جام جم: انتخابات تعطیل‌شدنی نیست

کد خبر: 1274977

جام جم نوشت: نگاهی گذرا به انتخابات‌های متعدد، نشان می‌دهد همراهی جدانشدنی مردم و جمهوری اسلامی با یکدیگر، اجازه هیچ‌گونه اختلالی در انتخابات را نداده است

جام جم: انتخابات تعطیل‌شدنی نیست

گروه سیاست سایت فردا - از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر همین بنیان میدانداری مردم، به طور متوسط هر۱۳ماه، یک انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده که مردم پای ثابت این انتخابات‌ها بوده‌اند. 

روزنامه جام جم با اشاره به این موضع نوشته: انتخابات‌هایی که بدون حضور چشمگیر مردم معنا نمی‌گرفت و مردم ایران با دشمن‌شناسی و بصیرت مثال‌زدنی به آنها رونقی بخشیده‌اند که در برخی موارد حتی مشابه مشارکت‌های آن، در کشورهای مدعی دموکراسی کمیاب است.

نگاهی گذرا به انتخابات‌های متعدد، نشان می‌دهد همراهی جدانشدنی مردم و جمهوری اسلامی با یکدیگر، اجازه هیچ‌گونه اختلالی در انتخابات را نداده است؛ برف‌ و باران و کوران سرما، جنگ تحمیلی و حتی تهدید بمباران مراکز رای‌گیری، ادعای تقلب و به آشوب کشیدن کشور و حتی تحریم اقتصادی و جنگ معیشتی هیچ یک نتوانسته جمهوری اسلامی را از دادن حق انتخاب به مردم و مردم را از اداکردن تکلیف انتخاب، غافل کند.

 برای حل مشکلات، دو دیدگاه رایج وجود دارد؛ دیدگاه اول بر طبل عدم مشارکت، اغتشاش و ایجاد ناامنی می‌کوبد؛ دیدگاهی که از خارج کشور و از سوی دشمنان این ملت پشتیبانی می‌شود و نه‌تنها گرهی را باز نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید. در مقابل اما دیدگاه دیگر حرف از مشارکت فعال آحاد مردم برای حل مسائل از طریق صندوق رای به میان می‌آورد.

مطابق قانون اساسی، ریل‌گذاری آینده کشور از طریق مجلس صورت می‌گیرد و مجلس قوی، تضمین‌کننده حل بسیاری از مشکلات کنونی کشور خواهد بود؛ همچنین علاوه‌بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دلیل نقش اساسی این مجلس در انتخاب ولی‌فقیه به‌عنوان بالاترین مقام کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد