سه مدل معروف پرده که هر خانه ای به آن نیاز دارد

کد خبر: 1085526

مدل پرده و رنگ آن از جمله عوامل تأثیرگذار در نمای داخلی منزل بوده که می‌تواند سبب شادابی منزل و یا جلوه دیگر وسایل شود اما در صورتی که مدل آن مطابق با سبک چیدمان و نوع مبلمان و فرش ما نباشد نه تنها جلوه زیبایی نداشته بلکه می‌تواند محیط را بی‌نظم و نامرتب نشان دهد. به همین خاطر لازم است قبل از سفارش پرده‌ی اتاق خواب و یا حال و حتی آشپزخانه، محیط را بررسی کرده و عوامل مختلفی را در نظرگرفته تا بتوانیم مناسب‌‎ترین پرده را انتخاب نماییم.

SkPNeV9gem3p

به طور کلی امروزه در زمینه‎‌ی پرده با تنوع و مدل‌‎های مختلفی رو به رو هستیم که انتخاب از میان این محصولات گاه کار بسیار دشواری تلقی می‌شود. اما با در نظر گرفتن یک سبک برای منزل خود و چیدمان دیگر وسایل بر اساس آن به راحتی می‌توان مدل پرده را تعیین کرد. تعیین مدل‎‌های پرده و انتخاب آن بهتر است با مشورت افراد با تجربه و کسانی که در این زمینه تخصص دارند صورت پذیرد تا زیباترین جلوه را برای منزل ما ایجاد نماید. در میان مدل‎‌های مختلف امروزه بیش‎‌تر افراد به سبک‌‎های ساده و پانچ علاقه نشان می‌دهند اما در صورتی که دیگر وسایل منزل شما بیشتر به سمت سبک شلوغ و کلاسیک تمایل داشته باشد انتخاب این مدل پرده بهتراست با دقت بیشتری صورت پذیرد زیرا ممکن است سبب ناهمگونی بین وسایل شده و افراد هیچ ربطی بین وسایل احساس نکنند و گویا پرده‎‌ی منزل شما عضوی جدا از دیگر وسایل می‌‎باشد.

انواع مدل‎‌های پرده

محیط‎‌های کاری، آشپزخانه، اتاق خواب و حال هر کدام به یک نوع مدل پرده نیاز دارند و در صورتی که این مدل متناسب با نوع محیط و فضای آن نباشد ممکن است جالب به نظر نرسد. از همین رو برای آشنایی بیشتر شما عزیزان و راهنمایی بیشتر به معرفی انواع مدل‌های پرده پرداخته‌ایم.

 پرده زبرا

 مدل پرده زبرا ترکیبی از کرکره و شید رول و از پرده‌‎های جدید تزیینی محسوب می‌‎شود. مونتاژ پرده‎‌های زبرا به شکل دوبل انجام شده که منجر به ایجاد حالت سایه و روشن شدن آن می‌شود که در حالت کاملاً سایه زمانی که لایه‌های پرده در کنار هم و چسبیده به هم قرار بگیرند عملاً هیچ دیدی به بیرون وجود نخواهد داشت. اما در صورتی که بخواهید می‌توانید با تنظیم پرده میزان نور ورودی و دید خود را افزایش دهید که در این حالت‌‎ها لایه‌‎های پرده دیگر کاملاً کنارهم قرار ندارند بلکه روی یک دیگر قرار می‌گیرند.

مدل پرده فانتزی

استفاده از پرده‌هایی خاص با مدل‌ها متفاوت از جمله مواردی است که به شدت مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. این پرده‌ها که اغلب برای اتاق کودکان در نظر گرفته می‌شود می‌تواند یک تصویر زیبا از شخصیت کارتونی و خیالی کودک در اتاق وی تشکیل دهد. در واقع این پرده‌ها می‌توانند یک اتاق رویایی و جذابی را برای افراد مختلف حتی در سنین بالا به وجود بیاورند. پرده‌های فانتزی در مدل‌های مختلف و جنس‌های متفاوت در سایت‌ها و فروشگاه‌های فروش پرده موجود بوده و این شما هستید که می‌بایست بر اساس سلیقه خود و مشورت با دیگران بهترین نوع را برگزینید.

مدل پرده ساده

TiJBTHL14ppI

 پرده‎‌های ساده تاریخچه‎‌ی طولانی داشته و در طی سالیان طولانی مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گرفتند اما در صورتی که این پرده‌‎ها به درستی انتخاب نشوند به هیچ عنوان نمی‌توانند جلوه خوبی را ایجاد نمایند. خوشبختانه این پرده‌‎ها از تنوع رنگی و طراحی بسیار بالایی برخوردار هستند که به راحتی می‌توان توسط آن هارمونی دلپذیری با دیگر وسایل خود ایجاد نمود. نکته‌‎ی مثبتی که در خصوص این  مدل پرده‌‎ وجود دارد این است که  از مد نمی‌‎افتد و در طی سال‌‎ها همچنان زیبا باقی می‎‌ماند. این در حالی است که  پرده‎‌های کلاسیک بعد از مدتی دمُده شده و دیگر جلوه مدنظر را نخواهند داشت.

انتخاب جنس پرده

در هنگام مشاهده و بررسی مدل پردهای جدید پذیرایی 2021، علاوه بر سبک و مدل شاهد تنوع بسیاری در جنس پرده‌‎ها می‎‌باشیم که هر کدام می‌تواند برای فضای مخصوص به خود زیبایی خاص و شیکی را به ارمغان آورد. جنس پرده علاوه بر زیبایی حتی می‌تواند در میزان نور ورودی به منزل نیز تأثیرگذار باشد. پس اگر علاقمند هستید در طول روز از نور خورشید در منزل بهره‌مند باشید بدون این که نیازی به جمع کردن پرده وجود داشته باشد، بهتر است از پرده‌‎هایی با جنس نازک‌‎تر همچون حریر استفاده نمایید و اگر پرده‌‎های سبکی چون حریر را برای منزل خود مناسب نمی‌‎دانید می‌توانید از پارچه‌‎های ضخیم استفاده کنید ولی در طول روز آن را کنار بزنید و یا مدل پرده را طوری انتخاب کنید که در آن حالت نور بتواند به داخل منزل بتابد.

میزان بلندی پرده ساده

به طور معمول یکی از تردیدهایی که در هنگام انتخاب پرده‎‌های ساده و شیک اتاق خواب وجود دارد این است که  میزان بلندی آن چه قدر باشد و این که پرده‎‌ی کوتاه مناسب‎‌تر است یا بلند؟ میزان بلندی پرده به فضای اتاق شما بستگی دارد و اگر فضای اتاق بزرگ است به طوری که اشیای مختلفی چون تخت و میز به طور کامل پایین پرده را نمی‌‎پوشاند، می‌توان از پرده‌‎های بلند استفاده نمود. نکته‌‎ای که در خصوص سفارش پرده مطرح می‌شود این است که برای سفارش حتماً به طور دقیق میزان بلندی آن را اندازه بگیرید تا پرده جلوه‌‎ی دلخواه شما را داشته باشد.

طرح و رنگ پرده

gFmm8JABJyVQ

علاوه بر مناسب بودن مدل پرده، ست بودن طرح و رنگ آن با مبلمان و فرش از مسائل بسیار مهمی است که اغلب افراد اهمیت زیادی برای آن قائل هستند اما باید بگوییم که ست کردن تنها به معنای هم رنگ بودن وسایل با یکدیگر نیست بلکه به معنای شناخت ترکیب رنگ‌‎ها و هارمونی که رنگ‌‎های مختلف با یکدیگر ایجاد می‌کنند می‌‎باشد. این هارمونی می‌تواند از طریق توناژ‎‌های پر رنگ و تیره و یا این که با قراردادن چند وسایل با رنگ‌‎های مختلف در کنار هم ایجاد شود که این موضوع بستگی به سلیقه‎‌ی شما خواهد داشت. گاهی نیز بعضی افراد ترجیح می‌دهند پرده پذیرایی خود را با طرح‌‎های موجود در مبلمان ست نمایند که این موضوع نیز می‌تواند جلوه و هماهنگی زیبایی به فضای منزل ببخشد.

در صورت علاقمندی به خرید و آشنایی با سبک‌های مختلف مدل پرده، کابینت، سرویس خواب و دیگر وسایل دکوراسیون داخلی می‌توانید به سایت سبک مدرن مراجعه نمایید. گروه مهندسی و نیز معماری سبک مدرن از سال 1388 آغاز به کار کرده و تمامی اعمال طراحی پلان نما و نیز نظارت و اجرای پروژه‌‎ای مختلف ساختمانی، تجاری و اداری را توسط مدرن‎‌ترین تجهیزات و کارکنانی حرفه‌‎ای ارائه می‌دهد. جهت ارتباط با این سایت می‌توانید به آدرس sabkemodern.com مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها