بازخوانی سخنان تازه دبیرکل جبهه پایداری

پایداری به وحدت می‌پیوندد؟/ چرا محصولی از احمدی‌نژاد دفاع می‌کند؟

کد خبر: 1261913

صادق محصولی در گفت‌وگویی به بیان نظراتش درباره محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی و همچنین احتمال پیوستن یا نپویستن جبهه پایدرای به وحدت اصولگرایی سخن گفته است.

پایداری به وحدت می‌پیوندد؟/ چرا محصولی از احمدی‌نژاد دفاع می‌کند؟

گروه سیاست سایت فردا: اخیرا صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری، در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری «فارس» به طرح موضوعاتی پرداخته که بعضِ آنها حاشیه‌ساز شده است. او در شرایطی که انتقادهای زیادی به محمود احمدی‌نژاد به دلیل سکوتش در قبال جنایات صهیونیست‌ها می‌شود تمام‌قدر از عملکرد او در دولتش دفاع کرده و گفته است: «آقای احمدی نژاد کسی است که فارغ از اینکه دکترای دانشگاه را داشت، آن هم در رشته مهندسی، جنم مدیریت هم داشت. به لحاظ رسانه‌ای هم میشود گفت آدم کاریزماتیکی است... حالا چون آقای احمدی نژاد امروز در موقعیتی است که بنده نمی‌پسندم، دلیل نمی‌شود که خدماتی که در زمان ایشان دولت انجام داد را نادیده بگیریم. مشکلی که در نظام داریم این است که بعضی از دوستان متاسفانه با کج فهمی برای اینکه از آقای احمدی نژاد خوششان نمی‌آید کارهای خوب دولت ایشان را هم یا نمی‌بینند یا منفی جلوه می‌دهند. این انصاف نیست، ما باید نه تنها کارهای خوب دولت آقای احمدی نژاد حتی دولت آقایان هاشمی، خاتمی، روحانی و هر کس دیگری را بگوییم خوب است و کارهای بدشان را بگوییم بد است. ملاک ما باید اصول باشد».

او درباره تغییراتی فکری و رفتاری احمدی‌نژاد هم گفت: «بینید نکته‌ای که وجود دارد این است که تغییر ایشان به صورت یک نقطه نیست بلکه به صورت یک خط است. یعنی شما نمی‌توانید بگویید از امروز به بعد تغییر کرده است. تغییرات بعد از ریاست جمهوری ایشان به تدریج شروع شد و این نبود که بگوییم که از یک روز خاصی شروع شده باشد... بنده اصلی ترین عامل تغییر در ایشان را عدم آمادگی درونی می بینم».

محصولی ادعا می‌کند که تغییرات احمدی‌نژاد بعد از دوره ریاست‌جمهوری‌اش شروع شد؛ در حالی که مستند است که تغییرات او و تقابلش با نظام از دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش آغاز شد. افزون بر این سخنان محصولی نشان می‌دهد برخلاف ادعا که جبهه پایداری دیگر به هیچ‌وجه تعلقی به احمدی‌نژاد ندارد، گویا این تشکیلات سیاسی هنوز علاقه‌مندی‌هایی به رئیس‌جمهور اسبق دارد.

محصولی در بخش دیگری از سخنانش درباره حسن روحانی هم گفته است: «اما در مورد آقای روحانی باید گفت نگاهش در رابطه با موارد اصلی قوه مجریه، متفاوت با نگاه حضرت امام و حضرت آقا است. یعنی چه؟ مثلا تاکید حضرت امام بر این بود که ملت می‌تواند از پس مشکلات کشور بر بیاید و ما نیازی به التماس به خارج نداریم. البته در حد اینکه با دنیا تعامل و دیپلماسی داشته باشیم کسی منکر نیست ولی اینکه ما تمام انرژی کشور را بگذاریم در موضوع برجام یا در اینکه باید دمِ کدخدا را ببینیم، با نگاه حضرت امام سازگاری ندارد. آن‌هم کدخدایی که به مردم خودش هم رحم نمی‌کند. آمریکا ادعای آزادی دارد ولی دانشجوهایی که امروز از فلسطین حمایت می‌کنند را می‌خواهد از تحصیل محروم کند و حتی آمریکایی های طرفدار فلسطین را از شغلی که در یک شرکت یا اداره ای که دارند، برکنار کند».

او درخصوص سید ابراهیم رئیسی و دولتش هم بیان کرده است: «اما در مورد آقای رئیسی، آقای رئیسی با شعارهایی آمد که همان شعارهای انقلاب و شعارهای حضرت امام و حضرت آقا بود و خوشبختانه خطی را که ایشان تا به حال دنبال کرده است در همین مسیر بوده یعنی مسیر پیشرفت کشور با پایداری بر مبنای اصول و ارزش‌ها و اعتماد و اعتقاد به توانایی‌های داخلی کشور، در عین حال ارتباط خیلی قوی با تمام دنیا مخصوصاً منطقه و همسایه ها... ولی آیا دولت ضعف ندارد؟ چرا دارد. ما در قوه مجریه هم ضعف داریم، مشکل داریم. چون آقای رئیسی هست نباید ضعف‌ها را بگوییم؟ چرا باید بگوییم. از آقای رئیسی حمایت کردیم، الان هم حمایت می‌کنیم و ضعف‌ها را هم  میگوییم برای اینکه جبران شود؛ نه اینکه ضعف‌ها را بگوییم برای اینکه سیاه نمایی کنیم، نه اینکه ضعف‌ها را بگوییم برای اینکه دشمن سوء استفاده کند، نه اینکه ضعف‌ها را بگوییم که خلاف انصاف عمل بکنیم. ضعف‌ها را می‌گوییم چون وظیفه‌مان است که در جهت حل آنها کمک کنیم».

محصولی همچنین درباره اینکه آیا جبهه پایدرای می‌خواهد در انتخابات پیش رو به وحدت با اصولگرایان دست یابد یا خیر، گفته است: «ما به شدت معتقدیم اگر بتوانیم به وحدت برسیم، باید این کار را انجام بدهیم. این مسئله برمی‌گردد به اینکه دوستان اصولگرا آیا از آن تذکراتی که می‌دادیم در رابطه با نماینده‌هایی که فاقد صلاحیت‌های اولیه هستند، درس گرفته‌اند یا نه؟ اگر گرفته باشند که حتماً تحقق پیدا خواهد کرد و خوشحال هم می‌شویم و به دنبال آن هم هستیم. ما الان برای همه سناریوها آماده هستیم چون ما نمی‌دانیم که دوستان تصمیم و تکلیفشان چیست. یک وقتی شما در مجموعه یقین داشتید، خوب یقین دارید و می‌دانید ولی ما یقین نداریم و نمی‌خواهیم قضاوت هم بکنیم ولی ما برای تمام سناریوها آمادگی داریم، هم برای لیست مستقل جبهه پایداری، هم برای اینکه اگر زمینه وحدت فراهم باشد با چارچوب‌های ارزشی و با شاخصه‌ها یعنی وحدتی شاخص محور نه شخص محور؛ اگر شرایطش پیش بیاید قطعاً ما استقبال می‌کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد