بهترین قیمت پروفیل آهن کارخانه­ های مطرح در بازار

کد خبر: 1186642
بهترین قیمت پروفیل آهن کارخانه­ های مطرح در بازار

 

مجموعه آهن آلات شهر آهن جزء مراکزی است که همواره بهترین قیمت پروفیل آهن کارخانه ­های مطرح در بازار را ارائه می دهد. این مجموعه با کادری متخصص در زمینه فروش انواع آهن آلات، مرجع معتبری برای خرید پروفیل با قیمت مناسب است.

در صنعت ساخت و ساز از انواع مختلف محصولات فلزی استفاده می ­شود. یکی از پرکاربرد­ترین این تولیدات انواع پروفیل ­های فلزی است که در بخش ­های مختلف این صنعت مورد استفاده قرار می ­گیرد. انواع زیادی از پروفیل در صنعت وجود دارد. پروفیل­ های آلومینیومی، آهنی، فولادی و ... بیشترین سهم تولید و استفاده را دارند. تمرکز ما در این نوشته به طور خاص بر روی پروفیل ­های آهنی خواهد­ بود.

قیمت پروفیل آهن

پروفیل­ آهنی از نظر ظاهری به دو دسته باز و بسته تقسیم می ­شود. پروفیل ­های باز، پروفیل هایی هستند که شکل سطح مقطع شان باز است. بر این اساس پروفیل­ های باز شامل: انواع تیرآهن، انواع ناودانی یا پروفیل U، انواع نبشی یا پروفیل L، پروفیل Z و تسمه می شود. در سمت مقابل، پروفیل ­های بسته قراردارند که شکل سطح مقطع آن­ها بسته است. این نوع مقاطع، در حوزه های مختلف مثل ساخت درب و پنجره، کرکره­ های برقی­، انواع پی وی سی، تجهیزات اداری و بیمارستانی، لوله و قوطی کاربرد دارند. این محصولات توسط کارخانه­ های معتبری در ایران تولید می ­شود که در ادامه آن­ها را معرفی می ­کنیم.

قیمت تمامی محصولات فلزی به دلیل تاثیر مستقیمی که از قیمت مواد اولیه و نوسانات بازار­های جهانی می گیرند به صورت روزانه و حتی لحظه­ ای متغیر است. در بالا گفتیم که دسته­ بندی ­های مختلفی از پروفیل وجود دارد و واضح است هر کدام از این دسته ­ها، خود دارای زیرشاخه­ های متنوعی هستند. بنابراین ما در قیمت ­گذاری با حجم بالایی از متغیر­ها طرف هستیم.

7

یکی از عوامل موثر بر قیمت، مواد اولیه است. بخش زیادی از ماده اولیه مورد نیاز کارخانه ­های ایران به دست فولاد مبارکه تولید می ­شود و بخشی دیگر نیز از کشور­های آسیای میانه، برزیل و اروپای شرقی تامین می­گردد. ورق­ مصرفی در صنعت ساخت پروفیل دارای استاندارد­های متفاوتی (ST37.2 یا JIS G 3131 یا G 3132) است. همچنین باید ترکیبات شیمیایی مشخصی شامل سیلیس، کربن، گوگرد، فسفر و منگنز با درصد­های معین در ساختار خود داشته باشد. ایجاد چنین کیفیتی خود نیازمند هزینه است.

از عوامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت پروفیل آهن شیوه تولید آن است. در کل دو شیوه برای تولید پروفیل وجود دارد. تولید با نورد گرم یا غیر مستقیم و تولید با نورد سرد یا مستقیم. روش اول به نسبت روش دوم ساده ­تر و کم هزینه ­تر است. در تولید به روش نورد گرم یا غیرمستقیم، شمش آهن به لوله تبدیل می ­شود و پس از جوش خوردن با عبور از دستگاه­ هایی که لوله را از همه طرف تحت فشار قرار می­دهند تغییر شکل داده و به پروفیل تبدیل می ­گردد. اما روش نورد سرد یا مستقیم نیازمند دستگاه­ های متعددی برای تولید است. پس از برش و باز شدن ورق کلاف، رول به وسیله غلتک ­هایی صاف و مسطح شده و پس از حرارت دیدن برش خورده و در طی چند مرحله به شکل مورد نظر تغییر پیدا می ­کند. در نهایت نوار­های شکل گرفته به هم جوش می ­خورند و پروفیل را تشکیل می ­دهند.

به جز موارد بالا نوسانات ارز، اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، میزان عرضه و تقاضا و در نهایت برند تولید کننده نیز از عوامل موثر در قیمت ­گذاری هستند.

8

بهترین کارخانه­ های عرضه پروفیل آهن در ایران

در ایران کارخانه ­های متعددی به تولید پروفیل ­های آهنی با کیفیت مشغول هستند که از این میان می ­توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شرکت جهان پروفیل پارس
  • شرکت نورد لوله یاران
  • شرکت لوله و پروفیل صابری
  • شرکت پروفیل نیکان
  • کارخانجات نورد پروفیل ساوه
  • گروه صنعتی شرق تهران
  • کارخانه لوله و پروفیل آپادانا
  • لوله و پروفیل کیهان
  • گروه صنعتی سپاهان

کلام آخر

پروفیل آهنی یکی از پرکاربرد­ترین ابزار­ها در صنعت تولید و ساخت ­وساز است که در بخش ­های مختلفی مثل ساخت درب و پنجره، ستون و پایه، تجهیزات اداری و ... کاربرد دارد. قیمت این محصولات به علت نوسانات بازار­های جهانی، قیمت ارز و مواد اولیه و همچنین دسته ­بندی ­های فراوان و متنوع به صورت لحظه ­ای متغیر است.

مجموعه شهر آهن به عنوان یک سایت فروش محصولات فلزی در حال همکاری با تعداد زیادی از بهترین کارخانه­ های ایران است. شما می توانید برای مطلع شدن از بهترین قیمت میلگرد و پروفیل آهن کارخانه­ های مطرح در بازار به این سایت مراجعه فرمایید. در صورتی که قصد خرید انواع آهن آلات و محصولات فلزی را دارید با کارشناسان شهر آهن تماس حاصل فرمایید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها