احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با «فردا»:

«شریان» ناگزیر به ائتلاف

کد خبر: 1261236

فعال سیاسی گفت: اگر شریان با هیچ گروهی ائتلاف نکند هیچ شانسی در انتخابات نخواهد داشت.

«شریان» ناگزیر به ائتلاف

گروه سیاست سایت فردا: آرایش فضای سیاسی کم کم در حال شکل‌گیری است، شریان رسما ورود مستقل به عرصه انتخابات را اعلام کرد اما آیا این مجموعه می‌تواند معادلات رقابت را دستخوش تغییر کند.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با فردا درباره حضور مستقل شریان در انتخابات مجلس گفت: شریان در جریان اصولگرایی تعریف می‌شود و سعی می‌کند وزن خود را در چانه زنی ها افزایش دهد، به همین دلیل با اتخاذ مواضع مستقل انتخاباتی همچون سایر مجموعه‌ها دارد شانس خودش را برای گرفتن سهم بیشتر از ائتلاف امتحان می کند.

وی با بیان اینکه شریان علاقمند است، تعداد نیروهایش را در لیست 30 نفره تهران افزایش دهد، به سلایق سیاسی در جریان اصولگرایی اشاره کرد و افزود: هم اکنون شانا، پایداری، وحدت و شریان هر کدام به سهم خود می کوشند نیروهای بیشتری از آنها در فهرست نهایی قرار گیرند. البته ائتلاف آنها به شرطی است که جریان رقیب یعنی اصلاحات و اعتدال به شکل منسجم و تشکیلاتی وارد انتخابات شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اظهار کرد: اگر شریان مستقل وارد انتخابات شود تأثیری بر معادلات صحنه رقابت نمی گذارد چون پایداری نسبت به شریان پیشرو تر است بنابراین شریان چاره ای ندارد که در صورت عدم ائتلاف اضلاع اصولگرایی، شریان با پایداری ائتلاف کند چون از این نوع سلیقه سیاسی، اقبال به پایداری بیشتر است.

بخشایش ادامه داد: اگر شریان با هیچ گروهی ائتلاف نکند هیچ شانسی در انتخابات نخواهد داشت چون آقای رسایی که عضو شریان است دوره گذشته یک بار در تهران مستقل آمد و اقبالی کسب نکرد. این می تواند مصداق مشت نمونه خروار باشد و وزن مستقل مجموعه شریان را نمایان کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها