لذت سفری هیجان انگیز و ماجراجویی در اصفهان و اطراف آن

کد خبر: 1175312
لذت سفری هیجان انگیز و ماجراجویی در اصفهان و اطراف آن

 

به نظر من شادی آورترین لحظه زندگی هر فرد در زندگی، زمانی است که قدم به سرزمینی ناشناخته می‌گذارد. سرزمینی پر از اتفاقات جذاب، حوادث پیش‌بینی نشده، تجربه‌های جدید و خاطراتی به یادماندنی! این که نمی‌دانی چه چیزی انتظارت را می‌کشد اما هر چه که باشد قرار است خاطره‌ای به‌یادماندی و تجربه‌ای جدید را برایت رقم بزند هیجان و لذت سفر را چندین برابر می‌کند. سفر کردن یعنی ورود به دنیایی از هیجان، ماجراجویی و لذتی سرشار از آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی هر شهر!

در گیرودار زندگی شهری و دغدغه‌های فراوان آن، به گمانم سفر تنها راه گریز از مشکلات و پناه بردن به خلوتی دنج است. در میان تمام جاهایی که می‌توان برای سفر در نظر گرفت، اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد. برای افرادی که تاکنون به این شهر زیبا سفر نکرده‌اند، جمله معروف اصفهان نصف جهان است، تنها یک شعار و یا حتی جمله‌ای بی‌معنی به نظر می‌رسد؛ اما بعد از سفر به آن خواهید دید که این جمله نه تنها یک جمله خیالی و اغراق آمیز نیست بلکه کاملا درست و به ‌جاست!

توصیه می‌کنم اگر قصد سفر به اصفهان را ندارید از خواندن ادامه این متن بپرهیزید؛ چرا که احتمالا همراهی شما تا پایان این نوشته شما را مجاب خواهد کرد تا در اولین فرصت سفری به اصفهان داشته و از تماشای دیدنی‌ترین جاهای آن لذت ببرید!

دیدنی ترین جاهای دیدنی اصفهان؛ زیبایی‌هایی که تمامی ندارند!

جاهای دیدنی‌های اصفهان تمامی ندارند! هر کجای شهر که قدم بگذاری و هر گوشه از آن را که نگاه کنی نشانی از زیبایی خواهی یافت. نه فقط نیمی از جهان، بلکه به جرات می‌گویم، زیبایی‌های تمام جهان در اصفهان تلالو یافته است! از آبی گنبدهای فیروزه‌ای آن گرفته تا نقش جهانی که در جهان همتا ندارد، همگی زیبایی‌های این شهر را به رخ می‌کشند! اصفهان جلوه‌گاه هنر ادوار مختلف تاریخی و باغ بهشتی سبز رنگی است که سفری خاطره‌انگیز را برایتان به ارمغان خواهد آورد. ابتدا هزینه سفر به اصفهان را برآورد کرده و سپس بهترین زمان سفر به اصفهان را انتخاب کرده و بعد از آن راهی این دیار باشکوه و جلوه‌گاه هنر و معماری اصیل ایرانی شوید.

میدان نقش جهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین میدان‌های جهان، عمارت عالی قاپو که شاهکاری از معماری صفویه به شمار می‌رود، مسجد شیخ لطف الله با معماری منحصربه‌فرد و تحسین برانگیزش، مسجد امام با زیباترین کاشی کاری ایرانی، عمارت تماشایی هشت بهشت با جلوه‌ای خاص، بنای زیبای چهل ستون با معماری بی‌نظیر، مسجد جامع اصفهان با عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی اصفهان، منارجنبان با مناره‌هایی جنبان، باغ پرندگان همراه با دیدنی‌ترین پرندگان، سی و سه پل قرار گرفته بر روی زاینده رود، پل خواجو با 133 متر طول، باغ گل‌ها با زیباترین گل‌هایی که می‎‌توان دید، کلیسای منحصربه‌فرد وانک، آرامگاه پر از آرامش صائب تبریزی، بزرگ‌ترین تونل آکواریوم ناژوان و بسیاری از موارد دیگر، تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های این شهر زیبا به شمار می‌روند.

سفر مجازی به اصفهان؛ سفر از راه دور!

از جاهای دیدنی اصفهان در شب هم که برایتان نگویم! زیبایی این آثار دیدنی در شب و در زیر چراغانی‌ها صدچندان شده و جلوه خاصی پیدا می‌کند. تماشای سی و سه پل اصفهان در شب و قدم زدن بر روی آن، بازدید از زیبایی‌های پل خواجو، گذراندن ساعاتی خوش در پارک صفه، تماشای ترکیبی از ساحل زاینده رود و غروب خورشید در کنار پارک ناژوان، لذت شبگردی در میدان نقش جهان و حتی رفتن به مراکز خرید، از سری لذت‌های شبگردی در اصفهان شمرده می‌شود. در سفر به اصفهان به هیچ وجه لذت بازدید از جاهای دیدنی اصفهان در شب را از دست ندهید.

روستاهای اطراف اصفهان

آیا تاکنون سفری به روستاهای اطراف اصفهان داشته‌اید؟ اگر تمام اصفهان‌گردی‌هایتان تنها در جاهای دیدنی شهر خلاصه شده است، باید بگویم جاذبه‌های تماشایی بسیاری را از دست داده‌اید! بازدید از زیباترین روستاهای اطراف اصفهان، پوشیدن لباس‌های محلی این شهر، ثبت عکس‌های یادگاری از این لحظات و گذراندن ساعاتی خوش در این روستاها، سفری خاص و دلچسب برایتان به ارمغان خواهد آورد. لذت بردن از طبیعت بکر و سرسبز، تماشای آثار تاریخی، خوردن خوشمزه‌جات ارگانیک یا آشنایی با زندگی جذاب روستایی‌ها، هدف شما از سفر به روستاهای اطراف اصفهان هر چه که باشد، مطمئن باشید به آن دست پیدا خواهید کرد.

روستای چغیورت اصفهان؛ گشتی حوالی آبشار پونه ‌زار و پیست اسکی فریدونشهر

روستای ابیانه با عنوان سرخ‌ترین روستای ایران، طبیعت بکر روستای هونجان در کنار زرچشمه، سفری زیرزمینی به دوران اشکانیان در روستای کرد علیا، زیبایی‌های تاریخی روستای بسیار قدیمی قهی، آب‌وهوای خوش روستای طامه در کنار آبشاری زیبا، تماشای شگفتی‌های روستای چغیورت، هیجان وصف‌ناپذیر تفریحات آبی در خمیران، گشت‌وگذار در بهشت روستای حجت آباد، آشنایی با عجایب روستای آبملخ و بازدیداز شاهکار ببی‌نظیر خلقت در روستای سیور، همگی تحجاربی خاص و منحصربه‌فرد هستند که تنها با سفر به روستاهای اطراف اصفهان شاهد این زیبایی‌ها خواهید بود.

زیبایی‌های اصفهان و حتی اطراف آن تمام‌شدنی نیست و نمی‌توان تنها در چند خط این همه زیبایی را توصیف کرد. به قول شاعر:

اصفهان را نیمه خوانند از جهان                صد جهان من دیده ام در اصفهان

ای دل ار خواهی روی اندر بهشت              تو بیا یک دم نشین در اصفهان

سفرهای هیجان انگیز خود را با یول بیر تجربه کنید!

آشنایی با تماشایی‌ترین جاهای دیدنی شهری که قرار است به آن سفر کنید، هزینه سفر، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و یا ارزان‌قیمت، سوغاتی‌های خاص شهر، بهترین مراکز خرید، بهترین زمان سفر به آن شهر و برخی از اطلاعات دیگر سفر شما را لذت‌بخش‌تر و به‌یادماندنی‌تر خواهد کرد. مجله گردشگری یول بیر به آدرس mag.yol1.ir، مجله‌ای حرفه‌ای در حوزه گردشگری است که با شناساندن هر شهر به شما کمک خواهد کرد تا تجربه بهتری از سفر داشته باشید.

مهم نیست مقصد شما کجاست! قبل از هر گونه اقدامی برای سفر و قبل از این که راهی جاده شوید، سری به مجله گردشگری یول بیر زده و اطلاعات مورد نیاز از شهر مدنظرتان را به دست آورید. مجله گردشگری یول بیر همچون یک همسفر خوب همواره در کنار شماست تا بهترین سفرها را تجربه کرده و خاطرت خوشی برای خود ثبت کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد