چگونه شامپو رنگ را استفاده کنیم؟

کد خبر: 1146847
چگونه شامپو رنگ را استفاده کنیم؟

 

 

شامپوهای رنگ مو یکی از محصولات جدیدی هستند که برای رنگ کردن موها، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آنجایی که نحوه استفاده از شامپو رنگ بسیار آسان است، این محصول طرفداران بسیاری دارد.

در این مطلب سعی داریم درباره اینکه شامپو رنگ چیست ، مزایا و معایب آن کدام‌اند و چگونه مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد، برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه کنیم و نکاتی را درباره خرید محصولات شامپو مو که دارای رنگدانه هستند، در اختیار شما قرار دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه‌ها با ما همراه باشید.

شامپو رنگ چیست؟

شامپوهای رنگ محصولاتی هستند که می‌توانند مانند انواع رنگ مو، باعث تغییر در رنگدانه‌های طبیعی موها شوند. اما این کار را، با چند تفاوت عمده از رنگ موهای شیمیایی و دائمی انجام می‌دهند. برای مثال این محصولات تنها می‌توانند رنگدانه‌های طبیعی مو را تغییر دهند.

شامپوهای رنگ، دارای رنگدانه‌هایی هستند که سبب تیره یا روشن‌تر شدن موها می‌شوند. به همین دلیل بیشتر برای پوشاندن سفیدی موها در میان خانم‌ها و آقایان کاربرد دارند. البته امروزه مصارف این محصولات بیش از پیش شده، زیرا این رنگ موهای نیمه دائمی، قابلیت استفاده پس از انجام دکلره و به پایه رسیدن رنگ موها را نیز دارند.

15

این محصولات علاوه بر تیره‌تر کردن موها و پوشاندن سفیدی آن‌ها، می‌توانند رنگ طبیعی تارهای مو را تا 1 الی 2 درجه روشن‌تر نیز بکنند. البته از نظر تناژ رنگی روشن، محدودیت دارند و بیشتر برای تیره کردن موهای سفید و بردن آنها به طرف خاکستری تیره یا قهوه‌ای تیره استفاده می‌شوند.

مزایا شامپو رنگ

حال که متوجه شدید شامپو رنگ چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است به صورت دقیق مزایا استفاده از این محصول را نیز بدانید تا خیالتان از بابت استفاده آن آسوده‌تر باشد. این مزیت‌ها عبارتند از:

  • سرعت رنگ کردن بالا
  • پوشش دهی موهای سفید
  • اصلاح رنگ موهای دکلره شده
  • استفاده آسان و راحت
  • نداشتن عوارض رنگ‌های شیمیایی
  • صرفه جویی در هزینه‌ها
  • رفع قرمزی موها

16

معایب شامپو رنگ

این محصولات نیز مانند تمامی محصولات زیبایی دیگر ممکن است پس از استفاده عوارضی داشته باشند. در این قسمت شما را با این معایب آشنا کرده‌ایم تا با اطلاع کامل از همه جوانب، برای استفاده از این محصولات تصمیم گیری کنید.

 برخی از این عیوب عبارتند از:

  • ماندگاری کمتر نسبت به رنگ موهای دائمی
  • عدم شفافیت رنگ موها بعد از مصرف
  • امکان بروز آلرژی‌های چشمی و پوستی پس از استفاده
  • ایجاد لکه و کثیفی بر روی سطوح حمام و حتی روی بدن
  • عدم قابلیت استفاده بر روی موهای رنگ نشده

 

شامپو رنگ مو را چگونه استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از شامپو رنگ بستگی به نوع محصول و برند سازنده آن دارد و نتیجه‌ها نیز پس از مصرف شامپوهای رنگ مطابق دستورات مربوط به هر محصول، متفاوت است.

معمولاً بر روی بسته بندی شامپو رنگ‌ها نوشته شده است که باید شامپو رنگ مو را چگونه استفاده کنیم . اما به شما پیشنهاد می‌کنیم در عین توجه به دستور العمل درج شده بر روی محصول انتخابی خود، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید.

  • همانطور که در قسمت معایب شامپو رنگ گفته شد، این محصولات ممکن است باعث بروز حساسیت‌هایی در بدن شوند، از این رو اگر قصد استفاده از محصولی را برای بار اول دارید، بهتر است ابتدا مقداری از آن را بر روی سطح کوچکی از پوستتان بمالید تا از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید.
  • شامپوهای رنگ قابلیت پاکسازی چربی و آلودگی را از روی موهای شما ندارند، بنابراین پیش از استفاده این محصولات باید از شامپوهای عادی استفاده کنید و پس از تمیز شدن کامل موهایتان نسبت به رنگ کردن آن با شامپو رنگ اقدام کنید.
  • زمان قرار گرفتن این محصولات بر روی موها با اثر بخشی آن‌ها رابطه کاملاً مستقیم دارند. به این صورت که هر چه مواد ما غلیظ‌تر باشد و بیشتر بر روی موها بماند، رنگ آن نیز قوی‌تر می‌باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ماندن شامپو رنگ بر روی موهایتان بیش از 10 دقیقه قطعا باعث آسیب‌هایی جبران ناپذیر برای مو و پوست سر شما خواهد شد.
  • هر چه میزان استفاده شما از شامپوهای رنگ کمتر باشد، موهایی سالم‌تر خواهید داشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر دارای موهای رنگ شده هستید، قطعا خرید ماسک مو مناسب را فراموش نکنید، زیرا این محصولات به حفظ رنگ مو شما کمک خواهند کرد.

17

نحوه استفاده از شامپو رنگ توسط آرایشگران

مانند تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، شامپو رنگ‌ها نیز علاوه بر دستور العملی که بر روی آن‌ها درج شده‌است؛ روش‌های استفاده دیگری نیز دارند که به صورت تجربی بدست آمده‌اند. در این قسمت  نحوه استفاده از شامپو رنگ که توسط اغلب اشخاص متخصص در این زمینه توصیه می‌شود را برای شما شرح داده‌ایم.

اگر برایتان سوال است که چگونه شامپو رنگ را استفاده کنیم ، مراحل زیر پاسخی برای شماست:

  1. موهایتان رو با شامپو معمولی بشویید.
  2. مقداری از شامپو رنگ را به خوبی با آب مخلوط کنید.
  3. موها را کاملاً به شامپو رنگ آغشته کنید.
  4. 5 الی 10 دقیقه زمان بدهید و سپس آن قدر موهایتان را با آب بشویید تا هیچ رنگی بر روی آن باقی نماند.

همچنین توجه داشته باشید که به دلیل باز بودن پیگمنت‌ها مو، بهتر است تا 48 ساعت بعد، از نرم کننده برای مو استفاده نکنید.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها