ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

کد خبر: 1057379

برای تعمیرات ماشین لباسشویی بهتر است از تعمیرکاران مجرب و دوره دیده بهره جوییم تا متحمل هزینه های سنگین در دستگاه خود نشویم.

در ابتدا به بخشی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی می پردازیم سپس ارورهای اصلی دستگاه را بررسی می کنیم :

  1. روشن نشدن ماشین لباسشویی : اول از هرچیزی برخی موارد مانند برق، موتور، قفل درب و ولوم تایمر ماشین لباسشویی را چک می کنیم. در صورتی که مشکلی از این موارد نباشد باید با تعمیرکاران مجرب و دوره دیده تماس بگیریم.
  2. تخلیه نشدن آب داخل ماشین لباسشویی : مواردی مانند شیلنگ تخلیه، پمپ تخلیه، شئ خارجی در دستگاه و استفاده بیش از حد از شوینده ها را در ابتدا بررسی می کنیم. اگر این موارد مشکلی نداشته باشند در این صورت به مراکز تعمیر معتبر می سپاریم.
  3. انجام نشدن مرحله اسپین یا چرخش نکردن دستگاه : ممکن است مواردی مانند مقدار بیش از حد لباس در دستگاه، قفل ها و تنظیمات، تسمه ها، پمپ تخلیه و موتور ماشین لباسشویی عامل اصلی این مشکل در ماشین لباسشویی باشد.
  4. نشتی آب از ماشین لباسشویی : شیلنگ تخلیه، شیلنگ ورودی آب، دریچه ورودی آب، استفاده بیش از حد از شوینده ها، مهر و موم کردن درب دستگاه، پمپ تخلیه، تخلیه و شیلنگ ها و دیگ دستگاه می توانند موارد مهم در نشتی آب از ماشین لباسشویی باشند.
  5. پخش نشدن مواد شوینده : در صورتی که مواد شوینده به طور اتوماتیک در دستگاه پخش نمی شود باید حتما به این دو نکته توجه داشت که ممکن است محصول نادرست باشد و یا پخش کننده تمیز شود.
  6. تکان خوردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی : تراز نبودن دستگاه روی زمین و مشکل داشتن پایه های دستگاه می توانند از دلایل اصلی این مشکل باشند.
  7. کار کردن لباسشویی با سر و صدای زیاد : صدای خرد شدن، صدای تیک تیک و صدای وزوز در دستگاه خطرناک است و ممکن است خرابی دستگاه را به دنبال داشته باشد و بهتر است از ابتدا برطرف شود.
  8. بوی بد ماشین لباسشویی : برخی از ماشین لباسشویی ها نسبت به سایرین ممکن است رسوبات تولید کنند. وقتی رسوبات ایجاد شوند در ابتدا بو تولید می کنند و اگر همین گونه رها شود این بو در تمام دستگاه پخش می شود. یکی از راهکارهای آن این است که هر ماه به صورت مرتب ماشین لباسشویی را بشویید که دچار کپک زدگی نشود. مورد دیگری که وجود دارد استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده است که کف فراوانی تولید می کند و همین کف ها باعث ایجاد رسوبات می شود.
  9. کامل انجام ندادن چرخه شستشو : اگر ماشین لباسشویی حتی بعد از اتمام مراحل شستشو این کار را انجام می دهد و چرخه شستشو به پایان نمی رسد احتمال اینکه تایمر آن خراب شده باشد بسیار زیاد است. برای برطرف شدن این مشکل باید اتصالات پنل کنترل را بررسی کنید که خوردگی یا سوختگی نداشته باشد. با نصب یک تایمر جدید مشکل برطرف می گردد.

برای تعمیرات ماشین لباسشویی بهتر است از تعمیرکاران مجرب و دوره دیده بهره جوییم تا متحمل هزینه های سنگین در دستگاه خود نشویم.

1

اررورهای رایج در ماشین لباسشویی سامسونگ

  • کد خطای HE1  یا HE2 : مشاهده این ارور مربوط به مشکل در هیتر یا گرمکن است که ممکن است در هیتر اتصال کوتاهی اتفاق افتاده باشد و یا حتی اتصالات قطع شده باشند. دلیل ارور he1 بیش از حد گرم شدن و ارورhe2  کار نکردن هیتر هستند. حال مواردی که توسط تعمیرکار باید بررسی شوند آب هیتر، سنسور دما، مقاومت سنسور دما، عملکرد هیتر و اتصالات سنسور دما هستند.
  • کد خطای4 Cیا 4E   : این خطا در مواقعی پیش می آید که در ورود آب به دستگاه مشکلی پیش می آید و بر روی صفحه نمایش لباسشویی ظاهر می شود که رایج ترین دلیل آن گرفتگی یا آسیب لوله ورودی آب است.
  • کد خطای UE یا E4: این خطا مربوط به عدم تعادل دستگاه و بارگذاری لباس ها داخل دیگ لباسشویی است. در واقع این خطا بیشتر جنبه آگاهی دارد و با راه اندازی مجدد دستگاه در دفعات بعدی شستشو این ایراد برطرف می شود. 
  • کد خطای E2 : در صورتی که چراغ های LED  چشمک بزند این خطا در نمایشگر لباسشویی ظاهر می شود که این خطا مربوط به تخلیه آب دستگاه است.
  • کد خطای 5E یا SE : این خطا گاهی به صورت اشتباه خوانده می شود و بیانگر این است که تخلیه دستگاه مشکل دارد. گاهی کد خطای 5e به صورت se به نظر می رسد، زیرا در نمایشگر دیجیتال لباسشویی ممکن است حروف S و 5 شبیه هم به نظر برسند.
  • کد خطای DE : این خطا مربوط به مشکلات درب دستگاه است.
  • کد خطا ی8E و 3E : این خطا مربوط به موتور ماشین لباسشویی است که باید حتما توسط تعمیرکاران مجرب انجام شود.
  • کد خطایUC  : این ارور نشانگر پاور یا برق ورودی دستگاه است.
  • کد خطایAE  : این ارور نشان دهنده این است که در برقراری ارتباط لباسشویی مشکلی وجود دارد.
  • کد خطای CE : مشکل در دمای آب عامل اصلی این خطا است.
  • کد خطای LE : در صورتی که در دستگاه نشتی آب وجود داشته باشد این خطا به وجود می آید.

در صورتی که سایر ارور ها را در ماشین لباسشویی خود مشاهده کردید می توانید با کارشناسان مجرب ویرا سرویس تماس بگیرید تا در اسرع وقت برطرف شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها