تکنیک هایی که می تواند قبولی شما را در آزمون محاسبات عمران تضمین کند

کد خبر: 1204321

آزمون محاسبات عمران از دشوارترین آزمون های نظام مهندسی است که ممکن است بسیاری از افراد بدلیل همین دشواری قید قبول شدن در این آزمون را بزنند و اصلا سراغ این آزمون نروند. اما چرا قبولی در این آزمون برای مهندسین عمران مهم است؟ قبول شدگان آزمون محاسبات نظام مهندسی از چه تکنیک هایی برای قبولی در آزمون استفاده کرده اند؟

تکنیک هایی که می تواند قبولی شما را در آزمون محاسبات عمران تضمین کند

 

 

چرا قبولی در آزمون محاسبات عمران برای مهندسین عمران مهم است؟

قبولی در آزمون محاسبات عمران برای مهندسان عمران مهم است؛ چون این آزمون به شما امکان می‌دهد تا با پروانه نظام مهندسی رسمی، به عنوان محاسب یا طراح سازه ساختمان، در صنعت ساخت و ساز فعالیت کنید. این فعالیت به عنوان یک مهندس عمران به شما امکان می‌دهد درآمد خود را افزایش دهید. با قبولی در آزمون محاسبات عمران، شما با داشتن شرایط دیگر مورد نیاز، می‌توانید به صورت رسمی و با مهر و امضای خودتان در صنعت ساخت و ساز فعالیت کنید.داشتن پروانه نظام مهندسی به کار شما اعتبار می‌دهد و این اعتبار موقعیت‌های شغلی بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری را نیز برای شما فراهم می‌کند.

قبول شدگان آزمون محاسبات عمران از چه تکنیک هایی برای قبولی در آزمون استفاده کرده اند؟

استفاده از تجربیات قبول شدگان آزمون محاسبات عمران نقش به سزایی در قبولی شما خواهد داشت؛ چون این تجارب به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه‌ی آزمون، سطح سختی، نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات، مهارت‌های لازم، راه حل های موثر و غیره آگاهی بدست آورید. با استفاده از این تجارب، می‌توانید خود را برای آزمون محاسبات عمران بهتر آماده کنید و شایستگی‌های خود را برای قبولی در آزمون بهبود بخشید. در اینجا به صورت خلاصه این تکنیک ها را بیان می کنیم:

 

  • مطالعه آخرین ویرایش مباحث آیین نامه

مسلما قبل از هر چیز شما باید به مباحث آیین نامه تسلط کافی را داشته باشید چون کتاب هاب آیین نامه یک فایل مرجع برای پاسخگویی به سوالات آزمون می باشد. برای یافتن پاسخ درست به سوالات، باید دقیقا بدانید در آخرین ویرایش آیین نامه کدام موضوعات پوشش داده شده اند ، کدام تغییرات انجام شده اند.

 

منابع آزمون محاسبات عمران

 

  • استفاده از دوره های آنلاین، فیلم های آموزشی آمادگی آزمون

بسیاری از قبول شدگان آزمون محاسبات بر این باورند که کتاب های مباحث آیین نامه به تنهایی برای قبولی در این آزمون کافی نیست و بهتر است برای درک بهتر مباحث از بسته های آموزشی آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات  استفاده شود با شرکت در دوره های آموزشی می توانید ضعف های خود پیدا کرده و آن ها را رفع کنید از طرفی  ویدئوهای آموزشی به نسبت سایر منابع آموزشی معمولا ارزان ترند. هزینه تولید ویدئوی آموزشی از کتاب و کلاس حضوری بسیار کمتر است.

 

  • راهنمایی گرفتن از یک مشاور

همه ما قطعا در زندگی شخصی و کاری خود مشغله و دغدغه های زیادی داریم که نمی توانیم خیلی بر روی بحث آزمون محاسبات تمرکز کنیم. اکثر داوطلبین آزمون محاسبات هم همین مشکل را داشتند و بیان می کردند به فردی نیاز داریم که مطالعه و عملکردمان را بررسی کند و البته که اشتباهاتمان را به ما گوش زد کند و ما را دوباره به مسیر درست هدایت کند و مهمتر از همه ما به یک مشاور نیاز داریم که بتواند به ما بگوید، دقیقا جمع بندی ما به چه صورتی باشد؟ آزمون های آزمایشی را به چه نحوی شرکت کنیم؟ چگونه استرسمان را کنترل کنیم؟ چگونه سرعتمان را سرجلسه آزمون افزایش دهیم؟ چگونه دقتمان را تقویت کنیم؟

 

مشاوره و پشتیبانی آزمون های نظام مهندسی

 

  • حل سوالات گذشته آزمون های نظام مهندسی

     

در صورتی که شما می خواهید برای آزمون محاسبات عمران آماده شوید، ضروری است که نمونه سوالات سال های گذشته را از منابع معتبر گرفته و آن ها را بررسی کنید. حل سوالات آزمون های گذشته به شما کمک می کند تا دید کلی نسبت به آزمون پیدا کنید علاوه بر این، اگر دفعه اولی نیست که آزمون نظام مهندسی شرکت می کنید، می توانید آزمون های قبلی خود را نیز بررسی کنید و ضعف های خود را تصحیح کنید

 

حل سوالات گذشته آزمون محاسبات عمران

 

  • حل تست های تالیفی برای قبولی در آزمون محاسبات عمران

     

یکی از روش هایی که به بالابردن تسلط شما سر جلسه آزمون کمک می کند حل تست های تالیفی زیاد است بسیاری از داوطلبان با اینکه به مباحث آیین نامه تسلط کافی دارند اما به دلیل اینکه تست کافی حل نکرده اند با دیدن سوالات جدید هول می شوند و زمان را از دست می دهند تست تالیفی مسئله بسیار مهمی است که شما باید حتما در کنار مطالعاتان به آن دقت داشته باشید.

 

  • مدیریت زمان سر جلسه آزمون محاسبات

     

برای مدیریت زمان در سر جلسه آزمون محاسبات نظام مهندسی هر چه شما بیشتر تمرین و تست حل کرده باشید و در آزمون های آزمایشی شرکت کرده باشید سرعت عمل شما در سر جلسه آزمون نیز بیشتر می شود و راحت تر می توانید مسائل را حل کنید نکته ای که حتما باید به آن دقت کنید سعی کنید در ابتدا سوالات آسان تر را شناسایی کرده و حل کنید بدین صورت که ابتدا در آرامش صورت سوال را خوانده و سپس اگر ایده جواب به دهنتان رسید محاسبات را انجام داده و تست را حل کنید اما اگر ایده ای برای حل آن نداشتید آن سوال را رها کرده و به سراغ سوال بعدی بروید

 

نحوه مدیریت زمان سر جلسه آزمون محاسبات

 

  • خلاصه نویسی

یکی از موضوع های مهم که به ما در شیوه خلاصه نویسی برای آزمون محاسبات عمران کمک می کند، این است که بدانیم چه زمانی برای این کار مناسب است. بهترین زمان خلاصه نویسی برای آزمون محاسبات حین مطالعه است زیرا در این زمان ذهن ما فرصت بیشتری برای جذب مطالب خواهد داشت و یادگیری ما در این حالت بیشتر خواهد بود.

بهترین حالت در یادداشت برداری این است که یادداشت ها و خلاصه برداری های ما شامل نکات و فرمول ها باشند. یعنی ما باید در هر صفحه نکات اصلی را پیدا کرده و بنویسیم. بهتر است در یادداشت برداری نکات اصلی را یادداشت کنیم و از نوشتن جزئیات پرهیز کنیم

 

منبع: سایت آموزشی سبزسازه

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد