فیزیوتراپی برای کاهش درد و آسیب های اسکلتی عضلانی

کد خبر: 1070690

فیزیوتراپی مزایای زیادی دارد. می­تواند برای بهبود سلامت جسم، سلامت روان و افزایش کیفیت کلی زندگی مفید باشد .بسیاری از مردم این موضوع را که فیزیوتراپی می­تواند در مقابله با انواع مشکلات مربوط به سلامت مقابله کند را درک نمی­کنند. اغلب یک تصور غلط وجود دارد که فیزیوتراپی تنها برای آسیب­های اسکلتی، عضلانی و ورزشی مفید است. اما با این حال، فیزیوتراپی می­تواند یک درمان موثر برای انواع شرایط حاد و مزمن مانند پارگی و فتق دیسک کمر و گردن باشد. با توجه به این موضوع، در این مقاله مزایای فیزیوتراپی برای شما عنوان می­شود.

KAaRXIQP56Pk

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی نوعی خدمت ارائه شده به مردم محسوب می­شود که به منظور توسعه، حفظ و بازگرداندن حداکثر حرکت و توانایی عملکردی در طول عمر، به عنوان بهبود سلامتی است. جنبش و عملکرد انسانی می­تواند تحت تاثیر پیری، آسیب، درد، بیماری، اختلالات و عوامل محیطی قرار گیرد.فیزیوتراپیست­ها می­توانند کیفیت زندگی و پتانسیل حرکتی بدن را به حداکثر رسانده و مهارت­های حرکتی را ارتقا دهند. خدمات فیزیوتراپی در فضای اعتماد و احترام به کرامت انسانی ارائه شده و بر استدلال­های بالینی و شواهد علمی استوار است.

چه کسی از فیزیوتراپی سود می­برد؟

فیزیوتراپی برای شخصی است که می­خواهد توانایی حرکتی خود را بهبود ببخشد و زندگی سالم­تری را تجربه کند. هر کس می­تواند از فیزیوتراپی، علیرغم سن، بهره­ مند شود. نکته­ی مهم این است که درک کنیم که فیزیوتراپی درمانی برای همه­ ی شرایط نیست. هدف همیشه بهبود حرکت، سلامت و عملکرد بدن است.

فیزیوتراپیست­ها در کلینیک امید تهران همیشه به عنوان یک تیم متحد کار می­کنند. این تیم شامل بیمار(رهبر تیم) و سایر متخصصان است که به بیمار کمک می­کنند.

اعضای دیگر تیم می­توانند شامل جراحان، پزشکان، تراپیست­های حرفه­ایی، ماساژ تراپیست­ها، پرستاران، متخصصین بیماری­های پا، متخصصان تغذیه، روانشناسان، مربیان، خانواده، دوستان و غیره باشند.

فیزیوتراپیست چه کارهایی می­تواند بکند؟

تقریبا هرکسی مزایای فیزیوتراپی را در زندگی خود تجربه خواهد کرد. فیزیوتراپیست­ها می­توانند از طریق ارزیابی، درمان و پیشگیری از بوجود آمدن شرایط مختلف جلوگیری کنند. فیزیوتراپیست­ها می­توانند در موارد زیر بسیار موفق عمل کنند:

درمان مشکلات اسکلتی عضلانی

فیزیوتراپی آسیب­های اسکلتی عضلانی مانند تنگی کانال نخاعی کمر را با کاهش فشردگی یا افزایش تحرک، انعطاف ­پذیری و تعمیر بافت­های آسیب ­دیده درمان می­کند. فیزیوتراپیست­ها از تکنیک­های مختلفی از جمله درمان دستی، ورزش، هیدروتراپی و ماساژ در طی یک طرح درمان استفاده می­کنند. درمان دستی به بازگرداندن تحرک مفصل کمک می­کند، تحمل بافت نرم را برای بارگیری بهبود می­بخشد و سفتی را کاهش می­دهد. سوزن خشک و ماساژ می­ تواند در کاهش درد و کاهش استرس سودمند باشد.

AYImPL8zT6b1

مدیریت درد

فیزیوتراپیست­ها ساعت­های طولانی کار می­کنند تا به کسانی که با درد حاد و مزمن برخورد می­کنند کمک کنند. فرقی ندارد که شما علائم خار پاشنه، پیچ خوردگی مچ پا، گرفتگی عضلانی، درد پشت یا شرایطی که برای سالها با شما بوده ­اند را دارا باشید .در هر صورت می­توانید از یک مشورت جامع به همراه یک برنامه­ ی واضح از اقدامات عملی و تمرینات حرکتی برای کاهش درد خود بهره­ مند شوید. در اینجا یک لیست غیرجامع از علائم رایج که توسط فیزیوتراپیست­ها می­تواند درمان شود را ذکر کرده­اییم:

  • درد پشت
  • درد باسن
  • درد گردن
  • درد های عضلانی و دردهای پیوسته
  • سردرد
  • درد شانه
  • درد قفسه­ ی سینه
  • عدم تحرک و تنگی

پیشگیری از آسیب

سالم ماندن یعنی دور ماندن از آسیب احتمالی. و در وهله­ ی اول چه راهی برای حفظ سلامتی و اجتناب از آسیب مناسب است؟

فارغ از سطح تناسب اندام شما، هر کسی می­تواند از تکنیک­های بهتری در هنگام ورزش، کار یا فعالیت­های روزمره مانند راه رفتن و صاف ایستادن بهره ببرد .فیزیوتراپیست­ها با ارائه ­ی مشاوره، تمرینات و تکنیک­های اصولی شما را در بهترین حالت جسمی قرار می­دهند.

DQ1e6fK2FZEg

درمان آسیب­های مربوط به ورزش

صدمات در زمین ورزشی می­تواند خطرناک باشد و به طور بالقوه زندگی شما را برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار دهد. با سرعت زیاد، برخورهای متعدد و حرکات غیر قابل پیش بینی، آسیب­های ورزشی مسئله ­ی مشترکی است که فیزیوتراپیست­ها به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می­­کنند. فرقی نمی­کند که شما یک ورزشکار آماتور باشید یا حرفه­ ایی، مشاوره گرفتن از یک فیزیوتراپیست واجد شرایط می­تواند باعث کاهش زمان بهبودی و تقویت شرایط فعلی شما شود. اگر با آسیب ­دیدگی مربوط به ورزش روبرو هستید، برای مشاوره­ ی تخصصی با یک فیزیوتراپیست واجد شرایط تماس بگیرید.

 شرایط درمان ارتوپدی

افرادی که از شرایط ارتوپدی مشترک مانند آرتروز رنج می­برند، از فیزیوتراپی بهره­ مند می­شوند. بیماری­هایی که بر مفاصل، عضلات و استخوان­ها تأثیر می­گذارند، فقط از لحاظ جسمی ناامید کننده نیستند، بلکه می­توانند عوارض سنگین روحی نیز داشته باشند. فیزیوتراپی برای از بین بردن درد مفاصل، کاهش الت هاب و تنظیم روانکاوی غضروف و کاهش درد و وَرم موثر است.

حاملگی و مراقبهای بعد از زایمان

فیزیوتراپی می­تواند به زنان کمک کند تا زایمان آرام­تر و سالم­تری داشته باشند. در دوران بارداری، بدن از طریق تغییرات اساسی که دارد می­تواند بر سیستم سلامت تأثیر بگذارد. فیزیوتراپی می­تواند زنان را در مقابله با این آسیب­ها مقاوم کند.

سلامت روان

در میان تمام مزایای فیزیوتراپی، سلامت روان یکی از مهم­ترین آنهاست. نه فقط از لحاظ "احساس" زیرا سلامت روان بسیار گسترده­ تر از این مورد است. فیزیوتراپیست­ها می­دانند که احساس اعتماد به نفس در بدن شما بسیار حائز اهمیت است، نه فقط برای کار و روزمرگی، بلکه برای بخش بیشتری از زندگی شما. آنها به شما کمک می­کنند تا پتانسیل کامل خود را درک کنید.

عصب شناسی

همانطور که فیزیوتراپی به مفاصل و مشکلات اسکلتی-عضلانی شما کمک می­­کند، می­تواند به اختلالات عصبی نیز کمک کند. مسائلی که از سیستم عصبی بدن ناشی می­شود مانند از دست دادن عملکرد و کاهش احساس، با فیزیوتراپی و تمرینات هدفمند با هدف تسکین استرس در مسیرهای عصبی و فعال سازی مجدد کانال­های ارتباطی بین اندام و مغز قابل درمان است.

چه انتظاری از یک فیزیوتراپ داریم؟

فیزیوتراپیست­ها به دلیل تکنیک­های ابتکاری خود در ارزیابی، تشخیص ودرمان انواع شرایط و توانایی آنها در بهبود کیفیت زندگی برای بسیاری از مردم، بسیار مورد احترام هستند. از جمله مزایای فیزیوتراپی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش عملکرد وتحرک
  • کاهش درد
  • بهبود قدرت
  • کاهش استفاده از دارو یا انجام جراحی
  • کاهش خطر آسیب ­دیدگی در آینده

آیا فیزیوتراپی موثر است؟

تحقیقات مبتنی بر شواهد همیشه در حال کشف تکنیک­­های جدید فیزیوتراپی است. این مورد ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد و نقش مهمی در از بین بردن درد، افزایش تحرک و بهبود علائم بیماری مزمن داشته باشد. بعضی از تکنیک­ها با شرایط خاص موفقیت بیشتری نسبت به سایر روش­ها دارند.اما هدف در نهایت کوتاه کردن زمان بهبودی و بازگشت بیمار به فعالیت­های روزمره در اسرع وقت است.

پیشگیری

نقش فیزیوتراپی محدود به درمان دردهای حاد نیست، بلکه در مدیریت و پیشگیری از آسیب­های بعدی نیز موثر است. فیزیوتراپیست­ها دانش و مهارت لازم را برای آموزش بیماران خود در مورد چگونگی پیشگیری از آسیب­های بعدی را دارند.

فیزیوتراپیست­ها درک می­کنند که با گوش دادن به بدن می­توانید خطر بروز آسیب را کاهش دهید. آنها می­دانند که چگونه می­شود با درمان دردها، و گرفتگی­های کوچک مانع از ایجاد مشکلات جدی­تر شد و با همین روش می­توانند از بروز آسیب­های جدی جلوگیری کنند.

علاوه بر گوش دادن به بدن، کیفیت حرکت بیمار جنبه ­ی مهمی برای جلوگیری از آسیب دارد. با استفاده از فیزیک می­فهمند که با ارزیابی بیومکانیک بدن (طول عضله، قدرت و الگوهای حرکتی) و ایجاد اصلاحات در صورت لزوم، می­توان درد را کاهش داد و از اسیب­ دیدگی جلوگیری کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها