چگونه در ترکیه شرکت ثبت کنیم؟

کد خبر: 1041205
چگونه در ترکیه شرکت ثبت کنیم؟

ثبت شرکت در ترکیه دغدغه بسیاری از افراد برای راه‌اندازی یا توسعه یک کسب و کار در این کشور است. برخی می‌خواهند بدانند آیا نیازی به داشتن اقامت ترکیه دارند تا بتوانند در این کشور شرکت ثبت کنند و برخی به دنبال هزینه‌های ثبت شرکت در این کشور هستند. پاسخ این سوالات به همراه بررسی روش ثبت شرکت در ترکیه و مراحل آن، مواردی است که در این مطلب به آن پرداخته خواهد شد. پس اگر سوالاتی در این زمینه‌ها ذهنتان را مشغول کرده، تا پایان این مقاله همراه باشید و خواندن هیچ بخشی از آن را از دست ندهید.

وضعیت اقتصادی در کشور ترکیه

پیش از انجام سرمایه گذاری در هر منطقه‌ای، نخستین پیش نیاز دریافت اطلاعاتی از وضعیت اقتصادی آن کشور است. در این زمینه باید گفت که اقتصاد کشور ترکیه، آمیخته‌ای از صنعت‌های بومی و صنعتی است و روز به روز هم در حال گسترش است.

TRCjX7mhCWSK

افرادی که خواهان ثبت شرکت در ترکیه هستند باید بدانند که ترکیه در سال‌های اخیر جزو 20 کشور برتر به لحاظ اقتصادی قرار گرفته است. هرچند تزلزل‌هایی در سال‌های اخیر در اقتصاد این کشور باعث کاهش ارزش لیر در برابر دلار شده است، اما برای افرادی که قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارند، جای نگرانی نیست چرا که دولت ترکیه قوانین سرمایه گذاری در این کشور را تسهیل کرده تا بدین وسیله اقتصاد کشورش را سالم نگاه دارد.

چرا ثبت شرکت در ترکیه بین ایرانی‌ها محبوبیت دارد؟

در بازار کسب و کار توصیه برای ثبت شرکت در ترکیه بارها شنیده می‌شود و اینجاست که سوالی پیش می‌آید که علت این محبوبیت و توصیه‌های متعدد چیست؟ جالب است بدانید که اتفاقا در ترکیه هم به لحاظ آماری، ایران بیشترین شمار ثبت شرکت نسبت به دیگر کشورها را دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به داشتن اقامت ترکیه نیست، ولی هر کسی در این کشور شرکتی ثبت کند، می‌تواند به مدت یکسال اقامت ترکیه را دریافت کند. این روند اگر تا 5 مرتبه تمدید شود، باعث دریافت کسب اقامت دائمی ترکیه می‌شود. البته اگر کسی بخواهد ثبت شرکت در ترکیه را با هدف گرفتن اقامت ترکیه به صورت دائم انجام دهد راه‌های دیگری هم پیش پای او قرار دارد. 

به نقل از http://wtthome.com اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت برای تبعات خراجی در ترکیه امکان پذیر است. اما دقت داشته باشید اگر صرفا به دلیل اخذ اقامت می خواهید در ترکیه ثبت شرکت انجام دهید؛ باید گفت کار عقلایی نیست! چرا که هزینه مالی و زمانی ثبت شرکت بیشتر از سایر روش ها می باشد. ثبت شرکت در ترکیه مناسب افرادی است که می خواهند یک سرمایه گزاری مقرون به صرفه در خارج از کشور داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه برای ایرانی‌ها چیست؟

  • بسیاری افراد از خود می‌پرسند چرا ترکیه آنقدر محبوب شده است؟ پاسخ این سوال در چند نکته زیر است؛ اول اینکه ترکیه به لحاظ اقتصادی و بین‌المللی موقعیتی مناسب دارد.
  • دوم اینکه برای شروع سرمایه گذاری در کشور ترکیه محدویت‌ها برای خارجیان در حداقل قرار دارد.
  • سومین مزیت مربوط به حداقلی بودن مالیات پرداختی از سوی شرکت‌ها در ترکیه است.
  • مزیت چهارم هم مربوط به بودجه مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه است که نسبت به بسیاری از کشورها بسیار کمتر است.
  • از دیگر مزایای ثبت شرکت در ترکیه هم باید به سهولت دریافت کردن حساب و کارت بانکی شخصی در ترکیه، موقعیت جغرافیایی ترکیه و همسایگی این کشور با ایران است.

DEOfslifUSJA

 

برای ثبت شرکت در ترکیه باید چه مراحلی را طی کنیم؟

برای انجام ثبت شرکت در کشور ترکیه باید مراحلی را به شرح زیر انجام دهید؛

  • در گام نخست وضعیت اقتصادی ترکیه را در نظر بگیرید، سپس در صورت مساعد بودن اوضاع اقتصادی، یک موقعیت جغرافیایی برای شرکت مشخص کنید.
  • در گام بعدی باید اساسنامه‌ای برای شرکت تنظیم کرده و البته فرم‌های مربوط به ثبت شرکت در ترکیه را هم دریافت و پر کنید.
  • گام‌های بعدی ثبت شرکت در ترکیه عبارتند از مراجعه به اداره امور دارایی این کشور برای اخذ شماره مالیات شرکت و بردن اساسنامه به دفتر رسمی ترکیه برای تایید نهایی.

پیشنهاد می‌شود برای موفقیت بیشتر در این کار در اتاق بازرگانی کشور ترکیه هم ثبت نام کنید و شرکت را در روزنامه رسمی هم ثبت نمایید.

در ادامه هم بایستی از دفتر رسمی کشور ترکیه تاییدیه اساسنامه را دریافت کنید و بعد از آن یک فرم خزانه داری را ایجاد نمایید. در گام‌های بعدی هم باید فرم پیش ثبت نام برای تایید به اداره دارایی ترکیه ارسال کنید تا بعد از آن بازرسان دفتر املاک برای تایید کردن آدرس شما به بازدید شرکت بیایند.

دست آخر می‌توانید و پس از بررسی نهایی، می‌توانید شماره مالیات، کارت بازرگانی، حساب بانکی مربوط به شرکت و همین‌طور گواهینامه دفاتر حسابرسی را دریافت کنید.

برای ثبت شرکت در ترکیه چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارکی که برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز هست به شرح زیر است؛

  • چهار قطعه عکس رنگی در قطع سه در چهار
  • چهار نام برند مناسب برای نام‌گذاری شرکت
  • تعیین نمودن حوزه فعالیتی شرکت
  • تعیین نمودن شرکا جهت شروع فعالیت
  • اصل گذرنامه تمامی شرکا که دارای اعتباری بیش از شش ماه باشد
  • مشخص کردن درصد سرمایه گذاری هر یک از شرکا
  • مشخص کردن سطح کاری و مدیریت توسط شرکا

dJBEpRJFzme2

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها