نوش آبادی: حضور در مجمع پارلمانی بریکس مکمل دستگاه دیپلماسی است

کد خبر: 1247235

عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت ایران در پیمان های مهم جهانی مانند بریکس مهم است زیرا می‌توانیم از این ظرفیت برای مقابله با نظام تک قطبی و توسعه همه جانبه گرایی استفاده کنیم.

نوش آبادی: حضور در مجمع پارلمانی بریکس مکمل دستگاه دیپلماسی است

حسین نوش آبادی با اشاره به اهمیت سفر آقای قالیباف به آفریقای جنوبی جهت شرکت در نهمین مجمع پارلمانی بریکس گفت: این فرصت بسیار مناسبی است که هم با کشورهای آفریقایی که در این مجمع شرکت می کنند ارتباط برقرار کنیم و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در چنین اجلاسی اقدام شایسته ای در مسیر دیپلماسی مکمل دیپلماسی رسمی ایران است، تصریح کرد: به این ترتیب چنین اقدامانی بسیاری از موانع را در مسیر توسعه روابط هموار می‌کند و این اتفاق می‌تواند برای کشور گره گشا بوده و تصمیم‌های بعدی در حوزه بریکس را تسهیل کند.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: عضویت ایران در بریکس هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی برای ما بسیار موثر است. با فرصت هایی که ما در زمینه انرژی، ترانزیت و حمل و نقل داریم امیدواریم پیوستن ما به بریکس بتواند در توسعه روابط همسایگان و هم منطقه ای و بین المللی کمک کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه اقتصادی سلطه دلار رو به افول است و جایگزین کردن سایر ارزها در مبادلات از نشانه های این موضوع است، بر همین اساس کاهش وابستگی به غرب بی شک‌ اثرات مثبتی برای ما خواهد داشت.

وی تاکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان های مهم جهانی بسیار مهم است زیرا می‌توانیم از این ظرفیت برای مقابله با نظام تک قطبی و توسعه همه جانبه گرایی استفاده کنیم.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: بریکس یکی از قالب‌های جدیدی است که بین کشورهای در حال توسعه و قدرت‌های نوظهور شکل گرفته است، این همکاری‌ها ظرفیتی را برای کشورها ایجاد می‌کند تا بتوانند از این ظرفیت در حوزه توانمندی‌های خود استفاده کرده و موثر باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد