دیدار امیرعبداللهیان با همتای لبنانی در بیروت

کد خبر: 1274015

وزیر امور خارجه ایران که در بیروت حضور دارد بعدازظهر امروز با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 دیدار امیرعبداللهیان با همتای لبنانی در بیروت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر به منطقه و در مقصد اول این سفر در بیروت حضور دارد، بعدازظهر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان و بوحبیب اوایل بهمن ماه در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودند.

وی که عصر دیروز در رأس هیأتی وارد بیروت شد تا با مقامات این کشور درباره مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی در منطقه و اوضاع غزه به رایزنی بپردازد، پیش از این با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیروت از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در این سفر بود.

وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با نجیب میقاتی در بیروت با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید برای فلسطین و آینده آن تصمیم بگیرند، گفت: مطلع هستیم آنها برای مرحله پس از جنگ نیز طرح و ابتکار عمل سیاسی دارند.

سوریه و قطر مقاصد بعدی این سفر هستند.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تاکنون قریب به ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است.

امیرعبداللهیان ۲۱ و ۲۲ مهر ماه و در چارچوب نخستین سفرش به منطقه درباره اوضاع غزه و در دومین مقصد این سفر بعد از بغداد به بیروت سفر کرد و از آنجا به دمشق رفت و در مقصد چهارم به قطر هم سفر کرد.او برای دومین بار در روزهای نخستین آذر ماه هم سفری به بیروت داشت و از آنجا به قطر رفت. او در این دو سفر با مقامات لبنانی و سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد./فارس

 وزیر خارجه لبنان: هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهیم بود

وزیر خارجه لبنان امروز در نشست خبری با همتای ایرانی خود گفت که لبنان هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود و بر لزوم تلاش همه کشورها برای توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به این منطقه تأکید کرد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان عصر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک در محل وزارت خارجه لبنان در بیروت ضمن خیرمقدم به همتای ایرانی خود گفت: افتخار دارم از وزیر خارجه ایران در لبنان پذیرایی کنم. این سفر در چارچوب اهمیت ویژه ایشان به رایزنی‌های دوره‌ای با لبنان در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دو کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: امروز در خصوص رسیدن به یک راه‌حل پایدار در لبنان و جنوب لبنان بحث کردیم. در خصوص لزوم پیاده سازی قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت صحبت کردیم و در خصوص توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و عقب نشینی این رژیم از سراسر خاک لبنان از جمله شبعا صحبت کردیم.

وزیر خارجه لبنان اضافه کرد: لبنان هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود و به دنبال استقرار آرامش در منطقه است.

عبدالله بوحبیب ادامه داد: در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه صحبت کردیم که فرصت‌های رسیدن به صلح جامع در منطقه را با مشکل روبرو می‌کند.

وی همچنین گفت: بر لزوم تلاش همه کشورها برای توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به این منطقه تأکید کردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد