بهترین برندهای پی ال سی

کد خبر: 1214049

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Control است. PLC سیستم‌های الکترونیکی است که به صورت دیجیتالی کار می‌کنند و برای استفاده در محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند، جایی که سیستم از حافظه قابل برنامه‌ریزی برای دستورالعمل‌های ذخیره‌سازی داخلی استفاده می‌کند PLC عملکردهای خاصی مانند منطق، توالی، زمان‌بندی، شمارش و عملیات حسابی را برای کنترل ماشین‌ها یا فرآیندها از طریق اجرا می‌کند.

بهترین برندهای پی ال سی

 

 

 

ماژول های ورودی/خروجی دیجیتال یا آنالوگ PLC

از نام آن می توان به وضوح توضیح داد که PLC چیست: قابل برنامه ریزی، نشان دهنده توانایی از نظر حافظه برای ذخیره برنامه های ساخته شده است که به راحتی می توان عملکردها یا موارد استفاده را تغییر داد.

منطق، توانایی پردازش ورودی در حساب و منطق (ALU) را نشان می دهد که PLC عملیات مقایسه، جمع، ضرب، تقسیم، تفریق، نفی، AND، OR و غیره را انجام می دهد. کنترلر، توانایی کنترل و تنظیم فرآیند را به منظور تولید خروجی مورد نظر نشان می دهد. در پی ال سی ها از تجهیزات دیگری مانند کلید مینیاتوری هیوندای استفاده می شود.

PLC ها چندین زبان دارند که می توانید از طریق آنها زبان ایجاد کنید برنامه های مورد بحث، اما از میان آنها پرکاربردترین آنها، زبان به مخاطبین یا نمودار نردبانی است، زیرا برای حرفه ای هایی که در عملیات با PLC ها درگیر هستند آشناتر است.

زبان های برنامه نویسی PLC

  • نمودار نردبانی (LD)
  • نمودار بلوک تابع (FBD)
  • نمودار توابع متوالی (SFC)
  • متن ساختار (ST)
  • فهرست دستورالعمل (IL)

چرا از PLC ها استفاده می شود؟

از PLC برای استفاده به جای یک مدار رله متوالی درون سیستم کنترل کمک می گیرند. PLC ابزار علاوه بر برنامه ریزی بودن، توسط افرادی که به طور خاص در زمینه کار با کامپیوتر دانشی ندارند نیز قابل کنترل و راه اندازی می باشد.

 

PLC دارای یک زبان برنامه نویسی است که به راحتی قابل درک است و اگر برنامه ای که با استفاده از نرم افزاری که با نوع PLC استفاده شده مطابقت دارد ساخته شده باشد، قابل اجرا است. کنترل منطقی قابل برنامه ریزی یا همان PLC برای استفاده در شرایط صنعتی بحرانی ایده آل است، زیرا برای استفاده در محیط صنعتی طراحی و تصور شده است.

PLC ها مزایای زیادی نسبت به سایر دستگاه های کنترل مانند رله ها، دستگاه های الکترونیکی تایمر، کنتورها و کنترل های مکانیکی از نوع درام دارند.

وظایف اصلی PLC

  • کنترل ترتیبی:

PLC ورودی سیگنال باینری را به خروجی مورد استفاده برای پردازش متوالی تکنیک ها پردازش می کند، در اینجا PLC معتقد است که تمام مراحل در فرآیندهای متوالی به ترتیب درست انجام می شود.

  • کارخانه مانیتورینگ:

PLC به طور مداوم وضعیت یک سیستم (مانند دما، فشار، ارتفاع) را کنترل می کند و اقدامات لازم را در ارتباط با فرآیند در حال کنترل انجام می دهد یا پیام را به اپراتور نمایش می دهد.

  • سیستم خاموش کردن:

در واقع PLC با دریافت ورودی سیگنال از فرایند کنترل شده بر اساس دستورات منطقی از قبل برنامه ریزی شده و اجرای آنها کار می کند.

کاربردهای PLC

PLC در ابتدا به عنوان جایگزین کنترل صنعتی دستگاه طراحی شده بود، امروزه در کاربردهای بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

مهم است که استفاده از PLC را می توان از مزایای توسعه های آینده در نظر گرفت. کاربرد آن از فرآیندهای تولید صنعتی از هر نوعی گرفته تا تبدیل صنعتی، کنترل تاسیسات و غیره می باشد.

ابزارهای ارتباطی ادغام شده در PLC ها نه تنها امکان بهره برداری از سیستم های کنترلی را بهبود می بخشد، بلکه کاربردهای آن را برای سیستم های یکپارچه ساخت و تولید مانند: CIM، CAM و غیره باز می کند.

PLC فتک

PLC فتک سری FBs دارای یک سیستم روی تراشه (SoC) است که توسط شرکت فتک توسعه یافته است. تراشه BGA شامل بیش از 120000 گیت است که ویژگی‌های قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، حل‌کننده منطق سخت‌افزار HLS)، 5 پورت ارتباطی پرسرعت، 4 مجموعه شمارنده/تایمر سخت‌افزاری پرسرعت) را در خود جای داده است.

محورهای خروجی PLC فتک پالس با سرعت بالا برای کنترل موقعیت یابی NC (با درون یابی خطی)، 16 وقفه با سرعت بالا و ورودی های ضبط شده. PLC فتک عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی را با ارزش استثنایی در مقایسه با PLC های دیگر در کلاس خود نشان می دهد.

PLC فتک کاربر پسند و قدرتمند

PLC فتک FBs بیش از سیصد دستورالعمل دارد. PLC فتک FBs عملکرد تابع با چند ورودی یا چند خروجی کاربرپسند و با خوانایی بالا را اتخاذ می کند. با وجود ساختار دستورالعمل که چند ورودی دارد، کاربر انواع مختلفی از عملکردها را استخراج می کند. سایر برندهای PLC می توانند برای عملی کردن این موضوع نیاز به به کار بستن دستورالعمل های زیادی باشند.

همچنین نتیجه عملکرد یک PLC ممکن است مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی فرستاده شود. برای راحتی خوانایی برنامه، ورودی ها یا خروجی های هر دستور تابع دارای نشان یاد خاص خود هستند و محتوا نیز نمایش داده می شود. برای کاربردهای سطح بالا، مانند شبکه یا LINK PLC فتک FBs ، کنترل و موقعیت یابی و دستورالعمل های مناسب اختصاصی را برای کمک به توسعه برنامه ارائه می دهد.

PLC دلتا

PLC دلتا میان رده قابل تعویض داغ - سری AH

PLC دلتا سری AH راه های اتوماسیون را برای کاربردهای پیشرفته ارائه می دهند. PLC دلتا مجموعه ای از سازه های سخت‌افزاری مدولار شده، عملکردهای سطح بالا و نرم‌افزار یکدست و یکپارچه، یک راه‌ برای برنامه هایی فرآیند که نیاز به کنترل دارند است.

PLC دلتا سری AH درای انواع بلوک های عملکردی (FB)، قیمت/عملکرد عالی و طیف گسترده ای از ماژول های توسعه است. PLC دلتا سری AH  همچنین کنترل چند محوره حرکت را از با استفاده از یک لینک حرکتی مثل EtherCAT برای سریعت بالا ارائه می دهد. مدیریت برجسته دستگاه و قابلیت های گسترش سیستم، هزینه های سیستم را برای برنامه های مختلف کاهش می دهد.

PLC دلتا میان رده ماژولار فشرده - سری AS

PLC دلتا مدل AS یک PLC چند کاره با توانای بالا است. PLC دلتا مدل AS برای انواع تجهیزات اتوماسیون ساخته شده است. CPU استاندارد PLC سری AS دلتا، پردازنده  32 بیتی دلتا را با سرعت اجرای بالا رائه می کند.

PLC دلتا مدل AS موقعیت یابی دقیق حداکثر 8 محور را از طریق لینک تجاری CANopen و بالاترین حد امکان پذیر می کند. همچنین مجموعه های تابع کنترل حرکت استاندارد بین المللی را فراهم می کند و تا 24/16 محور واقعی را در یک دوره آپدیت شدن منفرد همگام سازی می کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد