گفت‌وگوی «فردا» با جواد آرین‌منش

اصلاح‌طلبان می‌توانستد دولت در سایه تشکیل دهند

کد خبر: 1233486

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: فارغ از اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی یک موضوع دیگر به نام عدم مشارکت هم وجود دارد که باید فکری به حال آن کرد.

اصلاح‌طلبان می‌توانستد دولت در سایه تشکیل دهند

گروه سیاست سایت فردا: برخی می‌گویند که اصلاح‌طلبان اکنون که در قدرت نیستند، ابزاری برای سیاست‌ورزی در اختیار ندارند. اما آیا چنین است و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخابات پیش رو نقش‌آفرینی کنند؟

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اگر احزاب سیاسی ادعا می‌کنند که پایگاه مردمی دارند، قدرت هم دارند. جریاناتی که ریشه در مردم دارند، با نفوذ عمومی‌شان از قدرت اجتماعی برخوردارند، از این سمت هم اگر در انتخابات نامزدهای اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت شوند آنها می‌توانند نقش‌آفرین باشند. به هر حال مشارکت بالا ملزوماتی دارد اعم از نقش رسانه‌ها، نقش شورای نگهبان، نقش هیئت اجرایی وزارت کشور و... که اگر به قول وزیر کشور می‌خواهند مشارکت 65درصدی رقم بخورد باید ملزوماتش فراهم شود».

او ادامه داد: «در نظام‌های دموکراتیک دنیا هم وقتی احزابی پیروز می‌شوند دولت در دست آنهاست. اکنون جریان اصولگرا دولت را در اختیار دارد و طبیعی است اصلاح‌طلبان در قدرت نباشند اما اصلاح‌طلبان می‌توانستند و البته می‌توانند مانند آنچه در اروپا و آمریکا رخ می‌دهد دولت در سایه تشکل دهند تا بتوانند خود را برای ورود دوباره به قدرت آماده کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر مشکلات رفع نشود، طرفداران دولت در اکثریت نخواهند بود زیرا نارضایتی‌ها زیاد است. در این شرایط جریان‌های رقیب دولت در هر انتخابات شانس پیروزی خواهند داشت».

آرین‌منش در پایان گفت: «برخی از مردم از جریان‌های مرسوم اصلاح‌طلب و اصولگرا عبور کرده‌اند و تصور می‌کنند آنها نمی‌توانند نماینده سیاسی‌شان باشند. بنابراین فارغ از اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی یک موضوع دیگر به نام عدم مشارکت هم وجود دارد که باید فکری به حال آن کرد. زیرا در شرایط عدم مشارکت این جناح یا آن جناح یکی می‌شوند و فرقی با هم ندارند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد