بالأخره لو رفت!/ علی دایی پرسپولیسی نبود!

کد خبر: 1056842

علی دایی سرانجام در یک مصاحبه از گرایشش به تیم فوتبال استقلال در کودکی پرده برداشت.

بالأخره لو رفت!/ علی دایی پرسپولیسی نبود!

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و درمحله خیرال متولد شد. علی دایی ساکن منطقه شهرک غرب تهران است. علی دایی مدیر عامل پوشاک ورزشی دایی است. علی دایی متأهل است. علی دایی در تجارت نیز فعالیت دارد.

اعتراف بزرگ و خبرساز علی دایی!

علی دایی سرانجام در یک مصاحبه از گرایشش به تیم فوتبال استقلال در کودکی پرده برداشت.

علی دایی

 

علی دایی شاید مهمترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران باشد؛ آقای گل فعلی بازی های ملی در فوتبال جهان و ستاره ای که با ظهور دیرهنگامش در سطح ملی، حدنصاب های خیره کننده ای را با خود جابجا کرد.

سابقه حضور دایی در فوتبال ایران در ابتدا به جام فلق برمیگردد. مسابقاتی با حضور تیم های منتخب و باشگاهی در اسفند سال 1368 که تیمی از اردبیل برای حضور در این تورنمنت عازم شیراز شده بود. جایی که علی دایی برای اولین بار درخششی نصف و نیمه در ترکیب این تیم اردبیلی داشت.

با این حال، اولین مربی که روی علی دایی دست گذاشت و او را به سطح رقابت های باشگاهی در تهران آورد، پرویز مظلومی بود. مربی تیم تاکسیرانی تهران که دایی را در دوران دانشجویی به تیم خودش اضافه کرد تا شهریار فوتبال ایران برای اولین بار در رقابت های دسته دوم تهران حضور پیدا کند.

تاکسیرانی در آن دوران مسابقه ای هم در جام حذفی تهران مقابل پرسپولیس داشت که در یک روز بارانی با 4 گل مغلوب سرخپوشان شد. پرسپولیسی که فرشاد پیوس و مرتضی کرمانی مقدم را در اوج در اختیار داشت اما پدیده تازه ای در راه بود.

بعد از حضور در تاکسیرانی، مرحوم ناصر حجازی ستاره سابق استقلال و مربی تازه بازگشته به ایران که بعد از دو تجربه موفق در تیم های شهرداری کرمان و سپاهان، هدایت تیم متمول بانک تجارت را در دست گرفته بود، دایی را به اردوی خود دعوت کرد و این آغاز درخشش دایی در فوتبال ایران شد.

او در رقابت های باشگاهی تهران که در غیاب استقلال و پرسپولیس برگزار می شد در 18 بازی 18 گل زد و در شرایطی که انتظار می رفت او عضو تیم ایران در مسابقات جام ملت های آسیا در سال 1992 باشد، علی پروین او را خط زد تا درخشش او نزدیک به یک سال به تعویق بیفتد.

تیم ملی ایران در تورنمنت جام ملت های آسیا در ژاپن در 3 بازی با یک برد، یک تساوی و یک شکست حذف شد تا ساخت تیم تازه ای در دستورکار علی پروین قرار بگیرد. دایی بعد از این مسابقات و برای مرحله اول مقدماتی جام جهانی 1994 به تیم ملی دعوت شد و بعد از حضور در جام اکو، اولین بازی ملی مهم خود را در دیدار مقابل عمان انجام داد. جایی که حضور 10 دقیقه ایش در زمین، برای لرزاندن دوباره تیر دروازه حریف کافی بود. این مسابقه اگر چه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما نوید ظهور ستاره بزرگی را در تاریخ فوتبال ایران می داد. علی در بازی بعدی مقابل تایوان پایش به گلزنی باز شد و در پایان این مسابقات یکی از ستارگان فوتبال ایران بود. او سپس در تورنمنت نهایی و در مسابقات متمرکز مقدماتی جام جهانی در قطر عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را از آن خود کرد و از همان موقع بحث حضورش در بایرن مونیخ نیز مطرح شد. اتفاقی که البته با تأخیری چند ساله و پس از حضور او در پرسپولیس و درخشش در جمع سرخپوشان، انتقال به قطر و حضور در آرمینیا بیله فلد رخ داد.

علی دایی در آخرین مصاحبه از گرایشش به استقلال در دوران کودکی گفته است. او گفته است: در خانواده ما که 5 برادر هستیم، تنها داداش بزرگ من پرسپولیسی بود و ما 4 برادر دیگر استقلالی بودیم. اما از زمانیکه فوتبال را در تهران به صورت جدی بازی کردم، پرسپولیس و استقلال برایم تفاوت چندانی نداشتند.

دایی ادامه داد: اما از زمانیکه لباس پرسپولیس را بر تن کردم، یک پرسپولیسی شدم و افتخار می کنم که طرفدار این تیم هستم. اما اینکه من در حال حاضر استقلالی هستم، به هیچ عنوان صحت ندارد. من تا زمانیکه وارد دانشگاه شدم، یک استقلالی بودم ولی بعد از اینکه فوتبال را به شکل جدی دنبال کردم، سرخابی ها برایم تفاوت چندانی نداشتند اما پس از عضویت در پرسپولیس، یک پرسپولیسی محسوب می شوم و این تیم را خیلی دوست دارم و نتایج آن را دنبال می کنم.

علی دایی در دو مقطع نیز هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. او پس از برکناری از هدایت تیم ملی، سرمربی سرخپوشان پایتخت شد. کسب دو قهرمانی جام حذفی در دو سال متوالی در مقطع نخست حضور در پرسپولیس از افتخارات دایی محسوب می شود. او پس از جدایی از جمع سرخپوشان و حضور در راه آهن، دوباره به پرسپولیس بازگشت و این تیم را به نائب قهرمانی لیگ برتر رساند و در فصل بعدش از این تیم برکنار شد و جایش را به حمید درخشان داد.

در ابتدای لیگ بیستم و در زمان حضور احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال، بحث حضور علی دایی به عنوان جانشین فرهاد مجیدی نیز مطرح شد. سعادتمند پس از برکناری حتی مدعی مذاکره با دایی نیز شد که این مسئله از سوی شهریار فوتبال ایران تکذیب شد.

به هر حال در صورت حضور علی دایی به عنوان سرمربی استقلال، یکی از بزرگترین انتقالات مربیگری میان دو باشگاه رخ می داد. پیش از این، بیژن ذوالفقار نسب بازیکن سابق پرسپولیس سابقه هدایت استقلال را در کارنامه داشته است و تاکنون در تاریخ دو باشگاه هرگز این اتفاق رخ نداده است که استقلال و پرسپولیس سرمربی مشترک داشته باشند.

علی دایی و علی کریمی قهر نبودند؟!

علی دایی هرگونه اختلاف نظر و قهر با علی کریمی را تکذیب کرد.

علی دایی

علی دایی پیشکسوت و اسطوره فوتبال ایران گفت: هرگز با علی کریمی قهر نبوده ام که بخواهم با او آشتی کنم. علی کریمی را دوست دارم چون بارها باعث خوشحالی و افتخار من و مردم ایران شده است. نمی دانم این حواشی از کجا در می آید.

دایی و کریمی در مراسم خاکسپاری مرحوم مهرداد میناوند برخورد گرمی با یکدیگر داشتند و در همان زمان خبرهایی با عنوان آشتی این دو که خواسته مرحوم میناوند بود منتشر شد.

نبرد علی دایی و علی کریمی از کجا شروع شد؟!

اختلاف دایی و کریمی پیش از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 استارت خورد.

اختلاف دایی و کریمی تقریبا از بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 استارت خورد، مصاحبه کریمی با تماشاگران این اختلاف ها را رسانه ای کرد و بعدها موضوع لایی خوردن دایی از کریمی در یک بازی داخل سالن و تکرار همین صحنه در تمرینات تیم ملی و در نهایت پرخاش دایی به کریمی به این اختلافات دامن زد. با هم مروری داریم بر نوشته های همشهری تماشاگر در سال 1389 درباره اختلافات دایی و کریمی. اختلافاتی که بعدها در بازی پرسپولیس و تراکتور به اوج رسید. زمانی که دایی سرمربی پرسپولیس بود و کریمی را نخواست تا این بازیکن راهی تراکتورسازی شود.

علی دایی

فوت پدر؛ عامل صلح کنان

یک عضو وقت کادر فنی تیم ملی آن زمان مدعی است بعد از بازی های آسیایی بوسان و فوت پدر دایی شرایط طوری فراهم شد تا این دو ستاره با هم آشتی کنند. گویا روند آشتی کنان با صلح و صفا پیش می رفت تا زمانی که دو بازیکن تیم ملی مجددا کریمی را علیه دایی تحریک کردند. تیم ملی برای یک دیدار دوستانه به اوکراین سفر کرده بود.

تیم ملی بی صاحب!

 دایی روز قبل  از بازی وقتی برای صرف ناهار وارد سالن می شود می بیند جای او کریمی سرمیز نشسته است. دیدن همین صحنه و تحریکات نزدیکان دایی باعث عصبانیت او می شود تا با صدایی بلند بگوید: «تیم ملی این قدر بی صاحب شده که هرکسی هر جایی دلش بخواهد بنشیند؟»  این اعتراض شدیداللحن با واکنش تند کریمی همراه شد تا جایی که نزدیک بود کارشان به زد و خورد کشیده شود. وساطت کادر فنی و بازیکنان باعث ختم به خیر شدن ماجرا می شود.

چلنگر عامل آشتی

 اما فضای تیم ملی روز قبل از مصاف با اوکراین بر هم می خورد تا جایی که مترجم برانکو با یک شیوه ساده باعث شد به ظاهر با هم آشتی کنند. چلنگر به اتاق دایی می رود و به نقل از کریمی می گوید: «به جان خودم الان با علی صحبت کردم و از رفتارش پشیمان بود و می گفت اگر دایی بازی نکند من هم نیستم.» این دیالوگ ها با کمی تغییر خطاب به کریمی هم تکرار می شود تا آنها پیش از بازی روی یکدیگر را موقتا(!) ببوسند.

درگیری در جام ملت ها

 بازی های مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها با فشردگی در حال برگزاری بود و تیم ملی تقریبا همیشه با فشردگی در حال برگزاری بود و تیم ملی تقریبا همیشه در اردو به سر می برد. این موضوع باز هم سبب به وجود آمدن درگیری میان آنها شد. پاس ندادن ها به دایی از همان زمان شکل گرفت. در سفر به لائوس این اختلافات به اوج رسید.

مثلثی مخالف دایی

 در تمرین پیش از بازی کاملا مشخص بود نکونام، نیکبخت و کریمی مثلث جدا از سایرین را تشکیل داده بودند. در چند صحنه که دایی موقعیت گل زدن داشت توپ به کاپیتان نرسید. در پایان تمرین هم با کریمی در انتهای اتوبوس مشغول بگو بخند بودند که فرکی از بازیکنان نظرخواهی کرد که اول به سونا بروند یا شام بخورند. در این لحظه دایی گفت: «اول بریم سونا، بعد شام». این جمله دایی با واکنش سایر بازیکنان مواجه شد و نیکبخت با صدای بلند گفت: «بریم شام» رد و بدل شدن همین جملات سبب شد تا بازیکنان موافق کریمی یک صدا با اشاره دست به سمت دایی، شعر را بخوانند. به محض آنکه دایی سرش را برمی گرداند با سکوت معنی داری یکدیگر را نگاه می کردند.

 زیر سر نیکبخت و نکونام

 دایی همان شب گفت: «من می دانم آنها نسبت به من کم فروشی می کنند و همه اش زیر سر اون پسره نیکبخت و اون یکی نکونام است.» وقتی از دایی پرسیده شد علی کریمی چطور؟ گفت «علی هم تحت تاثیر آنهاست.» دایی در پایان دیدار با لائوس از پاس ندادن های نکونام، نیکبخت و کریمی گله مند بود: «من که می دانم چرا به من پاس نمی دهد. می دانم با آنها چه کار کنم.» آن ماجرا گذشت تا زمان جام ملت های آسیا که روند گل نزدن دایی ادامه یافت و رسانه ها به شدت از افت او انتقاد کردند.

پاس ندادن به دایی

در بازی های جام ملت های چین باز بازیکنان همگروه کریمی به شکل محسوسی به دایی پاس نمی دادند و کاپیتان هم نمی توانست اعتراضی کند. تیم ملی خوب نتیجه می گرفت و کسی حرف دایی را باور نمی کرد. در همان بازی ها کریمی بهترین بازیکن آسیا شناخته شد و کادر فنی هم جز برانکو رابطه خوبی با دایی نداشتند.

چرا به دایی پاس بدهیم؟

 خداداد به نقل از مهاجرانی بعدها از سناریوی پاس ندادن به دایی پرده برداشت. گویا نکونام، مهدوی کیا و کریمی در دیدار با مهاجرانی گفته بودند: «چرا همه توپ ها را به دایی بدهیم تا خراب کند؟ قرار گذاشتیم همه پاس ها را به علی کریمی برسانیم تا حداقل اگر قرار به خراب کردن باشد خودمان خراب کنیم.» بعدها امیرآبادی، معدنچی و کاظمیان هم به جمع کردن هواداران کریمی اضافه شدند تا کاپیتان در خط هافبک و حمله تقریبا تنها شود.

علی دایی

دوستان و دشمنان دایی

 دوستان دایی بیشتر در خط دفاع و دروازه بودند، از جمله میرزاپور، سهراب بختیاری زاده، نصرتی و گل محمدی. تیم ملی با تمام کم فروشی ها نسبت به دایی توانست به جام جهانی آلمان راه یابد تا دوران تازه اختلاف ها آغاز شود. مصدومیت دایی از ناحیه زانو و درگیری دادکان با سازمان ورزش باعث شد تا کریمی و دوستانش رویه خود را علنی تر دنبال کنند.

امتناع از تست دوپینگ

 داستان قهر 24 ساعته کریمی از اردوی تیم ملی و امتناع از تست دوپینگ با وساطت کادر فنی زیرسبیلی رد شد. هنوز آن صحنه ای که کریمی با تی شرت جذب و شلوار جین راسته نزد محمود احمدی نژاد رفت از اذهان پاک نشده است. کریمی در آن جلسه که همه بازیکنان با لباس فرم تیم ملی بودند از منزل پیش رئیس جمهور وقت کشانده شده بود.

غرولند در جام جهانی

جادوگر درطول بازی های جام جهانی بنا به گفته پزشک و مترجم تیم ملی دائما در حال ایراد گرفتن بود و یک لحظه هدفون واکمنش را از گوشش در نمی آورد. کریمی طبق آنچه نزدیکان تیم ملی می گویند دائما از محل اردو، غذا و تمرینات ایراد می گرفت. او با رفتارش دوستانش را هم تحریک می کرد و تا پاسی از شب در اتاقش مشغول بازی بود. گفته می شود کاظمیان و معدنچی پای ثابت مهمانی های کریمی بودند.

 و ادامه ماجرا...

در زمان مربیگری دایی از تیم ملی کریمی کنار گذاشته شد. بعدها هم مصاحبه های تند و تیز این دو علیه هم ادامه یافت. از جمله این مصاحبه ها زمانی بود که دایی به جای گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد و کریمی را از تیم کنار گذاشت. کریمی هم به تراکتور رفت و در اولین بازی فصل مقابل تیم دایی قرار گرفت و یک بار دیگر درگیری لفظی به اوج رسید.

صحبت های اخیر دایی درباره بازیکنانی که به وی پاس نمی دادند و نزدیک شدن نبرد پرسپولیس و تراکتورسازی بهانه ای شد برای مرور این اختلافات طولانی.

تولد علی دایی با لباس و کیک مشکی 

تولد على دایى که ۱۴ بهمن ماه بود، با یک تاخیر حدوداً ۴۰ روزه به علت درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان توسط دوستانش انجام شد.

علی دایی

علی دایی

علی دایی

زندگی نامه علی دایی

او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد. وی متأهل است و اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می‌باشد. وی یک دختر به نام نورا دارد. علی دایی علاوه بر فوتبال، درتجارت نیز موفق بوده‌است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. علی دایی علاوه بر کار‌های پوشاک ورزشی در ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته‌است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می‌باشد.

فعالیت‌ها

علی دایی سرمربی کنونی فوتبال، بازیکن فوتبال بازنشسته، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست آورد.

علی دایی

دوران بازی باشگاهی

علی دایی در دوران بازی باشگاهی خود در تیم‌های پرسپولیس تهران، السد قطر، آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ، هرتا برلین، الشباب امارات، صباباتری قم و سایپا بازی کرد.

دوران مربی گری

علی دایی نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به عنوان بازیکن جانشین در مقابل پاکستان در جام اکو برای تیم ملی به میدان رفت. او در ۱۴۹ بازی بیش از ۱۰۰ گل برای تیم ملی به ثمر رسانده‌است و رکورد دار گلزنی در رده ملی می‌باشد. دایی در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۰ برای صدمین بار در مقابل تایلند پیراهن تیم ملی را بر تن کرد.

 او به همراه ایران در دو جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمانبه میدان آمد و در ۵ بازی ایران در این بازی‌ها شرکت کرد. علی دایی در جام ملت‌های آسیا ۹۶، جام جهانی ۹۸، بازی‌های آسیایی ۹۸، جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۰، بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲، جام ملت‌های ۲۰۰۴ و جام جهانی ۲۰۰۶ برای ایران بازی کرد.

علی دایی سابقه مربیگری در تیم‌های باشگاهی سایپا البرز، پرسپولیس تهران، راه‌آهن و صبای قم را در کارنامه دارد. او همچنین بیش از یک سال هدایتتیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت.

علی دایی دوران مربیگری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا شروع کرد و توانست این تیم را در لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) به قهرمانی برساند.

او در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد. انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی در حالی از سوی علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد انجام شد؛ که دایی پیش از این اعلام کرده بود: «هر کس لابی قوی تری داشته باشد به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب می‌شود».

پس از شکست تیم ملی ایران در مقابل عربستان در ورزشگاه آزادیمسئولان فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفتند علی دایی را از سمت خود برکنار کنند. تیم ملی ایران در ۸ فروردین ۱۳۸۸ و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر، مقابل عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در روز ۹ فروردین ۱۳۸۸ فدراسیون فوتبال طی بیانیه‌ای رسماً علی دایی را از سمت خود برکنار کرد. علی دایی مدتی پس از برکناری از تیم ملی اعلام کرد: احمدی‌نژاد او را برکنار کرده‌است. دایی از ۷ دی ۱۳۸۸ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ سرمربی باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران بود. او به همراه این تیم به دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی دست پیدا کرد.

دایی در ۲۳ تیر ۱۳۹۰ و پس از اختلاف با سرپرست پرسپولیس، به عنوان سرمربی تیم راه‌آهن منصوب شد. دایی پس از مدتی توسط محمد رویانیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شد. علی دایی در تاریخ ۹۳/۰۶/۱۹ با تصمیم سیاسی رئیس هیئت مدیره و عدم اطلاع رحیمی مدیر عامل وقت از سرمربی گری پرسپولیس برکنار شد. دایی در تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ سمت سرمربی گری صبا را پذیرفت. او در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵، سرمربی نفت شد. او به همراه این تیم به به قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کرد. علی دایی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ رسماً سرمربیگری سایپا را بر عهده گرفت و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ از این تیم اخراج شد.

انتقادات

علی دایی باوجود بازی‌های خوب در دوران جوانی، در سال‌های پایانی (مخصوصا در بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶) مورد انتقاد برخی از کارشناسان فوتبال، طرفداران و مطبوعات قرار گرفت. پافشاری برانکو ایوانکوویچ در استفاده مداوم از وی در تیم ملی از محبوبیت وی کاست. اما پس از چندی، موفقیت وی در باشگاه سایپا و قهرمانی او به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ برتر باعث شد تا دوباره توجه همگان را به خود جلب کند. همچنین با آغاز سرمربی‌گری در تیم ملی، دایی بار دیگر آماج انتقادات قرار گرفت. او به دلیل دوشغله بودن (سرمربی هم‌زمان تیم ملی و تیم سایپا) به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارائه لیست تیم ملی یکی دیگر از دلایل انتقادات از دایی است. این دسته از منتقدان وجود ۵ بازیکن از سایپا (که در رده‌های میانی جدول قرار دارد)، عدم حضور بازیکنی از تیم‌های خوزستانی (فولاد، استقلال اهواز، صنعت نفت) و عدم دعوت از برخی بازیکنان را از دلایل انتقادات خود برمی‌شمارند.

علی دایی

اخراج از سایپا

پس از برد ذوب آهن توسط تیم سایپا در هفته ۲۸ ام لیگ برتر جام خلیج فارس، علی دایی از افزایش قیمت خودرو‌های سایپا و عدم پرداخت پول بازیکنان فوتبال این تیم انتقاد کرد که این نقد باعث شد او از سرمربی گری سایپا اخراج شود.

در همین باره یکی از سایت‌های ورزشی کشور نوشت: در شرایطی که تنها سه هفته به پایان لیگ باقی مانده، این تصمیم شوکه کننده بود؛ به خصوص اینکه دایی قبلا صحبت‌های تندتر از این هم انجام داده بود و حتی گفته شده بود، ناراحتی شدید کارکنان سایپا را با حرف هایش ایجاد کرده است. این همان چیزی است که باشگاه سایپا در توضیح اخراج علی دایی در بیانیه خود آن را مطرح کرده و مراجعه مکرر کارگران را عامل اصلی اخراج دایی قلمداد کرده اند.

آن‌ها در جلساتی که در یکی دو روز گذشته برگزار کردند، به این جمع بندی رسیدند و خبر را از طریق روابط عمومی باشگاه منتشر کردند. دایی که در روز‌های گذشته مذاکرات جدی با تراکتورسازی داشته، البته از این موضوع چندان هم ناراحت نخواهد بود؛ چرا که قصد او در نهایت جدایی از جمع نارنجی پوشان بود و به قول خودش منتظر بود تا فصل تمام شود و از سایپا فرار کند.

حالا که مدیران سایپا تاب صحبت‌های او را نیاورده اند و دست به اخراج او زدند، دایی با همان سماجت همیشگی و با مصاحبه‌های مکرر از تصمیم گیران انتقام سختی خواهد گرفت. این کاری است که دایی قبلا دو یا سه مرتبه انجام داده و در آن تبحر ویژه‌ای دارد!

اینکه علی دایی در فصل آینده به تراکتورسازی برود یا مقصد دیگری را برای سرمربیگری انتخاب کند، از همین حالا تبدیل به یکی از داغ‌ترین سوال‌های لیگ برتر شده است. اما پاسخ به آن تا پایان لیگ میسر نخواهد بود؛ چرا که تراکتورسازی در کورس سهمیه لیگ است و با سومین سرمربی خود روزگار می‌گذارند. همچنین این باشگاه با دایی هنوز به توافق نهایی نرسیده است. این را هم در نظر داشته باشید که دایی هرگز در خارج از تهران مربیگری نکرده و به دلیل فعالیت‌های تجاری ترجیح می‌دهد در پایتخت و در حوالی خانه و در دفتر کارش مشغول باشد.

جالب اینکه سایپا از ابراهیم صادقی به عنوان جانشین علی دایی یاد کرده که به این موضوع در مطلب جداگانه خواهیم پرداخت.

دریافت نشان شجاعت

پس از پیشنهاد علی کفاشیان (معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی) و تصویب هیئت دولت، علی دایی در سال ۱۳۸۳ از سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت ایران، نشان شجاعت درجه سه دریافت کرد. 

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها