سقف کاذب و تنوع بالای آن

کد خبر: 1140780
سقف کاذب و تنوع بالای آن
 

آشنایی با سقف کاذب

سقف کاذب را می توان نوعی سقف ثانویه معرفی کرد که روی سقف اصلی اجرا شده و نتایج خوبی را رقم خواهد زد. در حقیقت این سقف، پوششی است که جلوه بهتری به سقف اولیه بخشیده و تاسیسات ساختمانی را هم پوشش می دهد. سیم کشی های ساختمانی هم در دل این سقف پنهان می شوند. آنچه که باعث ایستایی بهتر این سقف می شود، سقف اصلی به اضافه دیواری است که در اطراف آن قرار دارد. این عوامل مثل تکیه گاه برای سقف کاذب عمل کرده و نصب و اجرای آن را ممکن می سازند.

نورپردازی مخفی به لطف وجود این سقف

سقف کاذب با وجود خود، لطف زیادی به فضاهای مختلف کرده است. مثلا امکانی برای اجرای نورپردازی مخفی را میسر می سازد. حتما تا به حال سقف های برجسته در دکوراسیون داخلی ساختمان و نورپردازی های زیبای آنها را متوجه شده اید. حالا با وجود سقف کاذب، مجریان ساختمانی مجال بهتری برای اجرای نورپردازی های مخفی پیدا کرده و از این طریق سعی در بهبود دکوراسیون داخلی مدرن دارند. در مجموع سقف کاذب منجر به ایجاد تغییرات چشمگیر در دکوراسیون شده و نمی توان این حقیقت را انکار کرد. پس اگر به دنبال ایجاد یک فضای دکوراتیو، خاص و متفاوت هستید، می توانید با بهره گیری از این سقف به آن دست یابید.

معرفی سقف کاذب

سقف کاذب با قابلیت جابجایی

سقف های اصلی ساختمانی یک عیب دارند و آن هم این است که امکان جابجایی ندارند. اما سقف کاذب اینطور نیست! این سقف از قابلیت های ویژه مثل امکان جابجایی برخوردار بوده و در صورت نیاز می توانید آن را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهید. طی برآوردهای مالی که از این کار صورت گرفته، مشخص شده که این کار همراه با هزینه های به مراتب پایین تری نسبت به بازسازی سقف اصلی است.

معرفی انواع سقف کاذب

حالا که به یک آشنایی کلی از سقف کاذب دست پیدا کردید، وقت آن است تا انواع این سقف را هم بشناسید. خوب است بدانید سقف کاذب دارای تنوع بی نظیری بوده و از همین رو دایره انتخابتان را بزرگتر می سازد. در قسمت زیر به مدل های متنوع این سقف اشاره شده است:

سقف کاذب پلکسی گلس

این سقف از مواد پلی کربنات ساخته شده و فرم شیشه ای مانند دارد. به عنوان سقف کاذب طلقی نیز شناخته شده و از استحکام و انعطاف خوبی برخوردار می باشد. هیچ یک از عوامل جوی و محیطی از قبیل گرما، بارش و تگرگ در آن اثر نگذاشته و ظاهر و کارکرد این سقف را مخدوش نمی سازند. این سقف، مناسب جهت اجرا در آشپزخانه، سرویس و حمام می باشد. اگر به دنبال یک سقف کاذب قیمت مناسب و سریع الاجرا هستید، می توانید روی این محصول حساب کنید.

2

سقف کاذب پنل گچی

سقف آی گلس

این سقف متشکل از تایل های شفاف شیشه ای بوده و به همین دلیل نور از آن گذر کرده و به محیط داخل می تابد. بدین ترتیب فضای روشن تر و بهتری در طول روز شکل خواهد گرفت. این سقف دارای وزن بسیار کمی بوده و از بار اصلی ساختمان می کاهد. طرح و رنگ های متنوع این سقف، امکان انتخاب بهتری به شما خواهند داد. ضمنا می توانید این سقف را برای اجرای فضاهای مسکونی و تجاری نیز انتخاب کرده و محیط زیباتر و دلپذیرتری را رقم بزنید.

سقف مجازی

یکی از ویژگی های این سقف کاذب که منجر به تمایز آن از سایر سقف ها شده، این است که دارای خاصیت کشسانی است. با کمک این سقف می توانید محیط منحصر به فردی را شکل دهید. چون هم امکان اجرای نورپردازی های مدرن در آن وجود داشته و هم امکان اجرای انواع طرح و رنگ را دارد. بدین ترتیب در افزایش جلوه بصری فضا موثر است. ضمنا این سقف در برابر آب و آتش مقاوم بوده و از همه مهمتر اینکه قابل شستشوست. پس هر زمان احساس کردید نیاز به نظافت دارد، می توانید این کار را انجام دهید.

سقف شیشه ای

این نوع از سقف کاذب با استفاده از شیشه های زیبا و دکوراتیو مثل شیشه سکوریت طرح دار ساخته می شود. این سقف نیز دارای امکان شستشو بوده و بنابراین فرصتی برای نظافت را در اختیارتان قرار می دهد. در ضمن به دلیل ساختار شیشه ای و شفاف خود، محل خوبی برای عبور نور است.

3

سقف کاذب مجازی

سقف آلومینیومی

این سقف نیازی به بتونه کاری نداشته و فرایند نصب و اجرای آسانی دارد. همچنین امکان اجرای تایل های متفاوت از قبیل تایل پشت فویل دار، تایل پانچ دار و یا تایل رنگی ساده در این سقف به طور جداگانه وجود داشته و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

سقف پنل گچی

یکی از رایج ترین سقف های کاذب به شمار می آید که در ساختمان های مدرن اجرا شده است. مدل های متنوعی را هم به خود اختصاص داده است. مثل سقف کناف مشبک که هم مقرون به صرفه است و هم کم وزن. با وجود این سقف، دیگر احتیاجی به رنگ آمیزی نخواهد بود. در ضمن سقف کناف مشبک نیز به دو نوع تقسیم می گردد، سقف کناف مشبک ساده و سقف دکوراتیو. سقف کناف یکپارچه هم از مدل های دیگر سقف کناف است که از امکان نصب پنل گچی برخوردار می باشد.

سقف رابیتس

این سقف کاذب هم بسیار مرسوم بوده و مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای خوب آن این است که زمان اجرای کار را کاهش می دهد. لذا از این طریق روند ساخت و ساز سرعت خواهد یافت. در ضمن در هنگام اجرای این سقف، به سایر مصالح ساختمانی، دسترسی راحتی وجود داشته و محدودیتی از این نظر متوجه سازندگان نخواهد بود.

سقف آکوستیک

این مدل از سقف کاذب در محیط هایی که اکو صدا در آنها زیاد است کاربرد دارد. مثل سینما و سالن های همایش که از این سقف و مزایای آن بهره برده اند. این سقف نه تنها مقاومت خوبی را به اشتعال از خود نشان می دهد، بلکه ارزان قیمت نیز بوده و امکانی مناسب جهت تهیه را در اختیار همه قرار داده است.

سقف گریلیوم

وقتی به این سقف دکوراتیو و زیبا نگاه می کنید، متوجه وجود حفره های مربی شکل و منظم در آن می شوید. این قطعات منجر به تشکیل یک سقف باز شده و این نام را روی آن گذاشته اند. امکان نصب انواع کانال در پشت این سقف وجود داشته و از این طریق به خوبی مخفی خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها