روش نصب بالابر ساختمانی

کد خبر: 1167379

 

در روش نصب بالابر ساختمانی همانطور که می دانید بالابر های ساختمانی یکی از ابزار و تجهیزات لازم در ساخت و ساز و ... بالابر ساختمانی سیستم هایی هستند که با قرقره کار می کنند و دارای اجزای زیر می باشند پس با شاهین ابزار همراه باشید:

[caption id="attachment_1157" align="alignnone" width="240"] روش نصب بالابر ساختمانی[/caption]

الکتروموتور

گیربکس

قرقره یا وینچ

سیم بکسل

جعبه بالابر ساختمانی

باکت بالابر ساختمانی

پایه ها

ریل

در سیستم بالابر ساختمانی همه این اجزا با هم کار می کنند تا بارها را از بالا به پایین و بالعکس جابجا کنند. برای تمام ساختمان های در حال ساخت، داشتن بالابر ساختمانی ضروری است. پس برای خرید بالابر ساختمانی در شاهین ابزار با شماره ⁦09124485442⁩ تماس بگیرید. نکات بسیار مهمی برای خرید در بالای ساختمان وجود دارد که باید با مشاهده تمامی این نکات آنها را آماده کنید. در مطالب قبلی به طور کامل به آسانسورهای ساختمانی و نکات مرتبط با آن پرداخته شده است. ما در حال نصب و راه اندازی آسانسورهای ساختمانی هستیم، پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

روش نصب صحیح بالابر ساختمانی

لازم به ذکر است نصب صحیح و ایمن بالابر ساختمانی بسیار حائز اهمیت است و سهل انگاری در این زمینه می تواند منجر به حوادث جبران ناپذیر و خسارات جانی و مالی شود. نصب آسانسورهای ساختمانی و نحوه استفاده از آنها بسیار مهم است. و باید مطابق با اصول باشد در غیر این صورت ممکن است اتفاقات ناگواری در کارگاه ساختمانی رخ دهد پس توصیه می کنیم قبل از نصب بالابر ساختمانی این راهنمای نصب را به دقت مطالعه کرده و سپس دستگاه را راه اندازی کنید.

5

روش نصب بالابر ساختمانی و نکات مرتبط:

روش نصب بالابر ساختمانی به اندازه خرید آن مهم است. نحوه بستن آسانسور باید به گونه ای باشد که ایمنی دستگاه و پرسنل کارگاه حفظ شود. نکات زیر در رابطه با نصب و راه اندازی بالابر ساختمانی به طور کامل شرح داده شده است:

1. ابتدا تمام قطعات بالابر ساختمانی را به طور کامل به سقف منتقل کنید. قسمت های مختلف آسانسور مواد شامل موارد زیر است:

جعبه یا ماشین بالابر (همان قسمتی که موتور الکتریکی، گیربکس، قرقره و کابل بکسل در آن نصب شده است)

مسیر

دو پایه بزرگ

دو پایه کوچک

اتصالات (پیچ و کرپ)

2. برای نصب بالابر ساختمانی تک فاز ابتدا پایه ها را وارونه و با فاصله کافی از یکدیگر قرار دهید. (فاصله باید به گونه ای باشد که از ابتدای پایه اول تا انتهای آخرین پایه حدود 3 متر باشد که به اندازه طول ریل بالابر ساختمانی است.)

3. پس از وارونه گذاشتن پایه ها، ریل را داخل پایه ها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که انتهای بسته مسیر رو به جلوی سقف باشد، سپس پیچ ها را تعویض کرده و سفت کنید.

4. پس از بستن ریل با پیچ و سفت کردن آن، بالابر ساختمانی را با کمک چند نفر بچرخانید و به حالت عادی برگردانید. به دلیل وزن زیاد مواد، چندین نفر باید همزمان پایه ها و ریل ها را جابجا کرده و بچرخانند.

5. پس از قرار دادن آسانسور در شرایط عادی، پایه های آسانسور را وزن کنید تا خطر سقوط به طور کامل از بین برود و بالابر ساختمانی را جهت دهید. در مواردی که آسانسور نیاز به نصب دائمی و طولانی مدت بر روی سقف دارد، توصیه می کنیم پایه های آسانسور را به زمین جوش دهید تا خطر سقوط یا واژگونی آسانسور کاملا از بین برود.

6. در مرحله آخر جعبه بالابر را به صورت کشویی وارد ریل کرده و به درستی داخل ریل قرار دهید تا روی ریل حرکت کند. جعبه یا گاری باید به نرمی روی ریل حرکت کند و به هیچ وجه نباید از ریل بیفتد.

7. برای از بین بردن خطر افتادن جعبه از ریل، می توانید انتهای ریل ها را با گیره یا میلگرد ببندید تا قابلیت اطمینان بالابر ساختمانی افزایش یابد.

8. هنگامی که بالابر ساختمانی به طور کامل مستقر شد و پایه ها سنگین شدند، زمان سیم کشی برای تغذیه دینام فرا می رسد. یکی از مهمترین موارد انتخاب کابل برق مناسب است تا موتور بالابر ساختمانی با زمان و افت ولتاژ دچار مشکل نشود.

9. پس از انتخاب کابل مناسب و نصب آن، لازم است واسکازین را داخل گیربکس بریزید. مناسب ترین واسکازین برای گیربکس آسانسور امتیاز واسکازین 140 می باشد توجه داشته باشید که ظرفیت مخزن روغن گیربکس آسانسور تک فاز حدود 1 لیتر واسکازین می باشد.

6

نکات مهم در نصب بالابر ساختمانی

نکات مهم در نصب بالابر ساختمانی همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین مواردی که در نصب آسانسورهای ساختمانی باید به آن توجه کرد، انتخاب مناسب کابل برق است تا آسانسور با مشکلات زیادی مواجه نشود، بنابراین نکات کلیدی بسیار مهمی وجود دارد. با رعایت آنها، این نکات به شرح زیر است:

نکات مهم

اگر فاصله کنتور یا پریز برق تا آسانسور حدود 15 متر یا کمتر است، از کابل 2 در 2.5 استفاده کنید.

اگر فاصله کنتور یا پریز برق تا آسانسور 15 تا 35 متر است از کابل 2 در 4 استفاده کنید.

اگر فاصله کنتور انرژی یا پریز برق تا آسانسور بیش از 35 متر است، حتما از کابل 2 در 6 استفاده کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها