واکنش ابوالغیط به تصمیم قطع کمک به آنروا /کانادا تامین مالی «آنروا» را از سر می گیرد

کد خبر: 1279062

دبیر کل اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه گفت کشورهایی که انجام تعهدات خود نسبت به آنروا را تعلیق کرده‌اند باید هر چه سریع‌تر تصمیم خود را مورد بررسی مجدد قرار بدهند.

واکنش ابوالغیط به تصمیم قطع کمک به آنروا /کانادا تامین مالی «آنروا» را از سر می گیرد

دبیر کل اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه گفت کشورهایی که انجام تعهدات خود نسبت به آنروا را تعلیق کرده‌اند باید هر چه سریع‌تر تصمیم خود را مورد بررسی مجدد قرار بدهند.

به نقل از الیوم السابع، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد که کشورهایی که انجام تعهدات خود درقبال آژانس آنروا سازمان ملل متحد را تعلیق کرده‌اند باید خیلی سریع تصمیم خود را دوباره بررسی کنند.

ابوالغیط دلیل این موضوع را اهمیت بالای نقش آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد آنروا در بحران فلسطین عنوان نمود.

وی افزود: تنها راه خاموش‌کردن آتش برافروخته در منطقه، توقف جنگ در غزه است. فلسطینی‌ها در سرزمین خود ماندگار هستند و کوچاندن اجباری آنان از نظر فلسطین، کشورهای عربی و جهان امری ناپذیرفتنی است.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ننگی برای بشریت است؛ بشریتی که در مقابل کشتار فلسطینیان با قحطی و تسلیحات، دست به اقدام نمی‌زند.

ابوالغیط بیان کرد: رخ‌داد پنجشنبه گذشته از حافظه‌ها پاک نمی‌شود؛ در این روز صدها نفر در حالی که به دنبال لقمه‌ای نان بودند تا گرسنگی خود را برطرف کنند و زنده بمانند، اشغالگران به سوی شکم‌های خالی آنان تیراندازی کردند؛ اشغالگرانی که به محوکردن شهرهای غزه اکتفا نکردند و دست به این کشتار زدند.

وی افزود: این کشتار نشانگر ناتوانی بی‌سابقه جامعه جهانی در قبال زورگویی اشغالگران است و تنها می‌توان آن را ننگی برای بشریت دانست و توصیف کرد./مهر

ریاض المالکی:

بیش از ۷۳ درصد از قربانیان کشتار جمعی در غزه زنان و کودکان هستند

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست اتحادیه عرب گفت که بیش از ۷۳ درصد از شهیدان نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب اعلام کرد که بیش از ۷۳ درصد از شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را زنان و کودکان هستند.

المالکی ادامه داد: اسرائیل از بیش از ۱۵۰ روز پیش تاکنون به تحمیل قحطی و گرسنگی به مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد. افقی برای احتمال توقف جنگ غزه که وارد ششمین ماه خود شده است وجود ندارد و اسرائیل به نسل‌کشی ادامه می‌دهد. اشغالگران اسرائیلی جنگ جدیدی را علیه ساکنان غزه به راه انداخته‌اند؛ جنگ تحمیل قحطی و گرسنگی.

وی افزود: جهان در برابر نسل‌کشی و کشتار جمعی فلسطینیان به ۳ گروه تقسیم شده است؛ گروهی از توقف آن ناتوان هستند، گروهی نسبت به آن سکوت کرده‌اند و گروه دیگری نیز از آن حمایت می‌کنند. شورای امنیت با استقاده ظالمانه از وتو کارایی خود را از دست داده و این موضوع به اسرائیل در ارتکاب جنایت نسل‌کشی و کشتار جمعی حاشیه امنیت داده است.

المالکی گفت: اسرائیل و باندهای شهرک‌نشینان از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند. همچنین بیش از ۷۰۰۰ نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: ما از کشورهایی که اقداماتی را در خصوص توقف تأمین مالی آنروا انجام داده‌اند می‌خواهیم که این اقدامات را مورد بازنگری قرار دهند و اسرائیل را درباره اقداماتش علیه آنروا مواخذه کنند.

کانادا تامین مالی «آنروا» را از سر می گیرد

یک مقام دولت کانادا اعلام کرد این کشور قصد دارد روند تامین مالی نهاد امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی را از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، دولت کانادا تامین مالی نهاد امدادرسانی به آوارگان فلسطینی «آنروا» را از سر می گیرد.

یک مقام دولتی کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت اوتاوا کمک مالی به نهاد امدادرسانی سازمان ملل به فلسطینیان را بار دیگر از سر می گیرد.

رسانه های کانادا ابتدا اعلام کردند که کانادا بودجه آنروا را بازگردانده و وزیر توسعه بین المللی کانادا روز چهارشنبه این تصمیم را اعلام خواهد کرد. اما این مقام دولتی کانادا گفت که اعلام رسمی این اقدام به تعویق افتاده است.

وزیر خارجه کانادا هم در حال حاضر در خاورمیانه به سر می برد و قصد دارد به اراضی اشغالی سفر کند.

کمیسیون اروپا هم ۴ روز پیش اعلام کرد که تامین مالی آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) را از هفته آینده به میزان ۵۴ میلیون دلار از سر می‌گیرد.

کاهش کمک‌های بین‌المللی به آژانس آنروا پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی برخی کارمندان این آژانس را به مشارکت در حمله هفتم اکتبر سال گذشته میلادی متهم کرد. در پی این اتهامات بی اساس ۱۲ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس و سوئد کمک‌های خود به آنروا را متوقف کردند.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین به تازگی نوشت که رژیم صهیونیستی با گذشت یک ماه از ادعای مشارکت ۱۰ نفر از کارمندان آژانس آنروا در عملیات ۷ اکتبر هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد