در واریز حقوق‌ بازنشستگان تخلف شد؟/ اعتراض بازنشستگان به حقوق اردیبهشت

کد خبر: 1068206

قرار بود گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق اردیبهشت خود را بیشتر دریافت اما می‌گویند که این افزایش دوباره اعمال نشده است.

در واریز حقوق‌ بازنشستگان تخلف شد؟/ اعتراض بازنشستگان به حقوق اردیبهشت

حقوق بازنشستگان واریز شد. حقوق بازنشستگان افزای شداشته است. حقوق بازنشستگان قرار بود در اردیبهشت افزایش یابد. حقوق بانشستگان  برای بیشتر افراد واریز شده است. درباره جزئیات واریز حقوق بازنشستگان در این خبر بخوانید.

حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطور نیست.

حقوق بازنشستگان

در فروردین پس از اعمال دو نوع افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی، حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد. اما این حقوقی نبود که بازنشسته‌ها به دنبال آن بودند و برایش اعتراض کردند.

اعتراضات به واریزی‌ها تا حدی بود که احکام بازبینی شد و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این سازمان نگفت که غیرحداقل بگیری که بیشتر از حداقل حقوق دریافت می‌کند مشمول افزایش حقوق اردیبهشت می‌شود یا کسانی که از حداقل حقوق کمتر می‌گیرند.

حالا بازنشسته‌های تامین اجتماعی که از مخاطبان تجارت‌نیوز هستند اعتراض دارند. گروهی از آنها می‌گویند با این که مبلغی کمتر از حداقل حقوق می‌گیرند اما واریزی اردیبهشت تغییر نکرده است. برخی دیگر نیز می‌گویند که مابه‌التفاوت فروردین برایشان واریز نشده.

حقوق بازنشستگان/ افزایش حقوق‌ها اعمال شد؟

«همش الکی ۳میلیون ۴۰۰شده کجا۴میلیون ۲۰۰بخدا فکرما هم باشید۱۳سال دارم مریض داری میکنم خداراخوش نمیاد»

«چطور با وجود اینکه گفته شده بود حقوق بازنشسته ها در اردیبهشت افزایش پیدا کرده ولی حقوق فروردین و اردیبهشت من یکی شده»

«مگه قرار نبود حقوق اردیبهشت اضافه بشه امسال حتی اضافه حقوق سالیانه رو هم ندادن»

«بنده با بیست سال سابقه فروردین ۱۴۰۰ مبلغ ۲۳/۱۹۳/۶۴۸ ریال دریافت نمودم اردیبهشت ماه همان مبلغ یعنی ۲۳/۱۹۳/۶۴۸ ریال دریافت کردم پس افزایش حقوقی که متناسب سازی شده برای حداقل بگیران چرا اجرایی نشده چرا به من تعلق نگرفته یآ اینکه در بیمه محاسبه نشده است»

«ما کا حقوق اردیبهشت و واریز کردن هیج مبلغی اضافه نشده همش دروغ میگن برای من مثل فروردین یک ملیون و پانصد هزار تومن واریز شد با این حقوق ما چطور زندگی کنیم»

حقوق بازنشستگان/ مابه‌التفاوت فروردین چه شد؟

«بعد از اصلاح احکام در اردیبهشت ماه معوقه حقوق فروردین پرداخت نگردید آیا پرداخت میشه یا خیر.»

«مابتفاوت فروردین و بدید حداقل»

«مابه التفاوت فروردین ماه ۱۴۰۰ چی شد ، قصد دارین پرداختش کنید!»

«پس تکلیف مابالتفاوت فروردین چه شد؟ با این حقوق چندرغاز ، هنوز لنگ میزنید.. چرا باید حداقل حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل بگیران و بازماندگان و ازکارافتادگان همیشه نادیده و زیر پا له شوند؟؟»

«چرا ماب التفاوت حقوق فروردین را پرداخت نکردید بازنشستگان منتظرند»

واریز حقوق بازنشستگان

به نظر می‌رسد روز گذشته حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود گروهی از بازنشستگان در اردیبهشت حقوق بیشتری دریافت کنند.

حقوق بازنشستگان کشوری

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید امسال مشمول دو نوع افزایش می‌شد، افزایش ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در فروردین حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد؛ اما این مقدار افزایش حقوق برای بازنشستگان پایین‌تر از حد تصور بود.

همچنین احکام جدیدی که در فروردین صادر شد روشن نبود، ایرادات آن و اعتراضات بازنشستگان موجب شد که در اولین روز واریزی‌ها در فروردین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی دهد.

نتیجه بازبینی نیز این شد که در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود. اما درباره حقوق‌ها قرار شد در اردیبهشت حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر افزایش یابد.

 افزایش حقوق بازنشستگان

با تمام شدن فرایند واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد این افزایش حقوق لحاظ شده است. یعنی حقوق کسانی که حداقل‌بگیر نبوده‌اند افزایش یافته نه همه بازنشستگان. حداقل‌بگیران نیز همان حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

حقوق بازنشستگان

با این که حقوق غیرحداقلی‌بگیران افزایش یافته اما همچنان بازنشستگان از افزایش حقوق امسال راضی نیستند. آنها می‌پرسند که چرا با اعمال دو افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و انجام متناسب‌سازی، حقوق‌ها به اندازه یک افزایش حقوق زیاد شده است.

در واقع به گفته آنها اگر افزایش ۳۹ درصد سالانه روی حقوق‌ها اعمال می‌شد هم حداقل حقوق به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، پس انجام متناسب سازی چه شد؟

اما اینطور که از سازمان تامین اجتماعی مشخص است، دیگر قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش یابد، یا لااقل تا زمانی که مصوبه یا دستور جدیدی صادر نشود حقوق‌ها در همین سطح باقی می‌ماند که احتمالا افزایش حقوق بعدی در دولت بعدی انجام می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها