ظهره‌وند در گفت‌وگو با «فردا»:

حدومرز جریان انقلاب را باید مشخص کرد تا چهره اختلالگران نمایان شود

کد خبر: 1259861

فعال سیاسی گفت: باید رضایت افکارعمومی ملاک قرار گیرد. بر همین اساس معتقدم دولت اگر نتواند نقد را تحمل کند، قطعا سطح مشارکت پایین خواهد آمد.

حدومرز جریان انقلاب را باید مشخص کرد تا چهره اختلالگران نمایان شود

گروه سیاست سایت فردا: این روزها که کشور در آستانه انتخابات باید بیش از گذشته شاهد وحدت و هم‌افزایی بین نیروهای انقلابی و اصولگرایی باشد، جریانی خاص راهبرد اختلاف و وحدت‌شکنی را سرلوحه خود قرار داده و هیچ ابایی از وحدت‌شکنی و تفرقه در جبهه انقلاب ندارند.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با «فردا» درباره تلاش گروهی خاص برای پیشبرد راهبرد اختلاف و وحدت‌شکنی بین جریان انقلاب گفت: در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم و جریانات سیاسی نیز با خودشان تعیین تکلیف نکردند که این مسئله به ضعف ساختار سیاسی کشور بر می گردد.

وی با بیان اینکه هیچ نقد موثر و راهگشایی در فضای کنونی کشور به چشم نمی خورد، افزود: نحوه تشکیل دولت را شاهد بودیم و جریاناتی هم که خارج از دولت ماندند، دائم نقادی می کنند؛ از آن طرف نیز هیچ حرف و ایده جدیدی برای برون رفت از ناکارآمدی بیان نمی شود تا دورنمای روشنی را برای جامعه به تصویر بکشد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: امروز باید گفتمان انقلاب را روی دست بگیریم و کسانی این پرچم را بلند بکنند که کارنامه روشنی برای دفاع از این گفتمان داشته باشند. در واقع حدومرز جریان انقلاب را باید مشخص کرد تا معلوم شود اینها چه کسانی هستند، بعد از این طریق متوجه می شویم که چه کسی قصد اختلال و تفرقه افکنی در این اردوگاه را دارد. این عدم شفاف بودن گفتمان انقلاب روی میزان سطح مشارکت اثر می گذارد.

ظهره وند با بیان اینکه هر قوه در حوزه مسئولیت خود باید از عملکردش دفاع کند، درباره تبعات ایجاد دوقطبی های کاذب در پوشش دفاع از دولت اظهار کرد: اصلا این رویکرد درست نیست چون طبق این رویکرد کسانی که در قدرت هستند، خود را طرفدار گفتمان انقلاب تعریف می کنند و بعد می خواهند ناکارآمدی خودشان را پشت این شعارها پنهان کنند؛ حال آنکه باید رضایت افکارعمومی ملاک قرار گیرد. بر همین اساس معتقدم دولت اگر نتواند نقد را تحمل کند، قطعا سطح مشارکت پایین خواهد آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها