مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «فردا»:

نقش موثر میزان مشارکت در سرنوشت انقلاب

کد خبر: 1264175

فعال سیاسی گفت: میزان مشارکت در سرنوشت انقلاب و پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای، اقتصادی و سیاست خارجی کشور نقش موثری دارد چون به استحکام پایه های نظام می افزاید.

نقش موثر میزان مشارکت در سرنوشت انقلاب

گروه سیاست سایت فردا: چگونگی افزایش مشارکت در انتخابات این روزها موضوع اصلی است، در این میان برخی سیاسیون معتقدند این موضوع چیزی نیست که یکی دو ماهه بتوان آن را محقق کرد بلکه ریشه در عملکردهای گذشته دارد اما در مقابل کسان دیگری نیز هستند که بر این باورند «با کمی بهبود اوضاع اقتصادی و رقابتی کردن فضای انتخابات، بتوان سطح مشارکت را بالا برد».

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره راهکار افزایش مشارکت انتخاباتی گفت: بعد از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات، وظیفه همه مسئولان، جریانات سیاسی و نامزدها آن است که تمام تلاش، عزم و اراده خود را برای فراهم آوردن بستر برگزاری انتخابات پرنشاط و رقابتی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه اختلاف‌نظرهای سیاسی نباید مانع از شکل گیری رونق انتخاباتی شود، افزود: میزان مشارکت در سرنوشت انقلاب و پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه ای، اقتصادی و سیاست خارجی کشور نقش موثری دارد چون به استحکام پایه های نظام می افزاید.

این فعال سیاسی با هشدار به جریانات سیاسی و نامزدهای انتخابات اظهار کرد: نباید با گفته ها و قضاوت های شخصی زمینه افزایش بی اعتمادی در جامعه را فراهم کنیم. بالاخره هر جامعه‌ای نارسایی ها و مشکلاتی دارد، کسی که خود را مدعی اتخاذ تصمیمات صحیح می داند، باید این وجهه و ویژگی را از خود به نمایش بگذارد؛ یعنی برای حل مشکلاتی که بر هیچ کس پوشیده نیست راهکار عملی ارائه دهد، نه آنکه برای جلب رأی سعی در تخریب و زیر سئوال بردن رقیب کند.

وی ادامه داد: قطعا مردم انتقاد دارند وظیفه جریانات سیاسی و نامزدها آن است که حرف های مردم را با صبر و حوصله گوش کنند و با ارائه راه حل های واقعی آنها را به آینده امیدوار کنیم به این معنا که اگر مجلسی قوی شکل بگیرد؛ به این ترتیب می شود کشور را از وضعیت کنونی خارج کرد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه رقابتی کردن فضای انتخابات و شکل گیری فضای شور و نشاط سیاسی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، یادآور شد: یکی از دلایل سردی انتخاباتی هم آن است که هنوز تکلیف نامزدهای تأییدصلاحیت شده مشخص نیست؛ اگر نتیجه بررسی صلاحیت ها اعلام و زمان رسمی تبلیغات آغاز شود، می تواند زمینه بهتری برای تکاپوها و رقابت های انتخاباتی شکل گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها