چرا معتادان متجاهر تمام نمی‌شوند؟

کد خبر: 1229616

با جستجوی ساده کلیدواژه جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌توانید بی‌شمار خبری را مشاهده کنید مبنی بر جمع‌آوری معتادان از سطح شهر، هر کدام هم به پیوست تعداد قابل توجهی از آنها، همین امروز فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داده طی سه ماهه نخست امسال ۱۳ هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند. اما سوال این است که با این توالی مکرر خبر جمع‌آوری‌ها پس چرا از تعداد این معتادان در سطح شهر کاسته نشده است؟

چرا معتادان متجاهر تمام نمی‌شوند؟

چند معتاد متجاهر در تهران وجود دارد؟ پاسخ به سوال تعداد معتادان متجاهر احتمالا به نتیجه درستی ختم  نمی‌شود که آمارهای پیرامون این افراد از زبان بسیاری به نظر متناقض می‌رسد. به عنوان مثال آذرماه سال گذشته از زبان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اعلام شد تهران 25 هزار معتاد متجاهر دارد و این داده در حالی مطرح شده که احمدی صدر با حسرت از این گفته که این آمار در گذشته تنها 5 هزار معتاد بود است.  او تنها یک سال بعد یعنی همین دیروز آمار تازه‌ای را پیوست حرف‌های گذشته‌اش کرده است. مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفته است « ۳سال فرصت داریم تا معضل معتادان متجاهر را برطرف کنیم وگرنه ظرف مدت ۳سال آینده این آمار به ۲۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.»

اما آمار 25 هزار نفری معتادان متجاهر در سال گذشته در حالی عنوان شده است که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اعلام کرده در سا گذشته 38 هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند! در حالی ما 25 هزار معتاد داریم که فقط 38 هزار نفر در یکسال جمع‌آوری شده‌اند. نتیجه این گزاره‌های بدیهی این است که در مرحله اول تصویری واقعی از تعداد درست این افراد نداریم و در مرحله بعد و مهم‌تر از آن اینکه پس از جمع‌آوری این افراد تصمیمی برای بهبود وضعیت آنها و هموار کردن راهی برای بازگشت آنها به زندگی نداریم. این چرخه باطل هر روز ادامه پیدا می‌کند و نتیجه‌اش می‌شود بی‌شمار آماری که هر بار از زبان مسئولان انتظامی و غیره در رابطه با جمع‌آوری آنها از سطح شهر اعلام می‌شود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها