هزینه لمینت دندان سه برابر شد/ مردم: بیمه های درمانی وارد گود شوند!

کد خبر: 1122609
هزینه لمینت دندان سه برابر شد/ مردم: بیمه های درمانی وارد گود شوند!

 

آمار و ارقام نشان می دهند که هزینه لمینت دندان نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است. از سویی دیگر، بیمه های درمانی هرگز زیر بار پوشش هزینه های لمینت نمی روند! آن ها با این توجیه که لمینت صرفا یک عمل زیبایی است، حاضر نیستند حتی گوشه ای از آن هزینه ها را تقبل کنند. همین موجب شده است که مردم در پرداخت این قیمت ها با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

این گزارش ادعا می کند لمینت نه تنها جزیی از عمل های زیبایی است بلکه جنبه های درمانی هم دارد و بیمه ها موظف اند برای پوشش آن وارد گود شوند.

هزینه لمینت دندان 1400 سر به فلک می گذارد

اگر قیمت لمینت یک دندان در سال گذشته تنها یک میلیون تومان بود، امروز بیماران باید برای همان یک دندان، حداقل، سه میلیون تومان پول بدهند. جدول زیر به صورت شفاف از هزینه های لمینت دندان پرده بر می دارد:

 

موارد

هزینه

هزینه و قیمت لمینت دندان

3 میلیون تومان به بالا

هزینه لمینت موقت دندان تا آماده شدن لمینت دائمی

1 میلیون تومان به بالا

هزینه ونیر کامپوزیت در سال 1400

1 میلیون تومان به بالا

هزینه ویزیت

30 هزار تومان به بالا

 

 

 

 

 

 

 

 

همان طور که در جدول بالا هم می بینید، 3 میلیون تومان فقط هزینه لمینت دندان است. در اغلب موارد، تا حاضر شدن لمینت دائمی چند هفته ای زمان لازم است. آن وقت دندانپزشک مجبور است از لمینت موقت استفاده کند. لمینت موقت خود به خود بیش از 1 میلیون تومان هزینه بر می دارد.

در نتیجه بدیهی است که افکار عمومی توقع داشته باشد بیمه ها همانطور که هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می دهند، لااقل بخشی از هزینه لمینت را هم متقبل شوند.

فواید درمانی لمینت دندان

خبر بد این است که بیمه ها لمینت دندان را از لیست خدمات درمانی خود بیرون گذاشته اند و از بیماران در پرداخت این هزینه ها پشتیبانی نمی کند. آن ها می گویند لمینت جنبه درمانی ندارد. در حالیکه هیچ اینطور نیست! در ادامه حقایقی را خواهیم آورد که نشان می دهند لمینت دندان علاوه بر جنبه های زیبایی، کارکردهای درمانی هم دارند:

لمینت از دندان در برابر پوسیدگی ها حفاظت می کند 

مینای دندان در برابر حفره های دندانی آسیب پذیر است. وقتی دندانپزشک برای نصب لمینت اقدام می کند، آن را روی سطح دندان های جلویی کار می گذارد. این لمینت های نصب شده از مینای دندان در برابر پوسیدگی محافظت می کنند. لمینت، همچنین، در برابر لکه ها مقاوم اند و بیماران می توانند با خیال راحت و البته مراقبت های لازم بجوند، بنوشند و لبخند بزنند.  

لمینت ترک های دندان را ترمیم می کند

تَرک خوردگی دندان ها اگر چه در نگاه اول بی اهمیت جلوه می کنند اما واقعیت آن است که می توانند به عنوان تهدیدی برای سلامت ریشه ها به حساب بیایند. اگر ریشه های دندان در معرض خراب شدن قرار بگیرند بیماری های ریز و درشتی گریبان بیماران را می گیرند، مثل عفونت دهان. لمینت ترک های دندان را ترمیم می کند و باعث می شود مینای دندان با وجود لمینت در برابر ترک خوردگی و بیماری های حاصل از آن مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

5

بیماران را وادار به رعایت اصول اولیه بهداشت دندان می کند

یک لبخند جذاب با دندان های صاف و زیبا به بیمار انگیزه می دهد که حداقل اصول اولیه بهداشت دهان و دندان را رعایت کند. در این صورت آن ها منظم تر مسواک می زنند و بهتر نخ دندان می کشند. در این صورت خطر ابتلا به بیماری های گوناگون دهان و دندان به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

هزینه بلچینگ دندان یکی دیگر از عمل هایی است که بیمه های درمانی آن ها را از لیست خدمات شان خارج کرده اند، درست به همین بهانه که بلچینگ زیر مجموعه عمل های زیبایی است و جنبه درمانی ندارد. این یکی هم مثل قضیه لمینت دندان ادعای دقیقی نیست! چرا که بلچینگ دندان عملکرد پلاک هایی که قبل تر در میان دندان ها قرار گرفته و اسید تولید کرده اند را متوقف می کند و همین دندان را از آسیب های جدی ای مثل پوسیدگی و عفونت نجات می دهد.

6

مردم: بیمه ها باید هزینه لمینت را پوشش دهند

هزینه بالای لمینت و بلچینگ و مواردی از این دسته، و ناتوانی مردم در تامین هزینه های ترمیم دندان، کلینیک های دندانپزشکی را وادار کرده است که برخی از این خدمات را به صورت اقساطی عرضه کنند. یکی دیگر از امکاناتی که می تواند بار مخارج روی شانه بیماران را سبک تر کند، کارت های تخفیف است. با این همه هنوز هزینه های ترمیم دندان بار سنگینی بر روی دوش مردم است و افکار عمومی از بیمه های درمانی می خواهند هر چه سریع تر درباره وارد کردن مواردی همچون پوشش هزینه لمینت دندان تصمیم بگیرند و وارد عمل شوند!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها