مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با «فردا»:

نمی‌شود مدام منتقد وضع موجود بود؛ نامزدها بابد به مردم برنامه ارائه دهند

کد خبر: 1273550

یک فعال سیاسی گفت: نمی‌شود از چنین مردم تحصیل‌کرده ایران با شعارهای بی‌پشتوانه رأی گرفت و باید آنها را با ارائه برنامه‌های واقعی و عینی و استدلال‌های منطقی قانع کرد.

نمی‌شود مدام منتقد وضع موجود بود؛ نامزدها بابد به مردم برنامه ارائه دهند

گروه سیاست سایت فردا: همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. چندی پیش رهبر انقلاب چهار محور را برای انتخابات ترسیم کردند؛ مشارکتی‌بودن، رقابتی‌بودن، امنیت و سلامت انتخابات. حالا پرسش آن است که در همین روزهای باقی‌مانده تا انتخابات چه باید کرد تا این چهار محور اساسی به طور کامل محقق شود؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «رهبر انقلاب اسلامی چهار محور مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در موضوع انتخابات مطرح کردند. سلامت و امنیت که در اختیار نهادهای ذی‌ربط است تا هم تخلفی ندهد و هم مردم با آرامش در انتخابات شرکت کنند. می‌ماند رقابت که اگر محقق شود، سۀ این محورها با یکدیگر جمع می‌شوند تا زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند»

او ادامه داد: «رقابت شهر به شهر فرق می‌کند. برای مثال در شهرستان خودمان، لنگرود مشاهده می‌کنم که حال و هوا کاملا انتخاباتی شده است و پیش‌بینی می‌شود که مشارکت مردم در لنگرود بالا باشد اما در شهرهای بزرگ شکل رقابت قدری متفاوت است. اکنون خود نامزدها می‌توانند با مردم به صورت چهره‌به‌چهره با مردم سخن بگویند، دغدغه آنها را بشوند و برای رفع آنها برنامه‌هایشان را مطرح کنند. بگویند که قرار است در مجلس آینده چه کاری انجام دهند. اگر نامزدی مدام منتقد وضع موجود باشد، مردم به او می‌گویند خودمان بهتر از او به مشکلات موجود آگاهی داریم، تو بگو برای رفع اینها می‌خواهی چه کاری انجام دهی و راهکارت چیست؟».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «باید برای مردم ایجاد امید کرد. رشد هشت‌درصدی هم در سیاست‌های ابلاغی رهبری آمده است و هم در قانون برنامه. حالا یک نامزد انتخابات باید بگوید برای تحقق رشد هشت‌درصدی چه برنامه‌ای دارد یا نظرش درباره چگونگی مهار تورم چیست».

لاهوتی در پایان گفت: «در ایران دچار خلأ احزاب هستیم. در دنیا این احزاب هستند که با مردم صحبت می‌کنند و نامزدهایی که رأی می‌آورند، به مجلس می‌روند تا برنامه‌های حزب متبوعش را پیش ببرد. مردم هم به آن نماینده به واسطه برنامه‌های حزب او رأی داده‌اند. اکنون دوازده هزار نامزد وجود دارند و هر کدام از این نامزدها از اندیشه‌های خودشان سخن می‌گویند؛ درصورتی که اندیشه‌های فردی قابل تحقق نیست. حالا در همین شرایط نامزدها باید با استدلال با مردم سخن بگویند. مردمِ امروز ایران تحصیل‌کرده‌اند و نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی آگاهی دارند؛ بنابراین نمی‌شود از چنین مردمی با شعارهای بی‌پشتوانه رأی گرفت و باید آنها را با ارائه برنامه‌های واقعی و عینی و استدلال‌های منطقی قانع کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها