انواع مدل‌های عمل بینی

کد خبر: 1260930
انواع مدل‌های عمل بینی

 

 

قصد جراحی دارید؟ انواع مدل های جراحی زیبایی بینی را می‌شناسید؟ بینی شما گوشتی باشد یا استخوانی، چندین مدل برای تغییر آن وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به خواست خود آن‌ها را انتخاب کنید.

البته که فرم بینی کنونی شما تاثیر زیادی بر نتیجه‌ای دارد که در نهایت پس از عمل می‌بینید، اما باز هم آشنایی با انواع مدل عمل بینی به شما کمک می‌کند با دید بهتری فرم مورد نظر را انتخاب کرده و آن را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.

کدام بینی بستر بهتری برای انواع مدل های بینی است؟

به طور کلی بینی‌ها در دو دسته استخوانی و گوشتی قرار می‌گیرند. البته برخی از افراد هم وجود دارند که بینی‌شان ترکیبی از این دو است؛ یعنی هم نوک بینی گوشتی و تپل است و هم استخوان بینی‌ بزرگی دارند. 

برای جراحان، تغییر بینی استخوانی، راحت‌تر از بینی گوشتی است؛ زیرا وجود پوست نازک آن و ساختار محکم استخوانی این نوع از بینی‌ها دست جراح را برای ایجاد تغییرات باز می‌گذارد. اما در بینی گوشتی، ساختار استخوانی، ضعیف‌تر و پوست روی بینی، ضخیم‌تر است. به همین دلیل در گذشته‌ای نه چندان دور، عمل کردن این نوع از بینی‌ها بسیار سخت بود.

بدتر از همه اینکه بینی بعد از عمل و بهبود نیز امکان بازگشت فرم بینی به همان حالت گوشتی گذشته وجود دارد. ولی خوشبختانه در روزگار ما با کمک پیشرفت‌هایی که در جراحی بینی رخ داده‌اند، بینی‌های گوشتی هم به همان کیفیت بینی‌های استخوانی، عمل می‌شوند و دیگر نیازی به عمل ترمیم بینی پیدا نمی‌شود.

انواع مدل‌ های جراحی

در حالت کلی، سه مدل بینی وجود دارند که جراح با توجه به چهره فرد، وضعیت تنفسی او، وضعیت استخوانی بینی و خواسته فرد، آن‌ها را روی بینی او پیاده می‌کند. در ادامه، این مدل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

1.فرم بینی طبیعی

اولین و معروف‌ترین انواع مدل های عمل بینی، مدل طبیعی است؛ عموما افرادی که به دنبال برطرف کردن نقص‌های بینی‌شان هستند و می‌خواهند حالت اصلی بینی خود را حفظ کنند از این مدل، استقبال می‌کنند. در عمل بینی طبیعی یا Natural Nose Job جراح می‌تواند تا اندازه‌ای که به ساختار طبیعی بینی آسیبی نرسد و آن را از حالت طبیعی خارج نکند، اصلاحات روی بینی انجام دهد.

هدف اصلی جراح و خواسته اصلی افرادی که خواستار این نوع از بینی هستند، این است که چهره‌شان حالت مصنوعی پیدا نکند. حتی اگر نوک بینی در حالت طبیعی آن رو به پایین است، جراح فقط تا اندازه‌ای آن را بالا می‌برد که به چیزی عجیب یا وصله‌ای ناجور در بینی تبدیل نشود.

5

بینی مدل طبیعی با چه روش‌هایی عمل می‌شود؟

انتخاب روش مناسب جراحی بینی برای شما، توسط پزشکتان انجام می‌شود. او با بررسی ساختار بینی و شرایط شما یک روش را از میان روش‌های زیر انتخاب می‌کند:

  • روش باز
  • روش بسته
  • بدون عمل

چه بینی‌هایی بهترین کاندید برای عمل به شکل طبیعی هستند؟

تمام انواع بینی را می‌توان به شکل طبیعی عمل کرد. بینی‌های گوشتی، استخوانی و طیف بینی‌های میان دو، کاملا برای تبدیل شدن به این نوع از بینی، مناسب هستند.

2.فرم بینی فانتزی

در ادامه بررسی انواع مدل های عمل بینی به عمل بینی با مدل فانتزی یا عروسکی (Fantasy Nose Surgery) می‌رسیم. این مدل، خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید، طرفدار دارد. حتی در میان آقایان هم افرادی هستند که دوست دارند بینی‌ خود را به این شکل عمل کنند.

در عمل بینی با مدل فانتزی چه تغییراتی روی بینی فرد ایجاد می‌شوند؟

  • تغییر در نوک بینی

اگر شخصیت‌های فانتزی و کارتونی را برانداز کرده باشید، می‌دانید که تقریبا تمام قهرمان‌های داستان، بینی‌هایی با نوک سربالا دارند! طرفداران این نوع از عمل بینی هم تاکید زیادی روی سربالا شدن بینی‌شان بعد از عمل دارند.

  • تغییر در اندازه بینی

در مدل بینی فانتزی، خواسته فرد این است که تا جای ممکن، اندازه بینی‌اش کوچک و جمع‌وجور شود. جراح با توجه به این خواسته، تا جایی که به تنفس فرد ضربه‌ای وارد نشود، اندازه بینی را کوچک می‌کند.

  • جمع‌و‌جور کردن لبه‌های بینی

یکی از تغییرات مهمی که جراح برای به دست آوردن مدل بینی عروسکی انجام می‌دهد، کوچک کردن لبه‌های بینی است.

مدل بینی فانتزی با چه روش‌هایی عمل می‌شود؟

عمل بینی فانتزی به تغییرات گسترده‌ای نیاز دارد به همین دلیل، جراح می‌تواند از دو روش زیر دست به انجام آن بزند:

  • روش باز
  • روش بسته

چه بینی‌هایی قابلیت عمل کردن به شکل فانتزی را دارند؟

افرادی که بینی استخوانی دارند به دلیل ساختار قوی‌ استخوانی بینی‌شان بهترین کاندید برای انجام این نوع از عمل بینی هستند.

3.فرم بینی نیمه فانتزی

سومین نوع از مدل های عمل بینی «نیمه فانتزی» نام دارد. فرم بینی نیمه‌فانتزی مناسب آن دسته از افراد است که نه می‌خواهند بینی‌شان به اندازه مدل عروسکی، مصنوعی به نظر برسد و نه آنقدر طبیعی باشد که قبل و بعد از عملشان هیچ فرقی با هم نکند.

6

بینی نیمه فانتزی با چه روش‌هایی عمل می‌شود؟

این نوع از عمل بینی هم به تغییرات گسترده نیاز دارد. به همین دلیل پزشک یکی از دو روش زیر را با توجه به وضعیت فرد، انتخاب می‌کند.

  • روش باز
  • روش بسته

چه بینی‌هایی بهترین کاندید برای عمل بینی نیمه فانتزی هستند؟

بهترین نتیجه از فرم نیمه فانتزی را افرادی با بینی استخوانی می‌گیرند. در مورد بینی‌های گوشتی، با تشخیص پزشکتان و با توجه به مهارتی که دارد می‌توان به این مدل از عمل بینی دست پیدا کرد.

بهترین جراح بینی گوشتی و استخوانی در تهران

انتخاب جراح بینی، مهم‌ترین قسمت پازل جراحی بینی شما است. در واقع، فرقی نمی‌کند که شما با انواع مدل های عمل بینی آشنا باشید یا نه. چون اگر در انتخاب جراح خودتان دقت کافی را به کار گرفته باشید او با توجه به خواسته شما، فرم چهره‌تان و شرایط بدنتان بهترین نوع بینی را روی صورتتان می‌نشاند.

پیشنهاد ما به شما جراح بینی علی قارونی است. دکتر قارونی، تجربه‌ بسیار زیادی در عمل بینی گوشتی، استخوانی و ترمیم بینی دارد. مهم‌ترین نکته در مورد دکتر قارونی، علاقه او به کارش است که باعث می‌شود خیلی بیشتر از حد معمول و گاهی حتی بیشتر از خود فرد روی گرفتن نتیجه مطلوب از عمل بینی تاکید کند.

از این گذشته، دکتر قارونی در زمینه «پروتز گونه»، «پروتز چانه»، «جراحی پلک»، «لیفت صورت و گردن»، «تزریق ژل» و «تزریق بوتاکس» هم کارنامه درخشانی دارد. اگر به دنبال دکتری می‌گردید که بتوانید به او و مهارتش اعتماد کنید، دکتر قارونی بهترین انتخابتان خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد