سورپرایز سایپا در حراج پایان فصل | خرید خودرو اقتصادی سایپا کمتر از قیمت نمایندگی ها

کد خبر: 1271243

شرکت سایپا شرایط فروش کوییک GX-L را اعلام کرده است تا متقاضیان نسبت به تکمیل وجه و ثبت نام خود اقدام کنند.

سورپرایز سایپا در حراج پایان فصل | خرید خودرو اقتصادی سایپا کمتر از قیمت نمایندگی ها

شرکت سایپا شرایط فروش کوییک GX-L را اعلام کرده است تا متقاضیان نسبت به تکمیل وجه و ثبت نام خود اقدام کنند.

سایپا طی هفته‌های اخیر، امکان جایگزینی محصولات انتخابی در مرحله دوم سامانه یکپارچه را برای مخاطبان خود فراهم کرده بود. چند مدل از کوییک طی روزهای گذشته قابل انتخاب بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به کوییک GX-L اشاره کرد. اکنون شرایط فروش کوییک GX-L از سوی سایپا اعلام شده است تا متقاضیان نسبت به تکمیل وجه و ثبت نام خود اقدام کنند. سایپا جهت فراخوان مشتریان، پیامک اطلاع‌رسانی را برای آن‌ها در تاریخ پنجم بهمن 1402 ارسال کرده است. موعد تحویل خودروها در این شرایط فروش 90 روزه است، بنابراین متقاضیان خودروهایشان را پس از آغاز سال جدید تحویل خواهند گرفت.

شرایط فروش کوییک GX-L در بهمن 1402:

کوییک

 

مشخصات کوییک GX-L

 

سایپا در سال 1402، نسخه جدیدی از محصولات خانواده کوییک را با نام کوییک GX‌ روانه بازار کرد. این خودرو در قالب تیپ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که کوییک GX-L یکی از آن‌ها است. کوییک GX-L نسخه ارزان‌تر و ساده‌تری نسبت به کوییک کوییک GX-H‌ محسوب می‌شود. برای مثال رینگ‌های خودرو در این تیپ از نوع 14 اینچی فولادی هستند.

کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرمی صندلی ها، نمایشگر ۷ اینچی مالتی مدیا، دوربین عقب، شیشه دودی و GPS نیز از روی کوییک GX-L حذف شده‌اند و مالک باید به صورت شخصی اقدام به نصب آن‌ها کند. دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب تجهیزات مشترک بین دو خودرو هستند که در نسخه ارزان‌تر نیز قابل دسترسی خواهند بود. با این حال در بخش فنی، تفاوتی میان کوییک GX-L و کوییک کوییک GX-H‌ وجود ندارد. هر دو خودرو این خانواده به موتور M15GSI‌ مجهز خواهند بود که نسخه ارتقا یافته موتور M15‌ محسوب می‌شود.

منبع : دیجیاتو

طراحی ظاهری

کوییک مدل هاچبک ساینا و فیس‌لیفت تیبا ۲ است و روی همان پلتفرم ساخته شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به دو خودرو کوچک سایپا دارد. با این حال، تغییرات اعمال‌شده در قسمت جلو خودرو، به‌ویژه طراحی سپر و چراغ‌ها نسبت به تیبا بسیار جذاب‌تر است.

در این هاچبک، شاهد طرح اسپرت چراغ‌های جلوی تقریبا هیجان‌انگیز هستیم که با توجه به فرم مناسب المان‌های سپر، چهره‌ای تقریبا جذاب و جوان‌پسند را  به نمایش گذاشته است. اگرچه در نمای جانبی شاهد تغییرات اساسی نسبت به تیبا ۲ نیستم، با این حال بخش‌هایی همچون رینگ‌‌ها، اضافه شدن زه گلگیر و طرح گرافیکی روی درب را می‌توان به عنوان شاخصه‌های جدید نمای جانبی سایپا کوییک در نظر گرفت.

بعد از نگاه به قسمت عقب خودرو اولین نکته‌ای که توجه کارشناسان و ماشین‌بازها را به خود جلب می‌کند، طراحی چراغ‌های دو تکه‌ای است که شباهت زیادی به بعضی از محصولات کمپانی بی ام و دارد؛ با این حال در نوع خود زیبا به نظر رسیده و انتقاد چندانی نمی‌توان به آنها وارد دانست. طراحی درب صندوق و سپر عقب نیز به نسبت خوشایند بوده و نمایی هماهنگ را برای قسمت عقب خودرو پدید آورده است.

در مجموع طراحی ظاهری سایپا کوییک علی‌رغم آنکه از برخی ناهماهنگی‌ها رنج می‌برد اما در مقایسه با سایر تولیدات داخلی مشابه، ظاهری نسبتا خوشایند و مناسب با نیاز مشتریان ایرانی را ارائه داده است.

طراحی داخلی

کابین کوییک معمولی نیز طراحی مشابهی با تیبا برخوردار بوده اما تغییراتی در بخش کنسول میانی، غربیلک‌ فرمان، تودری‌ها و… قابل مشاهده است که باعث شده ظاهر بهتری مثل ساینا داشته باشد. با این حال نمی‌توان از خودرو ارزان‌قیمت داخلی، انتظار طراحی داخلی عالی و مدرنی را داشت؛ سایپا کوییک نیز از این قاعده مستثنا نیست و صرفا به ارائه یک طراحی کابین نسبتا ساده و تا حدود قدیمی به مشتریان ایرانی بسنده کرده است.

نوع متریال نیز از نوع پلاستیک خشک بوده و کیفیت چندانی ندارد. گنجایش فضای کابین کوییک برای چهار سرنشین بزرگسال مناسب است اما سرنشینان قدبلند در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه سر یا زانوها مواجه می‌شوند.

صندوق عقب‌ کوییک نیز گنجایشی در حدود ۲۲۵ لیتر را در اختیار اسباب و وسایل کاربران قرار می‌دهد که ۲ لیتر از تیبا هاچبک بزرگ‌تر است اما از ساینا و تیبا صندوقدار ۱۰۰ لیتر ظرفیت کمتری دارد.

در مجموع کابین کوییک از لحاظ کیفی چندان سطح بالا نیست، اما طراحی آن در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر همچون پراید بهتر شده و توانسته نیازهای مشتریان بازار کم‌تنوع ماشین ایران را در این رنج قیمت به میزان قابل قبولی برآورده سازد. با این حال تاکید می‌کنیم که بهتر است انتظارتان را از کابین سایپا کوییک بیش از حد بالا نبرید.

کوییک؛ هاچبک جمع و جور

کوییک بعد از تیبا و تیبا ۲ ارزان‌ترین خودرو بازار ایران است و البته قیمتی هم‌اندازه ساینا دارد. به همین خاطر خریداران نباید انتظار چندان زیادی از این هاچبک جمع و جور شهری داشته باشند. با این وجود، قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیونی کوییک باعث شده تا جزو پرفروش‌های بازار باشد، اما اگر آپشن‌های بیشتری می‌خواهید یا دلتان می‌خواهد کوییک ظاهر جذاب‌تری داشته باشد، می‌توانید با پرداخت پول بیشتر، مدل‌های اتوماتیک، R یا S را بخرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد