برنامه دولت برای پرداخت حقوق معلمان | حق التدریس‌ معلمان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

کد خبر: 1283607

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیروهای خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

برنامه دولت برای پرداخت حقوق معلمان | حق التدریس‌ معلمان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

 «رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز فرآیند صدور احکام نومعلمان و اینکه این احکام به زودی صادر می‌شود، در خصوص پرداخت حقوق و معوقات حق‌التدریسی‌ها که مقرر شده بود تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود، گفت: «ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها حق آنهاست و حق را باید سر ماه پرداخت کرد، هرچند شرمنده شده‌ایم، اما همه ما در آموزش و پرورش برای این امر تلاش می‌کنیم.»

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

حق التدریس‌ فرهنگیان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان، اظهار کرد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، پرداخت حق‌التدریس معلمان با حقوق‌شان از فروردین ماه امسال آغاز شده است و از این پس ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی معلمان، پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود زیرا با حقوق‌شان پرداخت نمی‌شد و تبدیل به معوقه می‌شد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه استفاده از حق‌التدریس معلمان به منظور جبران کمبود نیروی انسانی صورت می‌گیرد، افزود: گلایه معلمان از عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود که گاهاً پرداخت آن تا ۶ ماه حتی بیشتر به تعویق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق‌التدریس در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، صراحتا اعلام شد، با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هست که اولا مطالبات فرهنگیان انباشته نشود و ثانیاً در موعد مقرر حق‌التدریس فرهنگیان پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

اقتصاد آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد