حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

تأییدصلاحیت‌ها ارتباطی به میزان مشارکت در انتخابات ندارد

کد خبر: 1255664

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: با توجه به آنکه 240 کرسی مجلس مربوط به حوزه های انتخابیه تک نماینده یا دو نماینده می شود، به نظرم انتخاباتی با مشارکت بالای 55 درصد را شاهد خواهیم بود.

تأییدصلاحیت‌ها ارتباطی به میزان مشارکت در انتخابات ندارد

گروه سیاسی فردا: هیأت‌های اجرایی نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس اعلام کردند. انتظار می رود به تدریج فضای انتخاباتی بر عرصه سیاسی کشور چتر خود را بگستراند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره انتخاباتی شدن فضای سیاسی کشور گفت: نتایج بررسی صلاحیت نامزدها در هیأت های اجرایی اعلام شد اما تأییدصلاحیت ها خیلی ارتباطی به میزان مشارکت مردم در انتخابات ندارد. تأثیر ترکیب نامزدها بر میزان مشارکت کمتر از 5 درصد است.

وی افزود: در اکثر حوزه های انتخابیه به اجزای هر کرسی قریب به 100 نامزد از تمام گرایش های سیاسی قرار است با هم رقابت کنند بنابراین پیش بینی می شود که رقابت جدی بین نامزدها شکل بگیرد. معتقدم اگر مردم بخواهند براساس حضور نامزدها تصمیم به حضور در پای صندوق رأی بگیرند، قطعا مشارکت جدی و پرشور در انتخابات رقم خواهد خورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با رد ادعاهای برخی اصلاح طلبان درباره ردصلاحیت شدن شان اظهار کرد: این اظهارات درست نیست به اندازه قابل توجهی اصلاح طلبان نامزد در سطح کشور دارند. البته آنها بیشتر دنبال نیروهای سفید و بدون دارای سابقه قضایی هستند. در مجموع با توجه به آنکه 240 کرسی مجلس مربوط به حوزه های انتخابیه تک نماینده یا دو نماینده می شود، به نظرم انتخاباتی با مشارکت بالای 55 درصد را شاهد خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها