چگونه سئو سایت خود را با خوشه محتوایی قوی‌تر کنیم؟

کد خبر: 1063029

خوشه محتوایی و سئو دو مفهوم به هم پیوسته و مهم هستند که تمامی کسب و کارهای آنلاین برای بهبود وبسایت خود باید به آن توجه ویژه داشته باشند. در میان دیجیتال مارکت‌ها و بزرگان این حوزه محتوا، پادشاه نامیده می‌شود. معنای این جمله این است که در کنار تمام کارهای که یک سئوکار متخصص انجام می‌دهد، یکی از بخش‌های اصلی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد محتوا است. هر سئوکار حرفه‌ای به خوبی می‌داند که باید پلن و برنامه مشخص و مدونی برای تولید محتوای وبسایت خود داشته باشد تا بتواند دامنه سایت را تقویت کرده و وبسایت را در صفحه اول گوگل برای کاربران به نمایش بگذارد. امروزه مفهوم خوشه محتوایی به منظور بهبود روند بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. بر همین مبنا این نوشتار برای شما آماده شده است تا شما در این رابطه بتوانید اطلاعات بیشتری به دست آورید و با این مفهوم جدید به خوبی آشنا شوید.

vkgVff3AEJ39

سئو و تولید محتوا چیست؟  

سئو تا چند وقت پیش به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل بود. به این معنا که وبسایت باید به صورت مرتب بهینه شود تا در میان میلیون‌ها وبسایت بتواند در صفحه اول گوگل قرار گیرد. چرا که کاربران در اکثر مواقع تنها چند لینک اول و نهایتاً ده لینک صفحه اول را می‌بینند و بسیار کم اتفاق می‌افتد که به  صفحات دوم و یا سوم سر بزنند. بر همین مبنا و با توجه به این رفتار کاربران، در حال حاضر سئو، به معنای بهینه سازی سایت برای تجربه جستجوی کابران است. تا کاربر بتواند به راحتی و به سرعت به پاسخ هرآنچه که دنبال می‌کند برسد. این امر از طریق تولید محتوا با کیفیت اتفاق می‌افتد. سئوکار حرفه‌ای با تولید محتواهای قوی و تعیین استراتژی بر حسب خوشه محتوایی، وبسایت را بهینه می‌کند تا گوگل بتواند به راحتی آن محتوا را ایندکس کند و در رتبه‌های اول برای کابران به نمایش بگذارد.   

اهمیت سئو در چیست؟

پاندمی کرونا به تمامی کسب و کارها و خدمات، این پیام مشخص را انتقال داد که زمانه کسب درآمد به روش قدیمی به پایان رسیده است. چرا که اینترنت بیشتر جزئیات زندگی ما انسان‌ها را در برگرفته و نفوذی باور نکردنی داشته است. به گونه‌ای که برای اغلب کسب و کارها می‌توانیم بگوییم که اگر به دنیای آنلاین وارد نشوند باید کم کم با دنیای اقتصاد خداحفظی کنند. بر همین مبنا طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین برای بیشتر کسب و کارها، مدیران و کارفرمایان به اولویت‌های اول تبدیل شده است. اما باید بدانیم که صرف داشتن سایت به معنای موفقیت نیست. چرا که دنیای گوگل بسیار رشد و پیشرفت داشته و با رشد هوش مصنوعی خود دیگر هر سایتی را به کاربران خود نمایش نمی‌دهد. بر همین مبنا است که تخصص و حرفه‌ای با نام سئو جایگاه ویژه‌ای یافته است. به گونه‌ای که می‌توان گفت بدون همراهی یک سئوکار حرفه‌ای بعید به نظر می‌رسد که یک وبسایت بتواند به درستی در مسیر آنلاین به موفقیت برسد.

محتوای خوشه‌ای به چه معنا است؟

خوشه محتوایی و سئو با هم در ارتباطی تنگاتنگ قرار دارند. چرا که همان گونه که گفتیم محتوا پادشاه است و سئو به معنای بهینه کردن وبسایت برای در دسترس بودن محتوای باکیفیت برای کاربران است تا به سرعت به جواب سرچ‌های خود برسند.

هر مشاور سئو و سئوکار حرفه‌ای می‌داند که باید بر اساس نوع کسب و کاری که دارد، پلن و استراتژی خاصی برای تولید محتوا داشته باشد. خوشه‌ای بودن محتوا به این معنا است که محتواها باید به گونه‌ای باشند که به همدیگر کاملاً مرتبط باشند و یک محتوا به عنوان محتوای پایه‌ای در نظر گرفته می‌شود و دیگر محتواها مرتبط با محتوای اصلی هستند و هرکدام از محتواهای وبسایت، یک بخش از مسائل و موضوعات مرتبط با کسب و کار را در بر می‌گیرند و درعین حال به هم وصل هستند. چرا که لینک‌سازی‌های داخلی از جمله کارهایی است که می‌تواند به گوگل نشان دهد که وبسایت به خوبی مدیریت و رهبری می‌شود و کاربران به راحتی می‌توانند محتواهای با کیفیتی که به دنبال آن هستند را بر حسب تازه‌ترین و جدیدترین مطالب روز در دنیا به دست آورند. در واقع کاربر با دنیای منظمی از محتواهای با کیفیت مواجه هستند.

اجزای خوشه محتوایی کدام است؟

vr08qacz3BGf

خوشه محتوایی در واقع یک سیستم است که به همدیگر وصل بوده و سه جزء اصلی دارد:

  • محتوای پایه‌ای یا ستون
  • محتوای موضوعی
  • لینک داخلی

محتوای ستون یک محتوای کلی و پایه‌ای است که وظیفه معرفی کلی موضوع را به عهده دارد. اشاره‌ای به موضوعات اصلی خواهد داشت و به صورت عمیق به موضوعات خاص نمی‌پردازد. بلکه مسیری را فراهم می‌کند تا کاربر بتواند سؤالات جزئی‌تر خود را پیدا کند و به دنبال یافتن این سؤالات در بخش دیگر محتوای خوشه‌ای یعنی محتوای موضوعی باشد.

محتوای موضوعی برخلاف محتوای پایه‌ای که موضوع را در حالت کلی در نظر می‌گیرد، موضوعات خاص را در نظر می‌گیرد و بر روی کلید واژه‌ها و یا مفاهیم کلیدی خاص تمرکز می‌کند. اما ارتباطش را با محتوای پایه‌ای از دست نمی‌دهد و کاربر را به سمت محتوای ستون دوباره هدایت می‌کند.

بخش بسیار مهم در خوشه محتوایی و سئو در حالت کلی، لینک‌سازی‌ها و لینک دهی‌های داخلی است. لینک‌های داخلی محتواها در یک وبسایت به این معنا است که سئو سایت دارای استراتژی و شناسنامه محتوایی است و محتوای سایت یک محتوای باکیفیت است که به صورت حرفه‌ای سئو آن انجام می‌شود. مشاوره سئو و متخصصین مجموعه اسماعیل سحاب همراه شما هستند تا در این زمینه بتوانید محتواهای باکیفیت تولید کنید و سئو سایت را به خوبی انجام دهید. همچنین کارشناسان این مجموعه با شما هستند تا بتوانید سؤالات خود را بپرسید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

چرا خوشه محتوایی مهم است؟

محتوای خوشه‌ای یکی از تغییرات تازه است که بیشتر به منظور رضایت مخاطبان و کاربران است تا موتورهای جستجو گوگل. همچنین هدف سئو نیز از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به بهینه‌سازی تجربه کاربری از جستجو تغییر یافته است. این دو تغییر همسوی هم می‌باشند به گونه‌ای که برای تقویت یکی، دیگری نیز باید با آن همراه شود. بر همین مبنا است که خوشه محتوایی و سئو ارتباطی تنگاتنگ یافته‌اند و خوشه‌ای کردن محتواها برای سئوکاران و مشاورین سئو در اولویت قرار گرفته است. چرا که در صورت عدم همراهی با تغییرات و اتفاقات تازه، کم کم باید از صفحه اول گوگل خداحافظی کنید و نهایتاً از گود رقابت آنلاین خارج شوید. چرا که هدف کلی گوگل رفاه و دسترسی راحت، سریع و دقیق کاربر به جستجوهایش می‌باشد.

خوشه محتوایی و سئو را چگونه قوی‌تر کنید؟

bKEEwkIte6cS

چگونگی قوی‌تر کردن خوشه محتوایی به تخصص و مهارت نیاز دارد. شناسایی مفاهیم و کلمات کلیدی و مشخص کردن کلمات کلیدی مرتبط و لینک سازی بین این مفاهیم به همراه استراتژی و برنامه‌ای بلند مدت و به اجرا درآوردن پلن‌های طرح شده، در حوزه تخصص مشاوران و متخصصان سئو می‌باشد. بر همین مبنا یکی از راه‌های رسیدن به این چگونگی، بهره گرفتن از توان مجموعه‌های سئوکار قوی همانند تیم اسماعیل سحاب می‌باشد.

اسماعیل سحاب فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات است که بنا به علائق شخصی خود وارد دنیای گوگل و سئو شده است و توانسته بنا به رشته تحصیلی و ارتباط با شرکت‌های بزرگ و مربیان مطرح در کشور، فعالیت خود را در زمینه سئو و مشاوره سئو به وبسایت‌ها و کسب و کارهای بزرگ شروع کند. شما از طریق وبسایت (ismaeilsahab.ir) می‌توانید با این مجموعه آشنا شوید و علاوه بر دریافت مطالب آموزشی، با کارشناسان تماس بگیرید و مشاوره سایت خود را به متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای بسپارید. تا به روش خوشه محتوایی و سئو تخصصی، کسب و کار شما را در صفحات اول قرار دهند و مسیر رشد و پیشرفت شما را در بازار جدید اقتصادی فراهم نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها