پاسخ به چند سوال رایج در صنعت چاپ و تبلیغات!

کد خبر: 1104392

خدمات صنعت چاپ و تبلیغات از جمله خدماتی است که مورد نیاز همگان است. بدون توجه به نوع کسب و کارتان، لازم است تا اطلاعات عمومی در خصوص این صنعت داشته باشید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید و هزینه های تبلیغات کسب و کار خود را مدیریت نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به برخی از اصلی ترین سوالات مخاطبان در خصوص این صنعت پاسخ دهیم. با کوثر پرینت همراه باشید:

صنعت چاپ و تبلیغات

تفاوت چاپ افست و دیجیتال؛ یکی از اصلی ترین سوالات مرتبط با صنعت چاپ و تبلیغات

یکی از اصلی ترین اطلاعاتی که باید در خصوص صنعت چاپ و تبلیغات داشته باشید، در خصوص دو نوع اصلی از چاپ است. چاپ افست و چاپ دیجیتالی. در چاپ افست اساس چاپ، استفاده از زینک یا صفحات آلومینیومی برای حروف چینی است. بنابراین زمانی که برای چاپ به یک چاپخانه مراجعه می کنید و این نوع از چاپ را انتخاب می کنید، بلافاصله کار چاپ محتوای مورد نظر شما آغاز نمی شود و لازم است ابتدا زینک تهیه شود. بنابراین اگر عجله دارید، این نوع چاپ به شما توصیه نمی شود. چاپ دیجیتالی از تونر و ... استفاده می شود، بنابراین چاپ بلافاصله پس از مراجعه شما قابل انجام است.

چاپ افست چیست؟

 

 اگر بحث زمان را کنار بگذاریم، بحث نوع طراحی و تعداد رنگ مطرح می شود. برای فایل های با تعداد رنگ زیاد که در صنعت چاپ و تبلیغات رایج تر هستند، کیفیت چاپ افست بسیار بهتر است. تعداد زیاد چاپ باعث افت کیفیت در این نوع چاپ نمی شود اما در تعداد زیاد چاپ دیجیتالی، احتمال افت کیفیت چاپ بسیار زیاد است. همچنین در چاپ افست هیچ محدودیتی در انتخاب کاغذ ندارید اما در چاپ دیجیتالی، لازم است بر اساس نوع دستگاه و محدودیت های احتمالی آن، کاغذ انتخاب کنید.

تفاوت چاپ افست و دیجیتالی

یک نکته دیگر نیز وجود دارد که بیشتر از مابقی تفاوت ها ذکر می شود و مورد تاکید قرار می گیرد و آن هم تفاوت قیمت است. اصولا چاپ افست برای تیراژ بالا مناسب و مقرون به صرفه است چرا که ساخت زینک هزینه اولیه ای را به این نوع چاپ تحمیل می نماید که برای تعداد اندک به صرفه نیست. اگر تعداد بالا برای مثال چاپ 1000 نسخه از کاتالوگ، بروشور و ... لازم دارید، این چاپ مقرون به صرفه خواهد بود. اگر تعداد پایین برای مثال 200، 300 نسخه لازم دارید، چاپ دیجیتالی به صرفه تر است. اگر بخواهیم مقایسه ای از هزینه چاپ 1000 نسخه و بیشتر از محتوای منتخب خود با هر دو نوع چاپ داشته باشیم، قیمت چاپ افست پایین تر است.

مقرون به صرفه ترین خدمات صنعت چاپ و تبلیغات و ترفند های طراحی بنر تبلیغاتی جذاب

هزینه چاپ و تبلیغات، برای بسیاری از کسب و کارها سنگین است. مدیریت هزینه های چاپ و تبلیغات بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل اغلب صاحبان کسب و کارها به دنبال مقرون به صرفه ترین خدمات چاپ هستند که بتوانند با کمترین هزینه، تبلیغات موثری داشته باشند. بدون شک چاپ بنر یکی از بهترین انتخاب هاست. چاپ بنر، هزینه بسیار مناسبی در مقایسه با دیگر خدمات چاپ دارد اما می تواند تاثیر تبلیغاتی بسیار زیادی داشته باشد، البته به شرطی که ترفند های طراحی بنر تبلیغاتی جذاب را بدانید. در ادامه به برخی از این ترفند ها اشاره می کنیم:

چاپ بنر نیازمند چه چیزی میباشد؟کلیک کنید.

 

- استفاده از طراحی خلاقانه و جذاب اما ساده و جذاب  

- استفاده از متن های ساده، گویا و کوتاه

- تاکید بر مزیت رقابتی با نوشته ها، طراحی و ...

-استفاده از رنگ های جذاب و طبق اصول روانشناسی

- انتخاب اندازه مناسب بنر

- انتخاب فونت مناسب با اندازه مناسب

- استفاده از تصاویر با کیفیت

ترفندهای طراحی بنر تبلیغاتی

البته برای این که بنر تبلیغاتی شما، بیشترین تاثیر را داشته باشد باید به صورت با کیفیت و بر روی پارچه مناسب آن را چاپ کنید. همچنین لازم است بنر را در جای مناسبی که در معرض دید مخاطبان هدف شماست، نصب کنید.

موارد استفاده از چاپ بوم

چاپ بوم یا چاپ کنواس یکی از زیباترین انواع چاپ است که روی پارچه کنواس چاپ می شود و بر روی بوم با اندازه دلخواه قرار می گیرد. بر حسب سلیقه مشتری، بوم می تواند دارای فریم بوده یا بدون فریم باشد. این نوع چاپ طول عمر زیادی دارد و البته قیمت آن در مقایسه با کیفیت و طول عمر آن مناسب است. به همین دلیل چاپ بوم روز به روز در صنعت چاپ و تبلیغات اهمیت بیشتری می یابد.

چاپ بوم چیست؟

 

 عوامل مختلفی از جمله اندازه، کیفیت کنواس، جنس فریم و ... نقش تعیین کننده ای در قیمت این محصول چاپی دارد.

موارد استفاده از چاپ کنواس

عمده کاربرد چاپ بوم برای چاپ آثار هنری، تابلو های مورد استفاده در انواع دکوراسیون از جمله دکوراسیون اداری، تجاری، مراکز درمانی و ... است. از این نوع چاپ برای چاپ انواع عکس و تصویر نیز به وفور استفاده می شود.

بسیاری از آتلیه ها، کسب و کارهای عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، فعالان عرصه مد و فشن، پزشکان و متخصصان زیبایی، دندان پزشکان و ... نیز برای چاپ تبلیغات اختصاصی حرفه خود و دکوراسیون دفاتر کاری خود از انواع چاپ بوم استفاده می نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها