نایلون بسته بندی چیست و چه انواعی دارد؟

کد خبر: 1168102
نایلون بسته بندی چیست و چه انواعی دارد؟

 

نایلون بسته بندی مواد غذایی برای حفظ سلامت محصولات از تولید تا مصرف ضروری است. اطلاعات محصول روی پلاستیک بسته بندی قرار می‌گیرد و اساساً به پل ارتباطی بین مصرف کننده و تولید کننده تبدیل می‌شود. در حال حاضر شرکت‌های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر به دنبال انواع پلاستیک بسته بندی مرغوب برای محصولات غذایی و غیرغذایی خود هستند. پس اگر شما هم به دنبال خرید نایلون بسته بندی باکیفیت هستید، در این بررسی ما به شما کمک می‌کنیم تا محصول مناسب را تهیه کنید.

نایلون بسته بندی چیست؟

نایلون بسته بندی آذین پلاست به صورت کیسه‌ای یا رولی و به شکل شفاف یا رنگی فروخته می‌شود. این محصول جهت بسته بندی انواع محصولات غذایی و غیرغذایی کاربرد دارد. جنس این بسته بندی‌های نایلونی باید به گونه‌ای باشد که بتواند از محصول به خوبی پشتیبانی کند. بسته بندی‌های نایلونی باید به گونه‌ای باشند که هم نیازهای مغازه‌دار و هم مصرف کننده را برآورده کنند.

مهمترین نکته این است که اثر زیست محیطی نداشته باشد و به موجودات زنده آسیبی نرساند. و به همین دلیل تولید نایلون به سمتی رفته است که به آن کیسه‌های سبز می‌گویند که از ورود رطوبت برای مدت طولانی‌تری جلوگیری می‌کند تا مواد داخل آن خراب نشوند. امروزه از نایلون‌های بسته بندی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. پکینگ مواد غذایی آماده و نیمه آماده
  2. بسته بندی خشکبار و محصولات غیرخوراکی
  1. برای بسته بندی قوطی و آب معدنی
  2. بسته بندی مصالح ساختمانی مانند شیشه، آجر، سنگ و سرامیک
  3. جهت بسته بندی انواع قطعات ماشین

2

از مهمترین انواع نایلون بسته بندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نایلون بسته بندی شیرینگ
  • پلاستیک بسته بندی استرچ
  • نایلون بسته بندی مواد غذایی
  • پلاستیک بسته بندی حباب‌دار
  • نایلون بسته بندی خیار

ویژگی های نایلون بسته بندی

نایلون باید در برابر گرما مقاوم باشد و از محصول در برابر گرد و غبار محافظت ‌کند. همچنین باید حمل و نقل اقلام را تسهیل بخشد. نایلون دارای اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوتی است که نوع ضخیم آن در بسته بندی آب معدنی و نوع نازک آن برای کنترل حرارتی استفاده می‌شود. نایلون‌های برش به صورت تک لایه و چند لایه موجود هستند. هر چه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، کیفیت بالاتر خواهد بود. از ویژگی‌های پلاستیک بسته بندی باکیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. محافظت در برابر ضربه، به ویژه در هنگام حرکت
  2. حفاظت در برابر آلودگی
  3. محافظت در برابر چربی‌ها و روغن‌ها
  4. بهبود ظاهر مواد و اقلام

انواع نایلون بسته بندی

حالا به سراغ انواع پلاستیک بسته بندی از نظر متریال می‌رویم:

3

پلی الفین  (POF)

این پلاستیک بسته بندی و مورد تایید سازمان غذا و دارو برای مواد غذایی بی‌خطر است. ویژگی بارز این ماده استحکام آن است. لایه کوچک پلی الفین بسیار نازک و در عین حال فوق العاده قوی است. سطح بالایی از مقاومت در برابر پارگی را نشان می‌دهد و برای انواع اقلام مختلفی به کار گرفته می‌شود.

فیلم شرینک پلی الفین 100 درصد قابل بازیافت است و شفافیت فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد تا محصول شما بدرخشد. کاربردهای رایج پلی الفین شامل اسباب ‌بازی‌ها، بازی‌ها، آب نبات‌ها، کتاب‌ها، غذاها، بیشتر اقلام خرده‌ فروشی و هر محصول مصرفی است که ظاهر آنها باید جذاب و زیبا باشد.

پلی اتیلن با چگالی بالا  (HDPE)

پلی اتیلن با چگالی بالا یک ترموپلاستیک پلی اتیلن ساخته شده از نفت است. با نسبت استحکام به چگالی بالا، این پلی اتیلن در تولید بطری‌های پلاستیکی، لوله‌های مقاوم در برابر خوردگی، ژئوممبران و الوار پلاستیکی استفاده می‌شود. پلی اتیلن با چگالی بالا معمولاً بازیافت می‌شود و شماره 2 را به عنوان کد شناسایی رزین به خود اختصاص داده است. پلی اتیلن با چگالی بالا به دلیل تطبیق پذیری استثنایی، پرمصرف‌ترین پلاستیک است.

این نایلون بسته بندی هم به شکل سفت و سخت (مانند ظروف) و هم به شکل انعطاف پذیر (مانند کیسه) بازیافت می‌شود. کاربردهای معمول پلی اتیلن با چگالی بالا شامل بطری‌های نوشیدنی، محصولات مراقبت شخصی مانند شامپو و محصولات خانگی هستند. همچنین در بسته ‌بندی محصولات کشاورزان نیز استفاده می‌شود. معمولاً روی یک رول شبیه به فیلم‌های دیگر درمی‌آید اما بیشتر به صورت توری است تا قابلیت تنفس را به محصولاتی که روی پالت پیچیده شده‌اند، ارائه کند.

پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE)

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع پلی اتیلن چگالی کمتری دارد. این بدان معناست که در مقایسه با حجم خود جرم کمتری دارد. پلی اتیلن با چگالی پایین در برابر ضربه، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. در مورد بازیافت نیز بسیار عالی عمل می‌کند. کاربردهای متداول پلی اتیلن با چگالی کم شامل مواردی است که در آن آب بندی حرارتی ضروری می‌باشد.

پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE)

این یکی از پرکاربردترین فیلم‌ها در صنعت بسته بندی است. از بین تمام فیلم‌های پلی اتیلن، نوع خطی با چگالی کم انعطاف پذیرترین فیلم است. پلی اتیلن خطی با چگالی کم استحکام و کشش بیشتری را ارائه می‌دهد. این مدل پلی اتیلن به اندازه فیلم‌های دیگر جمع نمی‌شود و برای پالت‌های بسته بندی کششی و محافظت از بارهای سنگین در حین حمل و نقل عالی است. این نایلون بسته بندی برای بسته بندی پالت و همچنین تنقلات و غذاهای منجمد استفاده می‌شود.

پلی اتیلن ترفتالات (PET، PETE)

پلی اتیلن ترفتالات محصولی شفاف، سخت و دارای خواص سد کننده قوی در برابر گاز و رطوبت است. پلی اتیلن ترفتالات در سطح جهانی به عنوان یک ماده قوی، سبک و انعطاف پذیر شناخته می‌شود که 100 درصد قابل بازیافت است. هنگامی که این ماده بازیافت می‌شود، جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. کاربردهای رایج پلی اتیلن ترفتالات شامل بسته بندی بطری‌های پلاستیکی نوشیدنی برای نوشابه، آب معدی، آب میوه، نوشیدنی‌های ورزشی و موارد مشابه است. بسیاری از ظروف محصولات مصرفی مانند مربا و ترشی از پلی اتیلن ترفتالات ساخته می‌شوند.

پلی پروپیلن (PP)

پلی پروپیلن یک پلیمر افزودنی ترموپلاستیک است که از ترکیب مونومرهای پروپیلن ساخته شده است. این ماده دارای نقطه ذوب بالایی است که آن را برای مایعات گرم مناسب می‌کند. برای کاربردهای خاصی که نیاز به مقاومت شیمیایی است، این پلاستیک بسته بندی عالی عمل خواهد کرد. از کاربردهای متداول پلی پروپیلن می‌توان به بسته بندی محصولات مصرفی، قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلفی مانند صنعت خودروسازی و غیره اشاره کرد. یکی دیگر از موارد استفاده رایج برای پلی پروپیلن شامل ظروف ماست، غذاهای اغذیه فروشی و حتی بطری‌های دارو هستند.

خرید بهترین نایلون بسته بندی

با انواع پلاستیک بسته بندی آشنا شدید، حالا می‌توانید نایلون مورد نظر خود را تهیه کنید. شما باید بسته به محصولات خود، نایلون مناسب را انتخاب کنید. برای مواد غذایی به یک نوع پلاستیک و برای بسته بندی بطری‌ها به نوع دیگری نیاز است. مهم است که در زمان خرید نایلون بسته بندی به سراغ شرکت‌های معتبر بروید تا نسبت به مرغوبیت کالا اطمینان حاصل کنید. در این مقاله درباره نایلون و پلاستیک بسته بندی توضیح کامل و جامعی دادیم تا به هنگام خرید این محصول دچار مشکل نشوید. امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها