیر داریم

‌وی افزود: ما تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۰ فروند هواپیما داشتیم که ۱۰۰ فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی رسیده‌ایم. همچنین ۱۳۹ فروند هواپیمای زمین‌گیر با سن دو سال به بالا داریم که باید به مرور به ناوگان کشور برگردند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما از کشور چین گفت: برای رسیدن به عدد ۵۵۰ هواپیمای عملیاتی، همه مسیرها را خواهیم رفت، خرید و ساخت هواپیما هم جزء برنامه‌های ما است.

محمدی‌بخش با اشاره به تحریم‌های سنگین صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: در تعمیر و نگهداری هواپیماهایی که در قالب برجام خریداری کرده‌ایم، با وجود آنکه با مجوز آمریکا بوده است، شرکت سازنده‌ هیچ خدمات یا نشریات، قطعات و نرم‌افزار به ما نمی‌دهند، پشتیبانی هم نمی‌کنند اما ما امروز روی پای خودمان ایستاده‌ایم و با همین هواپیماها روزانه ۱۸۰۰ پرواز انجام می‌دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها