با انواع طراحی ویلا آشنا شوید

کد خبر: 1296274

شناخت سبک‌های متفاوت ویلا باعث می‌شود که بتوانید تصورات خود را از یک ویلای زیبا به واقعیت تبدیل کنید؛ چرا که سبک‌ طراحی ویلا به نوعی تعیین‌کننده ارتباط قسمت‌های مختلف ویلا از درب ورودی تا فضای اطراف و محوطه‌سازی است و می‌تواند به شما در انتخاب بهترین سبک متناسب با نیازتان کمک کند.

با انواع طراحی ویلا آشنا شوید

 

شما می‌توانید برای تفکیک ویلا از سبک‌های متفاوتی استفاده کنید؛ برای مثال ویلایی با سبک مدرن و مینیمال می‌تواند سادگی و تِم اروپایی را تداعی کند؛ به عنوان مثال با استفاده از نمای شیشه ای ویلا می‌توان حس شیک، مدرن و اروپایی القا کرد.

استفاده از سبک کلاسیک نیز می‌تواند جلوه‌ای تجملاتی و مجلل را به وجود آورد که برای برخی سلیقه‌ها مناسب است. در حقیقت تفکیک فضا با استفاده از طراحی‌های مختلف می‌تواند کاری زمان‌بر و دشوار باشد که در صورت انتخاب درست عناصر ویلا می‌توان چشم‌اندازی فوق‌العاده به ارمغان آورد. ما در ادامه انواع طراحی ویلا را با ویژگی‌ها و موارد مهم آورده‌ایم تا بتوانید با بررسی کامل انتخابی متناسب با سلیقه و بودجه خود داشته باشید؛ پس تا انتها با ما همراه شوید.

انواع سبک‌های طراحی ویلا

طراحی ویلا در سرتاسر دنیا به دو صورت کلی مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام با توجه به سلیقه افراد قابل اجرا هستند؛ به همین جهت در ادامه هر دو سبک را به صورت جامعی معرفی کرده‌ایم:

سبک کلاسیک در طراحی ویلا

سبک کلاسیک همان‌طور که از اسمش مشخص است از زمان‌های گذشته تا به امروز جزو سبک‌های محبوب محسوب می‌شود و اصول این سبک نظم، تقارن، کمال و... بوده و لازم است بدون هیچ‌گونه ایراد و نقصی اجرا شود. در اکثر موارد این سبک را با استفاده از المان‌های مرتفع اجرا می‌کنند تا عظمت بنا را نشان دهند. همچنین، نمای خارجی ویلا در سبک کلاسیک اغلب به شکل رومی بوده و بدین ترتیب تجملات، جلال و ابهت بنا نمایش داده می‌شود.

نکته قابل توجه در مورد ویلاهایی با سبک کلاسیک این است که در یک بازه زمانی به ‌عنوان پرکاربردترین سبک در ایران شناخته می‌شد، اما با توجه به تجمل‌گرایی، هزینه بیش از حد و زیاده‌روی امروزه طرفداران کمتری دارد و بیشتر افراد رو به سادگی و سبک مینیمال آورده‌اند.

 

سبک مدرن در طراحی ویلا

این روزها اکثر افراد به ‌دنبال محیطی طبیعی و به دور از شلوغی شهر برای سپری کردن آخر هفته هستند و سبک ویلای مدرن و ساده را به کلاسیک و تجملاتی ترجیح می‌دهند. در سبک مدرن طراحی به شیوه‌ای انجام می‌شود که داخل بنا فضایی یکدست و دلباز به نظر برسد و در مقابل نمای بیرونی نیز حالتی مینیمال و ساده‌ای را به ارمغان آورد.

در اکثر طراحی‌های مدرن نمای خانه را به شکل شیشه‌ای در نظر می‌گیرند تا علاوه‌ بر زیبایی ظاهری از نور طبیعی بهره‌مند شوند؛ همچنین، دید کاملی به محیط بیرونی و باغ داشته باشند. در واقع نمای ویلا مدرن بایستی همانند سایر قسمت‌ها حس خلوص و سادگی را نشان دهد و نماهای شیشه‌ای بهترین گزینه برای ایجاد این حس به شمار می‌آیند. قابل ذکر است که این نما مزایای دیگری مانند عایق صوتی و حرارتی را نیز داشته و به همین علت انتخابی ایده‌آل به شمار می‌آید.

عوامل موثر بر طراحی ویلا

اگر ویلای شما با در نظر داشتن سبک‌ها و همچنین عوامل موثر بر بهبود ظاهر و ساختار آن ساخته شود، بدون شک فضایی آرامش‌بخش و در عین حال کاملی را برای زندگی به وجود می‌آورد؛ این عوامل موثر عبارتند از:

توجه به اقلیم: در صورتی‌ که موقعیت جغرافیایی در زمان طراحی ویلا مورد توجه قرار گیرد، در شرایط نامناسب آب‌وهوایی مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ به ‌عنوان مثال انتخاب سطح مناسب برای پنجره برای آفتاب‌گیری، انتخاب متریال مناسب برای جلوگیری از نفوذ سرما و... بسیار مهم است.

در نظر داشتن آسایش: برای ایجاد آسایش بایستی فضاهایی را برای کودکان در نظر گرفت تا از هرگونه خطر دور باشند. همچنین در نظر داشتن فضای سبز، محوطه مناسب، کنترل سروصدا (با استفاده از عایق صوتی) و... برای بزرگسالان ضروری است.

امنیت: احساس امنیت در فضای داخلی و بیرونی ویلا بسیار مهم است؛ از این ‌رو به کار بردن حصار، نرده، قفل، زنگ هشدار و... از موارد ضروری در طراحی ویلا به حساب می‌آید.

توجه به زیبایی: مهندس طراح بایستی با در نظر داشتن سبک انتخاب شده و سلیقه کارفرما از ترکیبات زیبا و مناسبی استفاده کند.

تکنولوژی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی موارد مختلفی مانند وسایل برقی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی نسل جدید، دزدگیرهای هوشمند و... در ویلاها به کار می‌رود.

نکات مهم در طراحی ویلا

طراحی ویلا و تفکیک مناسب فضای بیرونی تأثیر بسیار زیادی در انتهای کار دارد و یک طراح باید بتواند بهترین راه‌های عبور را برای ساکنین فراهم کند. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های ویلا فضاسازی محیط بیرونی و نما خارجی است. همچنین نورپردازی مناسب، آلاچیق، زمین بازی و سایر موارد می‌تواند طراحی چشم‌گیری را به ارمغان آورد.

در طراحی ویلا فضای داخلی نیز اهمیت بالایی داشته و باید بر اساس نیاز و متراژ اتاق خواب، آشپزخانه و سایر قسمت‌ها به درستی تعیین و اجرا شوند. در دکوراسیون داخلی نیز لازم است وسایل ویلا با سبکی که انتخاب کرده‌اید متناسب باشد تا هماهنگی خاصی با محیط ایجاد کنند. لازم به ذکر است که طراحی مناسب نیازمند ایده‌های خلاقانه، تجربه کافی و دانش فنی بوده و بایستی در انتخاب طراح ویلا خود دقت فراوانی داشته باشید.

14

برای طراحی ویلا با بهترین متریال و مناسب‌ترین هزینه به کجا مراجعه کنیم؟

طراحی ویلا در مرحله اول به سلیقه شما بستگی دارد، اما برای اینکه بتوانید طرح مدنظر خود را با بهترین و اصولی‌ترین حالت ممکن پیاده‌سازی کنید نیاز به یک تیم حرفه‌ای و کاربلد دارید؛ خوشبختانه نما دیزاین با به‌کارگیری بهترین روش و مهندسان حرفه‌ای و همچنین باکیفیت‌ترین متریال شرایطی را به وجود می‌آورد که ویلایی با متناسب با نیاز و سلیقه خود طراحی و اجرا کنید.

در نما دیزاین طراحی ویلا توسط مهندسان و معماران با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه شما انجام می‌شود و خدمات متنوعی در طول مراحل طراحی تا اجرا ارائه شده و در نهایت پروژه شما در بهترین حالت ممکن تحویل داده خواهد شد. قابل ذکر است که این شرکت به صورت کاملاً تخصصی در زمینه طراحی نما ساختمان اعم از نما شیشه‌ای، کرتین وال، اسپایدر، کامپوزیت و... در حال فعالیت بوده و توانسته است در سابقه 10 ساله خود پروژه‌های موفقی را به اتمام برساند. شما نیز می‌توانید با بررسی پروژه‌ها و همچنین مشاوره با کارشناسان و معماران ویلای خود را با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بسازید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد