توافق مهم درباره حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان در راه است؟

کد خبر: 1255134

طبق تفاهم مجلس و دولت تا پایان ۵ سال اجرای برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد رسید.

توافق مهم درباره حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان در راه است؟

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده است: دولت و مجلس بر سر عملیاتی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین به تفاهم رسیدند.

بنا به گفته او، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نیز مشخص شده و بنا شد تا از محل اعتبارات مربوط به بخش‌های حمایتی، منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرده؛ همچنین بنا شد تا در بخش دیگری از منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل اعتبارات تخصیص‌یافته برای خرید دارو به صورت ریالی استفاده شود.

کوچکی نژاد متذکر شده؛ در این حوزه که داروها از خارج و از محل منابع ارزی تامین می‌شود، منابع تخصیص یافته ریالی آن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد.

به گفته او، طبق تفاهم مجلس و دولت تا پایان ۵ سال اجرای برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد رسید.

بنا است تا موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در کارگروه تشکیل شده برای این موضوع تعیین تکلیف شده، در جلسه امشب کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شود و برای تصویب به صحن مجلس بیاید./ خبرآنلاین

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از مشخص شدن منابع مالی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس بر سر عملیاتی سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین به تفاهم رسیدند.

حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان رسید

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل تامین اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین نیز مشخص شده و بنا شد تا از محل اعتبارات مربوط به بخش‌های حمایتی، منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همچنین بنا شد تا در بخش دیگری از منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل اعتبارات تخصیص‌یافته برای خرید دارو به صورت ریالی استفاده شود.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: در این حوزه که داروها از خارج و از محل منابع ارزی تامین می‌شود، منابع تخصیص یافته ریالی آن برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد.

وی افزود: طبق تفاهم مجلس و دولت تا پایان 5 سال اجرای برنامه هفتم توسعه حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلان خواهد رسید.

به گزارش فارس، بنا است تا موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در کارگروه تشکیل شده برای این موضوع تعیین تکلیف شده، در جلسه امشب کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شود و برای تصویب به صحن مجلس بیاید./ فارس

ذوالنور: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در گزارش کمیسیون تلفیق گنجانده شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،گفت: لازم است هرچه سریع‌تر اعضای کمیسیون تلفیق و خدمت‌گزاران دولتی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به جمع‌بندی رسیده و نتیجه را در گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی در صحن بگنجانند. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،گفت: لازم است هرچه سریع‌تر اعضای کمیسیون تلفیق و خدمت‌گزاران دولتی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به جمع‌بندی رسیده و نتیجه را در گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی در صحن بگنجانند.

به گزارش خبرگزاری برنا، جبار کوچکی‌نژاد،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی درادامه جلسه علنی امروزسه شنبه(16آبان) مجلس شورای اسلامی،گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی موضوع مهمی است. لازم است که رسیدگی به این موضوع به کمیسیون تلفیق واگذار شود و قبل از آنکه کار کمیسیون تلفیق به اتمام برسد، این موضوع در صحن کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد و دولت نیز اگر نظری دارد در صحن کمیسیون مطرح کند و در نهایت آنچه مبنا قرار گیرد که به تصویب صحن مجلس شورای اسلامی می‌رسد. هرچه که مجلس تصمیم بگیرد الزام آور است.

مجتبی ذوالنور که اداره جلسه مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر،گفت: این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شد و بنده از رئیس کمیسیون تلفیق و اعضای این کمیسیون و خدمت‌گزاران دولت انقلابی انتظار داریم با توجه به مشکلات فراوان بازنشستگان هرچه سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کرده و در گزارش کمیسیون تلفیق بگنجانند تا برای حل مشکل بازنشستگان در صحن مجلس تصمیم‌گیری شده و مساله آنان مرتفع شود./ برنا

خبر خوش از همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از اجماع دولت و مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

بحث بر سر افزایش مجدد حقوق بازنشستگان در سال 1402 به پایان رسیده و به نظر می رسد بازنشستگان باید در بهار سال آینده منتظر افزایش حقوق خود باشند. قرار شده حقوق کارمندان 20 درصد افزایش پیدا کند، اما این افزایش حقوق در خصوص بازنشستگان چقدر خواهد بود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه اتفاق نظر دارند، گفت: طبق گفته دولت احتمالا حقوق کارمندان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که این افزایش حقوق برای کارمندان دولت با بازنشستگان متفاوت است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توافقات مجلس شورای اسلامی و دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جلسه‌ای با دولت در بحث افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل شد که هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است، رئیس مجلس شورای اسلامی هم جلسه‌ای با دولت داشت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای دیگر هم با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و نماینده دولت تشکیل شد که در این جلسه بیشتر شرایط را توجیه کردند؛ توجیه این بود که اگر حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند این ۲۰ درصد شامل اضافه کاری، فوق‌العاده و ماموریت هم می‌شود به طوری که حتی می‌تواند افزایش حقوق به ۵۰ تا ۷۰ درصد هم برسد اما این شامل بازنشستگان نمی‌شود. مثلا اگر بازنشسته‌ای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد با افزایش ۲۰ درصدی حقوق دریافتی‌اش ۱۲ میلیون تومان خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اضافه کرد: دولت گفته شاید افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد باشد که این هم شامل بازنشستگان هم می‌شود اما با در نظر گرفتن موضوع حق ماموریت و فوق‌العاده و اضافه کاری دریافتی کارمند بیشتر از ۲۰ درصد است پس باید این شرایط را مدنظر قرار داد تا بتوان حقوق بازنشستگان را جبران کرد چون آنها هیچ مزایایی نمی‌گیرند و شرایط معیشتی آنها را به جایی رسانده که مجبور هستند شغل دیگری داشته و حتی راننده تاکسی و اسنپ باشند حال آنکه آنها ۳۵ تا ۴۰ سال برای کشور کار کرده‌اند و اکنون باید در کنار خانواده‌شان استراحت کنند.

سنگدوینی بیان کرد: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توان ادامه این شرایط را ندارند پس باید افزایش حقوق آنها به گونه‌ای باشد که از همان سال اول برنامه اعمال شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق ترمیم حقوق بازنشستگان بوده تا آنها بتوانند به بهترین شکل زندگی‌شان را سپری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع افزایش حقوق بازنشستگان همچنان مراعا مانده است با وجودی که نظر مجلس شورای اسلامی و دولت افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم است اما هنوز به جمع‌بندی درباره سازوکار آن دست پیدا نکرده‌اند./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد