چطور می‌توانیم یک مدل بینی زیبا برای عمل بینی انتخاب کنیم؟

کد خبر: 1073254

qjA7D7BZu9bU

زیبایی صورت یکی از عوامل جذب ما به انسان‌های اطرافمان است. میل بی انتهای انسان به زیبایی‌ها موجب می‌شود تا جذب صورت‌های زیباتر شود. همین حس در خصوص ظاهر خود انسان نیز وجود دارد. اکثر ما دوست داریم تا در زمان نگاه کردن خودمان در آینه یا عکس‌هایمان، جذابیت زیادی مشاهده کنیم و عیب و نقصی را در چهره نبینیم. همین موضوع موجب می‌شود تا جذب عمل‌های جراحی زیبایی شویم.

اگر شما نیز چنین حس و حالی دارید و می‌خواهید در مورد نحوه انتخاب مدل بینی زیبا برای عمل بینی بیشتر بدانید و نکات مهم در جراحی بینی و انتخاب جراح را بدانید، همراه ما باشید.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

بینی، عضو مهمی در صورت محسوب می‌شود. زیبایی بینی می‌تواند به جذابیت کلی چهره در انسان کمک زیادی بکند. در حالی‌که هر چه بینی با ناهنجاری‌های بیشتری همراه باشد، ظاهر صورت دچار عدم تقارن و نازیبایی می‌شود.

معمولا عمل بینی بهترین راهی است که می‌توانید به‌وسیله آن جذابیت را به چهره بازگردانید و تناسب را در ناحیه بینی ایجاد کنید. جراحی رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی، با ایجاد تغییرات در ناحیه غضروفی و استخوانی بینی در کنار تغییر ضخامت پوست و پره‌های بینی به شما اجازه می‌دهد تا بینی زیباتری داشته باشید.

شکل و فرم بینی و نوع قرارگیری آن در صورت می‌تواند برجستگی گونه، زیبایی چشم‌ها و لب‌ها را نمایان‌تر کند و ساختار استاندارد و جذابی در چهره ایجاد کند.

انواع مدل بینی را بشناسید!

آناتومی بینی، در هر صورتی، متفاوت است. معمولا نتیجه عمل جراحی رینوپلاستی ارتباط مستقیمی با نوع بینی اولیه دارد؛ زیرا شکل نهایی بینی چیزی شبیه به معجزه نیست و باید پایه مناسبی برای شکل‌دهی بینی در نمونه نهایی وجود داشته باشد. در ادامه با انواع مدل بینی آشنا می‌شوید.

1- بینی گوشتی

یکی از رایج‌ترین انواع مدل بینی در بین انسان‌ها، بینی گوشتی است. این مدل بینی با ویژگی‌های خاصی ، خود را نشان می‌دهد. اولین مشخصه بینی گوشتی ضخامت پوست آن است. پره‌های بینی در بینی گوشتی پهن‌تر از سایر انواع بینی است. نوک بینی گوشتی بسیار ضخیم‌تر از بینی استخوانی است و غضروف بینی درشت‌تر نمایان است. میزان ترشح چربی در بینی گوشتی بسیار زیاد است و پیچیدگی جراحی بینی گوشتی بسیار بیشتر از انواع دیگر بینی است.در مجله پزشکی دکتر آرش نجف بیگی میتوانید صفر تا صد عمل جراحی بینی گوشتی را بخوانید.

بهترین مدل جراحی بینی گوشتی چیست؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، انتخاب مدل بینی برای عمل جراحی موضوع مهمی است که باید با کمک پزشک متخصص در مورد آن تصمیم بگیرید.

هیچ فرد کاندید عمل رینوپلاستی قادر نیست تا برای شکل و فرم بینی، به تنهایی تصمیم بگیرد و بدون درنظر گرفتن محدودیت‌های مدل بینی اولیه، یک مدل بینی دل‌خواه انتخاب کند.

بهترین مدل بینی برای جراحی بینی‌های گوشتی، بینی طبیعی است. برای چنین جراحی پزشک می‌تواند به‌راحتی ضخامت پوست را کاهش دهد، پره‌های بینی را جمع کند، غضروف را اصلاح و تقویت کند تا نوک بینی به اندازه‌ای متناسب برسد و در نهایت، یک بینی طبیعی و بدون ایراد برای فرد ایجاد کند.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که جراحی بینی طبیعی چگونه است؟ این جراحی استانداردترین حالتی است که باید رخ دهد؛ اما در بعضی مواقع مراجعه کنندگان به پزشک اصرار می‌کنند تا فرم بینی عروسکی و ظریف را بر روی بینی گوشتی اعمال کنند. در این شرایط، پزشک متخصص و باتجربه چنین چیزی را نمی‌پذیرد؛ چرا که تغییر فرم بینی بعد از جراحی و عدم وجود امکان کوچک کردن بیش از حد بینی اصلا وجود ندارد. پس بدیهی است که پذیرش فرم اولیه بینی برای جراحی بینی گوشتی موضوع مهمی است که باید به‌طور دقیق درنظر گرفته شود.

fbWuiWm1CDr7

2- بینی استخوانی

بینی استخوانی یکی دیگر از انواع شکل و فرم بینی محسوب می‌شود. این مدل بینی با دارا بودن پوست نازک می‌تواند پذیرای اکثر مدل‌های جراحی بینی باشد. با مشاهده نمونه کار و خدمات کلینیک زیبایی، می‌توانید متوجه وسعت عملکرد پزشک در جراحی این مدل بینی شوید.

معمولا بینی استخوانی، غضروف کوچک‌تری دارد و گاهی دارای ناهمواری در تیغه رویی بینی است. پر‌ه‌های بینی در بینی استخوانی بسیار جمع‌تر از بینی گوشتی هستند و پزشک با پیچیدگی کم‌تری در جراحی رینوپلاستی بینی استخوانی مواجه است.

بهترین مدل جراحی بینی استخوانی چیست؟

جراحی بینی استخوانی در نگاه عامه مردم یکی از ساده‌ترین انواع جراحی بینی محسوب می‌شود. اما بهتر است بدانید که هرچند، نسبت به جراحی بینی گوشتی، این مدل بینی پیچیدگی ظاهری کم تری دارد. اما نوع عمل جراحی، نوع ظاهر بینی استخوانی و مدل درخواستی نهایی از چالش‌های عمده بینی استخوانی محسوب می‌شوند.

بهترین مدل جراحی بینی استخوانی، مدل‌هایی مثل بینی فانتزی، بینی عروسکی و بینی طبیعی است. انواع این جراحی‌ها به شما اجازه می‌دهد تا بدون هیچ دردسری ظاهر بینی‌تان را زیباتر کنید و به شکل و فرم دل‌خواه نزدیک کنید. هرچند، بسته به نوع بینی استخوانی، پزشک متخصص تعیین می‌کند که کدام مدل بینی مناسب است و هماهنگی خوبی با ظاهر بینی دارد.

پس بدیهی است که باید نسبت به توصیه‌های پزشک متخصص در این زمینه با جدیت و دقت بیشتری برخورد کرد و به دور از اصرار جهت رسیدن به نوعی از بینی، جراحی رینوپلاستی را دنبال کرد.

برای انتخاب مدل بینی، نمونه کار رینوپلاستی ببینید!

اگر پیگیر انتخاب پزشک متخصص در جراحی بینی باشید، حتما می‌دانید که مشاهده نمونه کار عمل بینی تا چه اندازه اهمیت دارد. در جلسه مشاوره یا به‌وسیله نگاه کردن به صفحات اجتماعی پزشکان متخصص می‌توان نمونه کار جراحی رینوپلاستی را مشاهده کنید. اگر این نمونه کارها را با دقت مشاهده کنید، احتمالا می‌توانید مدل بینی خودتان را در آن‌ها مشاهده کنید و فرم بینی نهایی بعد از جراحی رینوپلاستی را ارزیابی کنید. با توجه به عکس‌هایی که از نمونه کارهای پزشک وجود دارد، می‌توانید تا حد بسیار زیادی نتیجه عمل رینوپلاستی را مشاهده کنید. مثلا اگر بینی گوشتی دارید، باید نمونه کارهای جراحی بینی گوشتی را با دقت ببینید و اگر توصیه خاصی مدنظرتان است، با پزشک مطرح کنید.برای مشاهده نمونه کارهای دکتر آرش نجف بیگی کلیک کنید.

mFTSZZjKLpEA

بینی استاندارد را بشناسید!

قبل از اقدام جهت انجام جراحی زیبایی بینی ، باید بدانید که بینی استاندارد چه ویژگی دارد و بینی شما تا چه اندازه به این استاندارد نزدیک است.

به زبان ساده، اگر بخواهید بینی استاندارد را بشناسید، باید بدانید که یک بینی استاندارد دارای ویژگی در زاویه است. فرض کنید اگر یک به علاوه را طوری نوک بینی قرار دهید که نوک بینی در یکی از ربع‌های آن قرار گیرد، زاویه نوک بینی باید 90 درجه باشد و امتداد آن نیز به‌گونه‌ای باشد که خط لب در زیر گونه امتداد یابد و به‌طور کلی، یک نیم دایره با قطر حاصل از زاویه زیر بینی ایجاد گردد.

این ایده‌آل‌ترین حالتی است که فرم لب و بینی با هم چهره‌ای مناسب را تشکیل می‌دهد. هرچند، شکل و فرم بینی پیچیدگی‌های زیادی دارد. در واقع، فرم بینی مناسب برای هر فرم صورت، متفاوت است و نمی‌توان نسخه دقیق و یکسانی برای همه پیچید. بینی استاندارد برای هر صورت باید به‌گونه‌ای باشد که در تناسب مطلوب با سایز اجزا صورت قرار گیرد.

اهمیت انتخاب مدل بینی

شاید تصمیم گیری اولیه برای انجام جراحی زیبایی بینی، اولین گام در این راه باشد. در واقع، شما باید بعد از این تصمیم وارد هفت خان رستم شوید و در دومین گام، یک جراح متخصص برای انجام جراحی زیبایی بینی باید پیدا کنید تا دید حرفه‌ای و دقیقی در زمینه زیبایی شناسی داشته باشد.

بعد از این مرحله باید با مشورت پزشک متخصص‌تان، یک مدل بینی مناسب انتخاب کنید. شاید انتخاب مدل بینی برای عمل چندان مهم به‌نظر نرسد، اما اثرگذارترین عامل در نتیجه جراحی همین بخش است.

اگر مدل مناسبی برای عمل بینی انتخاب نکنید، هرچه جراح‌تان تلاش کند، باز هم در نهایت، به شکل و فرم زیبایی از چهره دست پیدا نمی‌کنید. پس بدیهی است که باید در این زمینه با دقت بیشتری عمل کنید.

d8qQ2bHWZGj8

چطور یک مدل بینی زیبا برای عمل بینی انتخاب کنید؟

برای انتخاب مدل بینی، باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک می‌تواند با سابقه عمل‌های جراحی مختلف و درک زیبایی شناسی، باتوجه به اجزا صورت بهترین مدل بینی را به شما پیشنهاد کند.

یادتان باشد که برای انتخاب بینی، ابتدا در جلسه مشاوره تمام انتظاراتتان از جراحی زیبایی بینی را بیان کنید. حتما در کنار این انتظارت، علایق‌ خودتان را مطرح کنید. مثلا اگر به بینی فانتزی علاقه‌مند هستید و میخواهید بینی‌تان در نهایت به این مدل نزدیک باشد، حتما با پزشک مطرح کنید. پزشک متخصص با شنیدن انتظارات شما از انجام جراحی و نتیجه آن، می‌تواند شما را به‌صورت واقع بینانه‌ای با نتیجه جراحی آشنا کند.

برای مثال، اگر برای جراحی بینی گوشتی به پزشک مراجعه کنید و بخواهید بینی کوچک و ظریفی داشته باشید، احتمالا پزشک با روشن کردن ابعاد ماجرا و محدودیت‌های حاصل از شکل و فرم اولیه بینی برای‌تان توضیح می‌دهد که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و به‌دلیل محدودیت‌های بینی گوشتی و حساسیت عمل آن، باید انتظارات واقع بینانه‌ای از جراحی داشته باشید.

خلاصه مطلب

درک متقابل، بیان انتظارات و ریزه‌کاری‌هایی که در ذهن‌تان وجود دارد، گام مهمی است که در جلسه مشاوره باید به آن بپردازیم. اطلاع از محدودیت‌های آناتومی بینی برای جراحی زیبایی آن، به شما کمک می‌کند تا بدانید نتیجه جراحی زیبایی بینی‌تان چه خواهد شد. داشتن انتظارات خارج از واقعیت، اصلی‌ترین مشکلی است که منجر به آسیب روحی بعد از انجام جراحی می‌شود. چرا که در این صورت، نتیجه جراحی با انتظارات غیرواقع‌بینانه فرد فاصله دارد. پس سعی کنید با دقت به این نکات توجه کنید.

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر آرش نجف‌بیگی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران و بیمارستان شهدای تجریش گذرانده‌اند و مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خود را در بیمارستان حضرت فاطمه دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند. از دیگر نکات مهم در مورد ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عضو هیات علمی دانشگاه

عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

طبق دیدگاه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، مراجع قانونی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک کشور

دارای گواهینامه‌های ISO 9001:2015 و ISO10002:2018 از DEF که نشانه کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی در کلینیک‌های تخصصی زیبایی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها