خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

کد خبر: 1218521

امروزه استفاده از خدمات شرکت حسابداری به‌خصوص برای بیزینس‌های کوچک که نمی‌توانند از شخص یا تیمی قوی برای انجام امور حسابداری خود استفاده کنند، از جایگاه مهمی برخوردار است.

خدمات مالی مالیاتی و حسابداری

 

رسیدگی به امور مالی را نمی‌توان به‌دست افراد کم­تجربه سپرد؛ زیرا شرایط کنونی بسیار حساس است و بیزینس‌های کوچک و بزرگ باید تمام تلاش خود را برای انجام بی‌نقص فعالیت‌ها به‌کار گیرند.

در صورتی که شرکت‌ها نسبت­به امور حسابداری و مالیاتی بی‌تفاوت باشند، ممکن است به‌دلیل ناتوانی در مدیریت هزینه‌ها با ورشکستگی مواجه شوند.

خدمات مالی و حسابداری تاثیر بسیار زیادی روی رشد کسب‌وکار دارد؛ از این رو باید به آنها اهمیت زیادی داد. در ادامه به‌طور کامل با خدمات یک موسسه حسابداری آشنا می‌شویم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خدمات حسابداری چیست؟

 شرکت حسابداری خدمات بسیاری را برای بیزینس‌های مختلف ارائه می‌دهد. اگر قصد کمک‌گرفتن از این مجموعه‌ها را دارید، بهتر است ابتدا به‌طور کلی با خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند آشنا شوید.

خدمات حسابداری شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای مدیریت امور مالی و مالیاتی یک بیزینس است که معمولا توسط یک شرکت حسابداری مجرب یا فرد خبره انجام می‌شود.

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما در چه زمینه‌ای فعال باشد، در هر صورت لازم است تا با کمک خدمات حسابداری، تمام امور مالی را از ابتدای سال تا پایان آن مدیریت کنید.

این مدیریت می‌تواند شامل امور ساده محاسباتی یا امور مالی پیچیده که با قوانین مختلف و تخصصی سر و کار دارند باشد.

13

انواع خدمات حسابداری با توجه به نوع ارائه خدمت

شرکت‌های حسابداری معمولا خدمات خود را با در نظرگرفتن موارد زیر ارائه می‌دهند:

  • ارائه خدمات با توجه به موضوع
  • نحوه ارائه خدمات به کسب‌وکارها

برای اینکه درک کاملی از موارد گفته شده پیدا کنید، در ادامه به شرح هر کدام می‌پردازیم.

انواع خدمات حسابداری با توجه به موضوع

خدمات حسابداری با در نظرگرفتن موضوع شامل موارد زیر می‌شود:

خدمات مالیاتی

این نوع خدمات شامل حساب‌رسی‌ها در زمینه خدمات مالیاتی هستند که جزء پیشرفته‌ترین خدمات شرکت حسابداری محسوب می‌شوند.

برای این منظور حسا‌بدار باید از دانش و معلومات کافی برخوردار باشد. برخی از خدمات مربوطه در این نوع عبارت‌اند از:

  • تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی
  • تنظیم گزارش‌های فصلی
  • تنظیم اظهارنامه عملکرد
  • محاسبه مالیات بر درآمد پرسنل
  • پیگیری مسائل احتمالی در خصوص مشکلات مالیاتی و برطرف‌سازی آنها

خدمات مالی و حسابداری

پیچیدگی این خدمات نسبت­به امور مالیاتی کمتر است، اما برای نتیجه‌بخشی باید فرد با اصول حسابداری کاملا آشنا باشد. همچنین این امور نیاز به مراقبت، دقت و نظارت همیشگی دارند.

برخی از خدمات شرکت حسابداری در این زمینه عبارت‌اند از:

  • فرستادن نماینده برای انجام امور اجرایی حسابداری
  • نظارت بر اسناد حسابداری
  • کنترل لحظه‌ای حساب‌ها
  • تهیه گزارش­های مالی به‌صورت میان‌دوره و سالانه

خدمات حسابداری اداری و کارکنان

شرکت حسابداری در بخش اداری و امور کارکنان خدمات زیادی ارائه می‌دهد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • امور استخدامی و کارگزینی
  • تنظیم قراردادها
  • انجام امور در ارتباط با انتقال، جابه‌جایی یا پایان همکاری
  • انجام امور بیمه کارکنان

نحوه ارائه خدمات به کسب‌وکارها

شرکت حسابداری در 4 مدل مختلف خدمات خود را به بیزینس‌ها ارائه می‌دهد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

خدمات مشاوره

بیزینس‌هایی که دارای فرد یا تیم حسابداری هستند، معمولا از خدمات مشاوره‌ای موسسه ی حسابداری استفاده می‌کنند. این کار برای مدیریت بهتر امور مالیاتی انجام می‌شود.

خدمات مشاوره ممکن است تنها در ارتباط با یک مورد خاص یا در همه زمینه‌ها صورت گیرد و این موضوع به نیاز و درخواست کسب‌وکار بستگی دارد. در مواردی نیز موسسه حسابداری، یک فرد با تخصص کافی را به شرکت درخواست‌دهنده فرستاده و تا رسیدن به نتیجه لازم این حسابدار در شرکت می‌ماند.

خدمات مشاوره می‌تواند شامل موارد پیچیده مالیاتی یا انتخاب نرم‌افزار مناسب باشد. از دیگر خدمات مشاوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره برای تنظیم قراردادها
  • مشاوره برای امور مالیاتی
  • مشاوره در زمینه استخدام حسابدار
  • بررسی فرآیندهای مالی
  • تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی

خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

خدمات پشتیبانی، عملیاتی و فنی از دیگر خدمت‌هایی هستند که شرکت حسابداری به بیزینس‌های مختلف ارائه می‌دهد.

خدمات عملیاتی که جزء فنی‌ترین خدمت‌های موسسه حسابداری محسوب می‌شوند، شامل اتوماتیک‌سازی امور حسابداری در واحدهای اقتصادی و همچنین راه‌اندازی سیستم‌های مالی برای کسب‌وکارها است.

این خدمات معمولا با ارائه پشتیبانی انجام می‌شوند و صاحبان کسب‌و‌کار لازم نیست نگرانی بابت عدم کارکرد صحیح یا ایجاد خرابی در آنها داشته باشند. 

خدمات اجرایی حسابداری

در صورتی که یک بیزینس تمام امور مالی و حسابداری خود را به شرکت حسابداری بسپارد، در واقع از خدمات اجرایی این موسسه استفاده کرده است. البته در برخی موارد نیز امکان دارد تنها بخشی از امور اما به‌طور همیشگی به موسسه حسابداری واگذار و بخش دیگر توسط تیم یا فرد حسابدار شاغل در مجموعه انجام شود.

بیزینس‌هایی که خدمات اجرایی را برای خود انتخاب می‌کنند معمولا از خدمات مشاوره‌ و عملیاتی نیز بهره‌مند خواهند شد.

خدمات 360 درجه حسابداری

شرکت‌های حسابداری مختلف ممکن است در یک یا چند زمینه از خدمات گفته‌شده فعالیت داشته باشند. بسیاری از آنها نیز خدمات 360 درجه را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

با توجه به این موضوع شما باید قبل از انتخاب شرکت ابتدا نیازهای بیزینس خود را مشخص کرده و سپس برای رزرو خدمات اقدام کنید.

انتخاب شرکت حسابداری

در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارد که در زمینه انجام امور مالی، مالیاتی و حسابداری فعالیت می‌کنند. اما انتخاب مجموعه‌ای که کادری مجرب و متخصص داشته باشد کمی مشکل است.

همچنین در صورتی که افراد نتوانند به‌خوبی نیازهای کسب‌وکار خود را شناسایی کنند باید از مجموعه‌ای کمک گیرند که تمامی خدمات حسابداری را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد؛ زیرا برخی از شرکت‌ها تنها در زمینه‌ای خاص به انجام امور حسابداری می‌پردازند.

از مجموعه‌های معتبر که در تمامی امور خدمات مالی، مالیاتی و حسابداری فعالیت دارند می‌توان به شرکت مشاورین تهران و شرکا اشاره کرد. در صورتی که کسب‌وکار شما به هرکدام از خدمات تخصصی حسابداری نیاز داشته باشد، با کمک­گرفتن از این مجموعه می‌توانید به رشد بیزینس خود کمک کنید.

جمع‌بندی

شرکت حسابداری خدمات مختلفی از جمله مشاوره، پشتیبانی عملیاتی، خدمات اجرایی و 360 درجه به بیزینس‌های مختلف ارائه می‌دهد. این موسسات خدمات زیادی از جمله امور مالی و حسابداری، مالیاتی و خدمات اداری را برای بیزینس‌ها فراهم کرده‌اند.

در این بین شما باید نیازهای بیزینس خود را شناخته و بهترین موسسه را برای انجام امور حسابداری انتخاب کنید. مجموعه مشاورین تهران و شرکا در تمام زمینه‌های مالی و مالیاتی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها