پوزیشنر زیمنس نمایندگی زیمنس توسعه سیماتک ایرانیان

کد خبر: 1130650

دلایل استفاده از پوزیشنر زیمنس در شیرها و نکاتی که باید رعایتی شوند

پوزیشنر زیمنس از جمله ابزارهای مهمی به حساب می‌آید که برای تنظیم کردن شیر کنترل به کار گرفته می‌شود. این ابزارها توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به زیمنس اشاره داشته باشیم. زیمنس از جمله شناخته‌شده‌ترین برندها در زمینه تولید پوزیشنر به حساب می‌آید. پوزیشنر زیمنس دارای انواع گوناگونی است. هر کدام از این مدل‌ها قابلیت به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد را دارند و کاربردهای متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند. در ادامه به صورت کامل‌تر به بررسی این محصول می‌پردازیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان  ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی ، www.simatec.ir  ، 021-88545640-3   ، 09394887130 ، sales@siamtec.ir

دلایل استفاده از پوزیشنر زیمنس در شیرها

مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند پوزیشنر برند زیمنس در شیرها مورد استفاده قرار بگیرد، شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

• سیالی که مورد کنترل واقع شده است، دارای فشار و ویسکوزیته زیاد است.

• به دلیل آب‌بندی گلوگاه شیر، شاهد اصطکاک در مکانیزم شیر کنترل خواهید بود؛ به همین دلیل استفاده از این پوزیشنرها ضرورت پیدا می‌کند.

• اگر بین کنترل‌کننده و شیر کنترل بیشتر از 150 فوت فاصله باشد، در آن صورت باید از این تجهیزات بهره برد.

• از دیگر دلایلی که باعث استفاده از پوزیشنرها می‌شود این بوده که نیاز است تا تاخیر زمانی موجود را حذف کرده و از این طریق به عملکرد شیرهای کنترل سرعت بخشید.

تمامی گزینه‌های فوق نشان می‌دهند که استفاده از این ابزارها بسیار ضروری است. در صورت نادیده گرفتن این موضوع در آن صورت خروجی کنترل‌کننده به صورت مستقیم با اکچویتور اتصال برقرار می‌کند. در آن صورت اگر حجم اکچویتور نیز زیاد باشد، عکس‌العمل بسیار دیر نشان داده خواهد شد.

استفاده از پوزیشنر زیمنس این امکان را به وجود خواهد آورد تا کنترلر به صورت مستقیم با بیلوز ارتباط داشته باشد. حجم بیلوز در مقایسه با اکچویتور بسیار پایین‌تر است؛ از این رو عکس‌العمل با کمترین تاخیر زمانی نشان داده خواهد شد که در نوع خود یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

پوزیشنر زیمنس

اجزایی که در پوزیشنر برند زیمنس به کار گرفته شده‌اند

پوزیشنرهای برند زیمنس دارای اجزای مختلفی هستند که هر کدام باید وظایف متعددی را به انجام برسانند. در یک نگاه کلی می‌توانیم اجزا را شامل گزینه‌های زیر بدانیم:

• بیلوز یا شیر راهنما: این عضو از پوزیشنر وظیفه دریافت تمامی سیگنال‌های ارسال‌شده از کنترلر را دارد.

• میله رابط یا میله متعادل‌کننده: این بخش زمانی که موقعیت ساق شیر تغییر پیدا کرد، دست به مقایسه سیگنال دریافتی و تغییر موقعیت می‌زند.

• شیر قدرت: شیر قدرت با عناوین دیگری همچون رله یا بوستر نیز خوانده می‌شود. فرمانی که از جانب کنترل‌کننده صادر می‌شود، توسط شیر قدرت تقویت می‌شود.

• بادامک یا cam: آخرین گزینه نیز بادامک است. بین پلاگ شیر کنترل و همچنین فرمان ارسال‌شده از جانب کنترلر باید یک رابطه وجود داشته باشد. بادامک با عملکرد ویژه خود دست به مشخص کردن این رابط می‌زند.

نکاتی که در هنگام استفاده از پوزیشنر زیمنس وجود دارند

زمانی که از پوزیشنر شیر زیمنس بهره می‌برید، یک سری از نکات وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. از مهم‌ترین این نکات می‌توانیم گزینه‌های زیر را نام ببریم:

• زمانی که فشار بسیار زیاد باشد، در آن صورت نیاز است تا میله را بسته‌بندی کرد؛ در فرایند بسته‌بندی نباید هیچگونه نشتی مشاهده شود.

• اگر نیروهایی همراه با تلاطم زیاد وجود داشته باشند و فشار نیز افت پیدا کند، باید بسیار محتاط عمل کنید. لازم به ذکر است که وقتی شیر بزرگ باشد، این نیروها ایجاد می‌شوند.

• در زمان استفاده از پوزیشنر زیمنس شرایطی همچون سیالات چسبنده و سیالات سالید بیرینگ را در نظر بگیرید.

• بین کنترل‌گر و شیر کنترل فاصله زیادی نباید انداخته شود؛ در آن صورت تاخیر زمانی زیادی ایجاد خواهد شد.

پس پیش از اینکه نسبت به استفاده از پوزیشنرهای برند زیمنس اقدام کنید، حتما موارد ذکر شده را در نظر بگیرید.

 

پوزیشنر زیمنس

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی کامل  پوزیشنر زیمنس  بپردازیم. زیمنس در بین معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در زمینه تولید انواع پوزیشنرها جای می‌گیرد. موارد گوناگونی وجود دارند که باید درباره این محصولات در نظر گرفته شوند. به طور کلی زمانی که نسبت به استفاده از پوزیشنر اقدام می‌کنید، یک سری شرایط وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را برای شما نام بردیم. همچنین این تجهیزات دارای اجزای گوناگونی هستند و وظایف مختلفی بر عهده آن‌ها گذاشته شده‌اند. در نهایت باید بگوییم که دلایل گوناگونی افراد را مجاب به استفاده از این پوزیشنرها می‌کنند که در این مقاله آن‌ها را برای شما نام بردیم.

شرکت توسعه سیماتک ایرانیان  ، تامین کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی ، www.simatec.ir  ، 021-88545640-3   ، 09394887130 ، sales@siamtec.ir

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها