حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

با سیاسی‌کاری فقط وقت مجلس به هدر می‌رود/ باید برنامه‌های مجلس آینده اولویت‌بندی شود

کد خبر: 1280092

یک فعال سیاسی گفت: همه نمایندگان مجلس آینده باید موضوعات را کلان ببینند و بدانند که هر کاری که انجام می‌دهند باید در جهت منافع ملی باشد‌‌.

با سیاسی‌کاری فقط وقت مجلس به هدر می‌رود/ باید برنامه‌های مجلس آینده اولویت‌بندی شود

گروه سیاست سایت فردا: برنامه‌محور بودن مجلس و دوری نمایندگان از سیاسی‌کاری دو اصلی است که اگر مجلس دوازدهم بتواند رعایت می‌کند، می‌شود امید داشت که مجلس آینده مانند مجلس یازدهم بتواند هم باری از دوش مردم بردارد و هم در جهت تقویت نظام اسلامی گامی بلند بردارد.

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «طبیعی است که برنامه‌محوری در ادامه کار مجلس می‌تواند به عملکرد هرچه بهتر قوه مقننه منجر شود‌ و حتما با این شیوه نمایندگان و در مجموع محلس می‌توانند دستاوردهای خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورند. باید برنامه‌ها هم اولویت‌بندی شود تا موضوعات مهم کشور در وهله نخست کارهای نمایندگان قرار بگیرد. نکته دیگر آن است که حدود یک سوم یا حتی نصف نمایندگان مجلس آینده برای نخستین بار است که نماینده می‌شوند؛ بنابراین آنها با روند امور مجلس آشنایی ندارند. در این راستا یکی از کارهای مهم آن است که آموزش‌های اولیه به چنین نمایندگانی داده شود و به نظرم خوب است که تا هفتم خرداد سال آینده یعنی روز تشکیل مجلس دوازدهم جلساتی برای آنها گذاشته و برایشان روند امور قانونگذاری، نظارت، طرح‌ها و لوایح، فوریت‌ها و... توضیح داده شود».

او ادامه داد: «این آموزش‌ها می‌تواند هم در روند کاری نمایندگان مثبت باشد و هم انگیزه آنها را بالا ببرد تا دیگر در دوران نمایندگی، آنها مشغول یادگیری امور اولیه نباشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «یکی از نکات منفی این است که متأسفانه برخی نمایندگان به محض ورودشان به مجلس به سیاسی‌کاری می‌پردازند. به همین دلیل هم بود که رهبر انقلاب زودتر از همیشه تذکر دادند که باید از کشمکش‌های سیاسی پرهیز شود. ایشان همیشه در جلسه‌ای که بعد از ایجاد مجلس جدید با نمایندگان می‌گذاشتند تذکرات لازم را بیان می‌کردند اما در این دوره به دلیل کشمکش‌های بالای سیاسی موضوع را حساس و ویژه دیدند و زودتر از همیشه به ایراد تذکر اقدام کردند».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «همه نمایندگان باید موضوعات را کلان ببینند و بدانند که هر کاری که انجام می‌دهند باید در جهت منافع ملی باشد‌. با سیاسی‌کاری‌ها صرفا وقت و انرژی مجلس به هدر می‌رود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد