ماجرای ممنوع‌الکاری چند خواننده مطرح ایران چه بود؟

ممنوع‌الکارها روی استیج !

کد خبر: 1222558

چند خواننده مشهور ایران ممنوع‌الکار شدند؛ این خبر از صبح امروز به سرعت فضای رسانه‌‌های هنری را فتح کرد. البته که «ممنوع‌الکاری» واژه پرطرفداری برای رسانه‌ها محسوب می‌شود، کلیدواژه‌ای که می‌تواند هر مخاطبی را ترغیب به خواندن خبر کند. به ویژه آنکه حالا نام خوانندگان پرطرفداری همچون رضا صادقی و محسن یگانه هم در میان باشد. هر چند در فاصله چند ساعت از انتشار این خبر واکنش‌هایی به مراتب جالب‌تر از خود خبر هم منتشر شد. واکنش‌هایی که احتمالا رد آن در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت. اما ماجرای ممنوع‌الکاری خواننده‌ها چه بود و از کجا آغاز شد؟

ممنوع‌الکارها روی استیج !

خبر این است؛ «رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی ممنوع الکار شده اند.» البته که منبع خبر توئیت بهمن بابازاده خبرنگار باسابقه موسیقی است. ادامه خبر هم با «گفته می‌شود» ادامه پیدا می‌کند، ترکیبی که قرار است چندان زیر بار صحت این اظهارات نرود. در ادامه خبر آمده «گفته شده علاوه بر ممنوع الکاری، تعدادی از این چهره‌ها از جمله رضا صادقی و امیر مقاره ممنوع الخروج نیز شده‌اند.»

خبر به سرعت در رسانه‌های هنری و فرهنگی دست به دست می‌شود، واکنش ابتدایی کاربران به این خبر به درستی حسرت است، از اینکه همچنان نگاهی قهری به چهره‌های موسیقی ایران می‌شود. در خبر ابتدایی آمده است که این حکم از سوی کمیته پیگیری وضعیت چهره‌ها بوده است.

تائید ممنوعیت از سوی دو خواننده

اطلاعای از سازوکار « کمیته پیگیری وضعیت چهره‌ها» وجود ندارد، حداقل داده‌ای از چگونگی فعالیت این کمیته یا اینکه این میته زیرمجموعه چه نهادی است هم وجود ندارد. اما خیلی زود رضا صادقی با انتشار پستی در کانال تلگرامی‌اش به نوعی ممنوع‌‌الکاری خود را تایید کرد. او با بازنشر خبر ممنوع‌الکاری‌اش . به پیوست آن نوشته : خدانکنه دنیا بدونه پشتت خالیه، ولی من خدا بغلم کرده، همین از سرم زیاده» دومین خواننده از میان نام‌های اعلام شده که روی این خبر صحه گذاشت امیر مقاره خواننده ماکان بند بود. او هم با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام البته بدون اشاره به این خبر به نوعی به آن واکنش نشان داد. استوری او البته که اطلاعات جالبی هم به همراه دارد. اینکه  او به واسطه حرف‌هایی که در حمایت از مردم زده، یا اعتراضاتی که به وضعیت کنونی داشته بارها و بارها ( به نوشته خودش 100 باز زنگ زدید و تهدید کردید) تهدید شده است!

شایعه ممنوعیت کار زردنویس‌هاست!

ماجرا اما با انتشار یک استوری از سوی یک خواننده مشهور موسیقی آوازی ایران عجیب‌تر شد! جایی که محمد معتمدی با انتشار یک استوری مدعی شد اساس انتشار این شایعه کار کسی است که قصد دارد « کارش این است که در فضای مجازی موج خبری زرد به راه می‌اندازد» انتقاد تند و تیز او به بهمن بابازاده سردبیر سایت موسیقی ما است. البته که او در همان نوشته کوتاه به او اتهاماتی هم وارد  کرده ، از جمله این ادعا که «او بیشتر نیروی ثابت شخصی است که ما از او قبلا به عنوان سلطان کنسرت یاد می‌کردیم» اما آنچه جایش در استوری محمد معتمدی خالی است مرجع تکذیب ممنوع‌الکاری خواننده‌های یاد شده است. این خواننده موسیقی آوازی ایران تنها تیغ تیز انتقادش را به سمت منتشر کننده خبر گرفته و تنها با ذکر اینکه خبر «شایعه» است به رد آن پرداخته است. البته که خبرگزاری فارس هم به پیوست انتشار این استوری اعلام کرده « محسن یگانه درمورد این موضوع گفته خبر ممنوع‌الکاری از هیچ جای رسمی به ما اعلام نشده و تا زمانی‌که به‌صورت رسمی به ما ابلاغ نکنند این خبر صحت نخواهد داشت.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها