رئیسی: اهل رسانه به ترویج نماز همت گمارند

کد خبر: 1266749

رئیس‌جمهور در سی امین اجلاس سراسری نماز: تلاش برای اجتماعی کردن نماز باشد. اهل هنر، اهل قلم و بیان تلاش کنند که نماز را ترویج کنند.

رئیسی: اهل رسانه به ترویج نماز همت گمارند

رئیس‌جمهور در سی امین اجلاس سراسری نماز: تلاش برای اجتماعی کردن نماز باشد. اهل هنر، اهل قلم و بیان تلاش کنند که نماز را ترویج کنند.

اهل رسانه تلاش کنند که ترویج نماز و تبیین و معرفت نسبت به نماز صورت بگیرد، با بیان‌های مختلف و با سطوح مختلف مخاطبان،به گونه‌ای که از کودک و نوجوان و جوان تا فرهیختگان و نخبگان، همه با نماز ارتباط داشته باشند.

کسانی که در جایگاه سازمانی و اداری هستند، حوزه، دانشگاه، موسسات علمی و فرهنگی و پژوهشی، نماز و ترویج نماز را الگوسازی کنند.

ترویج نماز بسیار مهم است، سلوک وقتی سلوک اهل نماز باشد دیگران نیز به نماز دعوت می‌شوند.

 رئیسی: اولین وظیفه ما آن است که روحمان با روح نماز انس بگیرد

رئیس جمهور:من می خواهم ناظر به وظیفه سازمانی ام چند نکته را بگویم؛ این آیه شریفه که به عنوان مکنت و قدرت برای کسانی که صاحب مسئولیت و مأموریت‌اند و می گوید الذین إن مکّناهم فی الارض، یک نگاه این است که به عنوان اقدام شخصی و فردی در نظر گرفته شود که آن را باید کیفیت بخشیدن به نماز دانست یعنی آن مدیری که نمازخوان است، تلاش کند به نماز خود کیفیت بدهد و نمازش از لقلقه زبان به جان و دلش سرایت کند همچنانی که جسم و روح داریم.

 نماز هم جسم و روح دارد مناسک و شرایط و اجزایی دارد و روح نماز هم هست من هم حدیث نفس می کنم و به دوستان و همکارانم می گویم وظیفه ما آن است که روحمان با روح نماز انس بگیرد این رمز موفقیت است، این همان وظیفه شخصی است که توجه کنیم اکر می خواهیم اقداماتمان مؤثر واقع شود یا اینکه ذکر خداوند بر زبان و قلب و روح و جانمان و رفتارمان حاکم شود، توجه به روح نماز می تواند انسان را تقویت کند

این قوت گرفتن از نماز است، حَفُظتنی، حفظک الله، ضیّعتنی، ضیّعک الله یعنی نماز هم نفرین می کند هم دعا؛ بگذارید که دعای نماز شامل حال ما شود و یکی از دعاگویان ما و همه کسانی که در کسوت استادی و معلمی و کارمندی هستند، دعای نماز باشد، یکی از دعاهای مستجاب، دعای نماز است

رئیسی: نماز بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان است

رییس جمهور در سی امین اجلاس سراسری نماز:باید نسبت به آسیب های اجتماعی نگران باشیم، آسیب‌ های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند ولی راه مصون سازی جامعه از این آسیب ها چیست؟

وسایل ارتباطی و اطلاعاتی امروز را که شما نمی توانید با اقداماتی محدود سازی کنید،  زیرا دسترسی برای همه وجود دارد.

 رهبر فرزانه انقلاب مقطعی فرموند برق تلفن توسعه پیدا کرد اما نه به گستردگی که امروز در بستر فضای مجازی پیدا شده، امروز همه سطوح زندگی در این بستر تعریف می شود و گسترش و توسعه و سرعت آن تمام سطوح و لایه های زندگی انسان معاصر را در برگرفته به نحوی که امروز همه شئون زندگی بر این‌ بستر قرارداده شده و روز به روز به طرف هوشمند سازی حرکت می‌کند.

 در این عالم اطلاعات و ارتباطات،  تنها راهی که می توان از این فضا در جهت رشد استفاده شود و آسیب ها کاهش یابد؛ مصون سازی است.

نماز بهترین عنصر برای صیانت از نسل جوان است

حجم ویدیو: 5.13M | مدت زمان ویدیو: 00:02:12 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد