برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

کد خبر: 1218024

در این مقاله، به برچسب اصالت تجهیزات پزشکی، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات مرتبط با کالای پزشکی پرداخته شده است.

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

 

یکی از مواردی که حتماً بر روی کالا های مرتبط با تجهیزات پزشکی مشاهده کرده‌اید؛ برچسب اصالت تجهیزات پزشکی است. احتمالاً می پرسید که برچسب اصالت تجهیزات پزشکی چیست؟ اصلاً استفاده از آن چه فایده ای دارد؟ اگر بخواهیم یک پاسخ کلی به این پرسش داده باشیم؛ می توان چنین گفت که این برچسب، یکی از مهمترین برچسب ها برای شناسایی اصالت و کیفیت کالا پزشکی است.

 از مندرجات این برچسب به نکات بسیار مهمی در رابطه با قاچاق بودن و یا نبودن محصول، کیفیت و اصالت آن، کشور و برند سازنده آن محصول و... دست پیدا می کنید. در این مقاله می خواهیم که نکاتی در رابطه با برچسب اصالت تجهیزات پزشکی را یادآور شویم. همچنین به اهمیت و چگونگی درج این برچسب بر روی هر کالای پزشکی نیز توضیحاتی می دهیم. در ادامه نیز در رابطه با کاربرد و استفاده از این برچسب صحبت هایی کرده و نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید.

 

برچسب اصالت

چرا باید برچسب اصالت تجهیزات پزشکی استفاده شود؟

 برچسب اصالت تجهیزات پزشکی بر روی بسته بندی محصولات مرتبط با این حوزه زده می شود. تولیدکنندگان و یا تاجران واردکننده تجهیزات پزشکی، ملزم به استفاده از این برچسب هستند. بر اساس یک ماده قانونی جهت مبارزه با کالا های قاچاق و بی کیفیت، می بایست که برچسب اصالت کالا بر روی هر کالای داخلی و یا وارداتی که مرتبط با حوزه سلامت باشد درج گردد.

 امروزه لیبل اصالت کالا بر روی طیف گسترده ای از انواع محصولات، اعم از داخلی و یا وارداتی نیز زده می شود. استفاده از این برچسب برای محصولات مرتبط با حوزه سلامت، مانند تجهیزات پزشکی و دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع قرص و مکمل های مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجایی که این محصولات به طور مستقیم با سلامت شهروندان سر و کار دارد؛ بنابراین استفاده از برچسب اصالت و سلامت بر روی این محصولات الزامی بوده و عدم استفاده از آن جرم است.

برچسب اصالت و تجهیزات پزشکی

 یکی از محصولاتی که حتما می بایست برچسب اصالت تجهیزات پزشکی داشته باشد؛ خود تجهیزات پزشکی است. تجهیزات پزشکی مجموعه ای از ابزار های متداول پزشکی و یا دستگاه های مختلفی است که یا در داخل کشور تولید و یا از خارج از کشور وارد می گردد. هر دستگاه پزشکی، یک دستگاه ویژه است که می تواند جهت تشخیص علائم و یا ویژگی های یک بیماری خاص مورد استفاده قرار گیرد و یا حتی به درمان بیماری کمک کند. وجود نقص و یا اشکال در هر یک از این موارد می‌تواند خطرات و یا صدمات جدی را برای بیماران و یا کادر درمان داشته باشد. یکی از بهترین راه ها جهت بررسی اصالت و کیفیت تجهیزات پزشکی، بررسی برچسب اصالت تجهیزات پزشکی است.

برچسب عمده

برچسب عمده

 برچسب اصالت تجهیزات پزشکی یک لیبل حاوی تعدادی شناسه و کد می باشد. هر کالای پزشکی  بسته به نوع و کاربردی که دارد؛ به هنگام تولید و یا وارد شدن به کشور، دسته خاصی از این کد و شناسه ها را دریافت می کند. شما می توانید با استعلام این شناسه و یا کد های موجود بر روی برچسب اصالت تجهیزات پزشکی در رابطه با کیفیت و اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اطلاعات نمایش داده شده حاصل از استعلام برچسب با اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی مطابقت داشته باشد؛ می توان از کیفیت و اصالت آن کالا اطمینان داشت. در غیر این صورت، شما حتماً با یک محصول بی کیفیت، غیر استاندارد و یا حداقل قاچاق مواجه هستید. در این صورت می ‌توانید مراتب شکایت خود را به سازمان های ویژه‌ای ارجاع دهید.

استعلام اصالت کالا

 استفاده از لیبل اصالت تجهیزات پزشکی چه فایده‌ای دارد؟

اگر بخواهیم یک پاسخ بسیار کوتاه و کامل بدهیم؛ باید چنین گفت که استفاده از لیبل اصالت تجهیزات پزشکی مزیت های زیادی را دارد. نخست این که با استفاده از این برچسب، می توان تا حد زیادی جلوی ورود کالا های قاچاق را گرفت. همانطور که شما نیز اطلاعات دارید؛ قاچاق تجهیزات پزشکی موجب زیان های مالی برای تولیدکنندگان و البته واردکنندگان قانونی این محصولات شده است. از طرف دیگر، بسیاری از کالا های قاچاق از کیفیت و استاندارد های لازم برخوردار نیستند. بنابراین استفاده از آن ها می تواند موجب بروز مشکلاتی گردد.

 از طرف دیگر، برچسب اصالت تجهیزات پزشکی یک ضمانت برای خریدار کالا می باشد. وجود این برچسب ضمانت کننده اصالت و کیفیت تجهیزات پزشکی است. تجهیزات پزشکی معمولاً کالاهای گران قیمتی هستند. بنابراین صرف هزینه بایستی منجر به خرید یک محصول با کیفیت گردد. لیبل اصالت تجهیزات پزشکی می تواند خیال شما را بابت کیفیت تجهیزات پزشکی که خریداری می کنید آسوده کند.

 از دیگر فواید استفاده برچسب اصالت تجهیزات پزشکی می توان به دسترسی عمومی و آسان به اطلاعات دقیق هر محصول اشاره کرد. شما شهروند گرامی می توانید با استفاده از این برچسب، در مدت زمانی کوتاه اطلاعاتی جامع و دقیق را در رابطه با محصول خریداری شده به دست آورید. سیستم های مختلف تلفن گویا، سیستم پیامک رسمی و استفاده از از نرم افزار و دستگاه های بارکد خوان، از جمله روش هایی برای دسترسی به اطلاعات کامل این برچسب ها می باشد.

 چاپ لیبل اصالت کالای پزشکی

 حتماً برای شما نیز سوال شده است که برچسب اصالت تجهیزات پزشکی را چگونه می توان به دست آورد؟ می توان چنین گفت که ساده ترین راه، خرید دستگاه درج برچسب اصالت است. از آنجایی که قیمت این دستگاه ها زیاد می‌باشد؛ بنابراین تولیدکنندگان و یا وارد کنندگان زیر بار خرید آن نمی روند.

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

برچسب اصالت تجهیزات پزشکی

 راه آسان تر استفاده از مجموعه های چاپ برچسب اصالت می باشد. امروزه مجموعه های متعددی در زمینه چاپ و فروش این برچسب ها در ابعاد مختلف مشغول به کار می باشند. چاپ این برچسب های ویژه بر روی نوار های خاصی به نام ریبون انجام می گردد. ریبون ها در اجناس و کیفیت های مختلفی تولید می شوند. از جمله ریبون ها می توان به ریبون رزین وکس، ریبون های وکس ساده و... اشاره کرد.

یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان در زمان و هزینه های شرکت ها صرفه جویی کرد، استفاده از مجموعه های حرفه ای برای انجام برخی امور خاص مثل دریافت مجوز لیبل اصالت کالا می باشد. مجموعه های متعددی وجود دارد که کار دریافت برچسب اصالت کالای پزشکی را انجام می دهند. پس از دریافت این مجوز ها، شما می توانید لیبل اصالت کالای خود را چاپ کرده و بر روی بسته بندی هایتان درج کنید.

چاپ لیبل اصالت تجهیزات پزشکی بر روی ریبون وکس نسبت به سایر ریبون ها با قیمت بسیار کمتری انجام می گیرد. این ریبون دارای کیفیت بالایی نبوده و همچنین فشار زیادی بر چاپگر وارد نمی کند. در نقطه مقابل آن، ریبون سوپر رزین بالاترین سطح کیفی را داشته و مقاومت بسیار بالاتری دارد. به همین تناسب، قیمت چاپ آن نیز بیشتر می باشد.

شرکت های چاپ و فروش برچسب های اصالت کالا

شرکت ها و مجموعه های بزرگ و حرفه ای در بخش چاپ برچسب و لیبل های اصالت کالا فعالیت دارند. استفاده از خدمات این مجموعه ها یکی از روش های پیشنهادی برای سرعت دادن به فرآیند تهیه برچسب و درج آن روی انواع کالاها می‌باشد. خدمات این شرکت ها شامل دریافت مجوز برچسب های اصالت کالا، تولید کد و چاپ لیبل های اصالت کالا با سرعت و کیفیت بالا است. از معتبرترین شرکت های فعال در این زمینه، می توان به مجموعه های زیر اشاره کرد.

  • شرکت پاپیروس : label-esalat.com
  • شرکت سلامت دارو ایرانیان: salamatdarou.com
  • شرکت پیشتازان اصالت: pishtazanesalat.com
  • شرکت اصالت چاپ: esalatchap.com

هر کدام از شرکت های بالا مورد تایید سازمان غذا و دارو در زمینه دریافت مجوز، تولید کد و چاپ لیبل اصالت کالا می باشند. در صورت نیاز می توان از خدمات این مراکز برای سرعت دادن به فرآیند چاپ و لیبل و درج آن روی محصولات مختلف استفاده کرد. تمام این شرکت ها از سابقه طولانی و درصد رضایت بالای مخاطبان نسبت به سایر شرکت های دیگر در کشور برخوردارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها