اتحادیه اروپا کمک‌های خود به فلسطین را تعلیق کرد | نشست اضطراری دولت انگلیس

کد خبر: 1249049

یک مقام اتحادیه اروپا از تعلیق ارائه کمک‌های این اتحادیه به مردم فلسطین خبر داد.

اتحادیه اروپا کمک‌های خود به فلسطین را تعلیق کرد | نشست اضطراری دولت انگلیس

یک مقام اتحادیه اروپا از تعلیق ارائه کمک‌های این اتحادیه به مردم فلسطین خبر داد.

اولیور ورهلی، کمیسیونر اتحادیه اروپا در حوزه گسترش و سیاست همسایگی امروز دوشنبه در اظهاراتی با اشاره به حملات به رژیم صهیونیستی گفت که شرایط همانند گذشته نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

وی گفت که این اتحادیه تمامی پروژه‌های خود برای مردم فلسطین به ارزش 691 میلیون یورو را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

این مقام اتحادیه اروپا  همچنین تاکید کرد که ارسال منافع مالی به فلسطین به حالت تعلیق درخواهد آمد.

صبح روز شنبه حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

درگیری‌ها امروز (دوشنبه) در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد شده است./ایسنا

نشست اضطراری دولت انگلیس درپی عملیات طوفان‌الاقصی

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که برای بررسی تبعات ناشی از تحولات اخیر در فلسطین اشغالی با اعضای دولت نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ریشی سوناک امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود؛ در این جلسه که او ریاست آن را برعهده خواهد داشت درباره دورنمای حوادث اخیر و وضعیت اتباع انگلیسی در فلسطین اشغالی بحث خواهد شد.

وی با اشاره به تماس نزدیک دولت لندن با رژیم صهیونیستی افزود: ما در گذشته انواع تجهیزاتی را که آنها برای دفاع از خود طی چند روز گذشته استفاده کرده‌اند، ارائه کرده‌ایم و همانطور که به نخست وزیر (نتانیاهو) گفتم، ما در صورت نیاز به ارائه حمایت‌های - دیپلماتیک، اطلاعاتی و یا امنیتی - ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر انگلیس دیروز در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی لندن را برای حمایت از این رژیم اعلام و تصریح کرد که انگلیس «رابطه دیرینه‌ای با اسرائیل دارد». سوناک افزود: هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد تشدید تنش در منطقه باشد و انگلیس و متحدانش از همه بازیگران منطقه‌ای می‌خواهند که از این درگیری به عنوان فرصتی برای دامن زدن به خشونت‌های بیشتر استفاده نکنند.

در همین حال پلیس انگلیس عملیات گشت زنی برای سرکوب هواداران فلسطین در این کشور را افزایش داده است. پلیس به بهانه قرار داشتن حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، درباره هرگونه حمایت علنی از این گروه هشدار داده است.

این درحالیست که سوئلا برآورمن وزیر کشور انگلیس برخورد قاطع پلیس با طرفداران حماس در این کشور را خواستار شده است. همچنین لی‌ رولی معاون وزیر دولت‌های محلی انگلیس به هواداران نیروهای مقاومت فلسطین هشدار داده که در حمایت از عملیات طوفان الاقصی شادی نکنند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

این عملیاتی است که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته، تا این ساعت یک‌هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها باقی گذاشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد