قیمت میلگرد 18 چقدر است؟ (نحوه محاسبه+ عوامل مؤثر)

کد خبر: 1260933

میلگردها به دو دسته کلی آجدار و ساده تقسیم می‌شوند. میلگرد 18 آجدار یک نوع میلگرد است که برای افزایش مقاومت سازه‌های بتنی استفاده می‌شود. این نوع میلگرد دارای شیارهایی بر روی سطح خود است که از لغزش و سرخوردن بتن جلوگیری می‌کند. در واقع، میلگرد 18 آجدار نسبت به نوع ساده، درگیری بیشتری با بتن پیدا می‌کند. برای تولید میلگرد 18، از فولادی باکیفیت و آرام استفاده می‌شود یکی از محبوب‌ترین انواع میلگرد در صنعت ساخت و ساز است. به همین دلیل بسیاری از افراد بررسی قیمت میلگرد 18 را یکی از دغدغه‌های اصلی خود می‌دانند.

قیمت میلگرد 18 چقدر است؟ (نحوه محاسبه+ عوامل مؤثر)

 

 

انواع میلگرد 18 در بازار ایران

زمان خرید این نوع تجهیزات به یاد داشته باشید که انتخاب نوع میلگرد بر هزینه خرید شما تأثیر دارد. انواع مختلف میلگرد 18 از نظر فیزیکی و مکانیکی با هم متفاوت هستند. به این معنی که باید شکل آج و تغییر طول نسبی، رده سختی میلگرد، حداقل مقاومت تسلیم و حداقل مقاومت کششی آن را مورد توجه قرار دهید. با این تفاسیر و مطابق با استاندارد ملی شماره 3132 ایران انواع میلگردهای 18 به شکل زیر دسته بندی می‌شوند.

میلگرد 18 گرید A4

این نوع آج‌دار مرکب (S) است و تنش تسلیم آن 500 مگاپاسکال محاسبه شده تا مقاومت کششی 650 مگاپاسکال را هم داشته باشد. اگر نمونه آج‌دار مرکب (F) را در نظر بگیرید با تنش تسلیم 520 مگاپاسکال و مقاومت کششی 650 مگاپاسکا روبرو هستید. این نوع میلگرد برای ساخت انواع سازه (به جز دیوارهای برشی و قاب‌های خمشی ویژه) بسیار مقاوم و مناسب است. تغییر شکل نسبی آن هم 8 درصد در نظر گرفته شده است.

میلگرد 18 گرید A3

مدل آج‌دار جناقی (C) این نوع میلگرد تنش تسلیم 400 مگاپاسکال و مقاومت کششی 600 مگاپاسکال دارد. اما نمونه آج‌دار جناقی (H) مقاومت کششی 600 مگاپاسکال و تنش تسلیم 420 مگاپاسکال را ارائه می‌کند. فراموش نکنید این نمونه برای عملیات جوشکاری، آهنگری و خم‌کاری ممنوع است. تغییر شکل نسبی آن هم 14 درصد در نظر گرفته شده است.

میلگرد 18 گرید A2

تغییر شکل نسبی این نوع میلگرد 19 درصد است و اگر عملیات جوشکاری، آهنگری و خم‌کاری ضروری باشد از آن استفاده می‌شود. از آنجایی که زمان بررسی قیمت میلگرد 18 توجه به نوع آن بسیار مهم است، در نظر داشته باشید که نمونه آج‌دار مارپیچی (J) این مدل تنش تسلیم 340 مگاپاسکال و مقاومت کششی 500 مگاپاسکال دارد. در حالی که نمونه آج‌دار مارپیچی (L) مقاومت کششی 500 مگاپاسکال و تنش تسلیم 350 مگاپاسکال را ارائه می‌کند.

میلگرد 18 گرید A1

این نمونه صاف و بدون آج تهیه می‌شود تا مقاومت کششی 360 مگاپاسکال و مقاومت تسلیم 240 مگاپاسکال را ارائه کند. برای عملیات جوشکاری، آهنگری و خم‌کاری بسیار مناسب است و تغییر شکل نسبی آن 25 درصد معرفی شده است.

8

قیمت میلگرد 18 چطور محاسبه می‌شود؟

 همه ما می‌دانیم که میلگردهای در صنعت ساخت و ساز و بسیاری از پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شوند. در نتیجه وزن و کیفیت میلگردها می‌تواند تأثیر زیادی بر استحکام ساختمان‌ها داشته باشد. بنابراین انتخاب و خرید میلگرد باکیفیت و وزن استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزن استاندارد مخصوص میلگردهای 18 تا 25 کیلوگرمی بین 21 تا 25 کیلوگرم است. وزن میلگردها می‌تواند نسبت به استاندارد ایران تغییر کند که این تفاوت بین 4 تا 8 درصد می‌تواند باعث تغییر کیفیت و استحکام میلگرد خواهد شد.

برای تضمین کیفیت میلگردها و جلوگیری از استفاده از میلگردهای باکیفیت پایین، در معاملات تناژهای بالا قیمت نهایی میلگرد بر اساس وزن باسکول و بارنامه محاسبه و تسویه می‌شود. این معاملات، کیفیت و وزن دقیق میلگردها را تضمین کرده و به اطمینان کامل از کیفیت و استحکام میلگرد هم کمک می‌کند.

در نهایت، اهمیت انتخاب میلگرد باکیفیت و وزن استاندارد برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی نباید نادیده گرفته شود. این انتخاب، نقش حیاتی در استحکام و سلامت ساختمان‌ها و البته قیمت میلگرد 18 دارد و باید با دقت و با توجه به استانداردها صورت گیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد 18

عوامل مؤثر بر قیمت و خرید میلگرد 18 عبارتند از:

1. میزان عرضه و تقاضا: در صورتی که تقاضای میلگرد 18 افزایش یابد و عرضه آن کاهش پیدا کند، قیمت میلگرد افزایش خواهد یافت. برعکس، در صورت کاهش تقاضا و افزایش عرضه، قیمت میلگرد کم می‌شود.

2. هزینه مواد اولیه: هزینه مواد اولیه مورد استفاده در تولید میلگرد 18 نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. اگر هزینه مواد اولیه افزایش یابد، قیمت میلگرد هم افزایش خواهد داشت.

3. نرخ ارز: اگر قیمت ارز به مقدار ثابتی افزایش یابد، قیمت میلگردهای 18 هم افزایش خواهد یافت. زیرا مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای تولید میلگرد 18 باید با قیمت ارز خارجی تهیه شوند.

4. هزینه حمل و نقل: در صورتی که هزینه حمل و نقل از محل تولید میلگرد تا مقصد نهایی بالا برود، قیمت کلی خرید میلگرد هم بیشتر خواهد شد.

5. کارخانه‌های تولیدکننده: شرکت‌های تولیدکننده این نوع تجهیزات هم ممکن است قیمت‌های متفاوتی برای میلگرد 18 تعیین کنند. بنابراین، قیمت میلگرد بسته به کارخانه تولیدکننده ممکن است متفاوت باشد.

در نهایت، برای خرید میلگرد 18، پیش فاکتور قبل از خرید به خریدار صادر می‌شود که در آن قیمت میلگرد مشخص می‌شود. در صورتی که تناژ خریداری شده بالا باشد، قیمت نهایی میلگرد بر اساس وزن باسکول تعیین خواهد شد.

9

کلام آخر

اگر خرید چنین تجهیزاتی برای ساختمان سازی و پیشبرد پروژه‌های در حال احداث یکی از دغدغه‌های شما است، با کارشناسان آهن پرایس در تماس باشید تا آخرین قیمت میلگرد 18 را به دست آورید. در ضمن می‌توانید از مزایای دیگر همکاری با این گروه مانند خرید مطمئن آهن‌آلات باکیفیت، تضمین قیمت آهن‌آلات و خرید اعتباری این تجهیزات هم استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد