فیزیوتراپی در منزل

کد خبر: 1252652
فیزیوتراپی در منزل

 

فیزیوتراپی در منزل یکی از متدهای درمانی برای درمان بسیاری از بیماری های ماهیچه ای و اسکلتی می باشد که به وسیله تجهیزات به خصوصی صورت می پذیرد و به جهت برگرداندن قدرت عضلات و توانمندی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بسیاری از افراد که انجام فیزیوتراپی برایشان ضروری است به دلایل مختلفی قادر نیستند که برای انجام درمان شان به بیرون از منزل بروند و چاره کار این افراد تنها استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل می باشد.

اگر شما هم تمایل دارید بدانید که این شیوه درمانی در منزل به چه صورت انجام می شود، با آرین طب همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات جامع و مفیدی به دست آورید.

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یکی از زیرشاخه های علوم توان بخشی محسوب می شود و همان طور که در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم، برای برگرداندن قدرت عضلات نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در واقع باید بدانید هر چیزی که به حرکت بشر ربط داشته باشد فیزیوتراپی در آن نقش دارد.

کسی که فیزیوتراپی را انجام می دهد با به کارگیری علم آناتومی و ابزارهای به خصوص تمرین های درمانی را برای بهبود وضعیت حرکتی بیماران ارائه می دهد تا بر قدرت عضلات آن ها بیفزاید و در انتها هم بتواند به درمان بیماری های حرکتی کمک کند.

اغلب کسانی که دچار بیماری های ارتوپدی، نورولوژیک، بیماری های تنفسی و قلبی، بیماری روماتیسم، بیماری های مربوط به لگن و ... هستند فیزیوتراپی نیاز اصلی آن ها برای درمان می باشد.

شیوه ها و متدهای درمانی در فیزیوتراپی

برای درمان با فیزیوتراپی از شیوه های مختلفی استفاده می شود که مهم ترین آن ها را در ادامه مطلب برایتان عنوان می کنیم.

  1. تمرین درمانی: مهم ترین تکنیکی که در فیزیوتراپی برای درمان بیماران استفاده می شود، تمرین درمانی می باشد که در این شیوه فیزیوتراپیست بسته به شرایط جسمانی بیمار تمریناتی را به وی آموزش می دهد که این تمرین ها در بهبود قدرت عضلات نقش بسزایی ایفا می کنند.
  2. منوال تراپی: منوال تراپی یا همان ماساژ دستی به گونه ای است که فیزیوتراپ به وسیله دست های خود ماساژ دادن قسمت های مدنظر را شروع می کند تا بتواند از این طریق قدرت حرکت ماهیچه ها را افزایش دهد.
  3. الکتروتراپی: یکی از شیوه های درمانی فیزیوتراپی استفاده از دستگاه الکتروتراپی می باشد که این دستگاه فرایند درمان بیماران را تسریع می کند و در کاهش درد و التهاب نقش بسزایی دارد.

2

تعداد جلسات فیزیوتراپی چقدر است؟

در خصوص تعداد جلسات فیزیوتراپی باید به شما بگوییم که وابسته به مشکل فرد، پزشک متخصص تشخیص می دهد که چند جلسه درمان برای وی لازم است تا به بهبودی کامل برسد و نمی توان به طور قطع گفت که فیزیوتراپی در چند جلسه قابل انجام می باشد؛ اما به طور معمول پزشکان 10 جلسه فیزیوتراپی را برای بیماران تجویز می کنند و اگر بیمار با این 10 جلسه بهبود پیدا نکرد، تعداد جلسات بالاتر می رود.

بیشتر بیماران هستند که مشکلات حرکتی یا شکستگی دارند یا این که ستون فقراتشان صدمه دیده است که این افراد به 20 تا 30 جلسه فیزیوتراپی نیاز پیدا می کنند؛ همچنین خیلی از کسان دیگری هم هستند که برای آن ها تا 60 جلسه فیزیوتراپی هم تجویز می شود و می توان نتیجه گرفت که تعداد جلسات فیزیوتراپی در منزل یا مرکز وابسته به شرایط جسمانی بیمار می باشد.

به چه دلیل باید از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کرد؟

فیزیوتراپی در منزل یکی از خدمات نوینی است که به تازگی توسط بسیاری از کلینیک های پزشکی و درمانی به بیماران در منزل ارائه می گردد.

فیزیوتراپی در منزل بیشتر برای افرادی که به دلیل بیماری های مختلف راه رفتن و حرکت برای آن ها مشکل است و همچنین سالمندان توصیه می شود تا آن ها بتوانند بدون وجود هیچ مشکلی روند درمانشان را کوتاه تر کنند.

همچنین بیشتر کسانی که بنا به تجویز پزشک نیاز به فیزیوتراپی دارند؛ ولی به علت مشغله های زیادی که برایشان وجود دارد رفتن به کلینیک های درمانی برای آن ها امکان پذیر نیست، فیزیوتراپی در منزل می تواند برای این دسته از اشخاص بهترین گزینه باشد؛ چرا که آن ها می توانند در هر ساعت از شبانه روز و هر زمان که تمایل داشتند فیزیوتراپ را به منزل خود بیاورند و در کمال آرامش و بدون وجود هیچ تنشی به درمان بیماری خود بپردازند.

صف های طولانی نوبت دهی پزشکان و کلینیک ها یکی دیگر از دلایلی می باشد که بیشتر افراد را راغب می سازد تا از خدمات فیزیوتراپی در منزل کلینیک ها استفاده کنند.

حالا که دانستید فیزیوتراپی در خانه چیست و به چه دلیل انجام می شود شاید این سوال برایتان به وجودآید که برای انجام فیزیوتراپی در منزل باید چه کاری انجام داد؟ شما در ابتدا باید با کلینیک هایی که این گونه خدمات را در منزل ارائه می دهند تماس بگیرید و از آن ها تقاضا کنید که برای انجام خدمات درمانی شما پزشک مربوطه را به منزلتان اعزام کنند.

3

کلینیک های زیادی هستند که به طور کاملا حرفه ای در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل مشغول به فعالیت می باشند که یکی از آن ها آرین طب نام دارد؛ کلینیک تخصصی آرین طب یکی از معتبرترین و مجهزترین مجموعه هایی است که خدمات پزشکی و درمانی را در منزل برای افراد در بهترین حالت ممکن و با پیشرفته ترین تجهیزات انجام می دهد و خدمات این مجموعه عبارت اند از:

  1. فیزیوتراپی در منزل
  2. رادیولوژی و سونوگرافی در منزل
  3. طب سوزنی در منزل
  4. پرستار در منزل
  5. ویزیت متخصص داخلی در منزل
  6. ویزیت متخصص قلب در منزل و ...

اگر تمایل دارید که از خدمات فیزیوتراپی در منزل مجموعه آرین طب یا سایر خدمات فوق این مرکز استفاده کنید، لازم است که با شماره های زیر در ارتباط باشید.

سخن پایانی

امیدواریم که خواندن این محتوا برایتان چاره ساز بوده باشد؛ در آخر به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید از خدمات پزشکی و درمانی در منزل استفاده کنید، حتما یک کلینیک معتبر را برای انجام این کارها انتخاب نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد