راهنمایی جامع هشتگ های اینستاگرام در سال 2021

کد خبر: 1060682
راهنمایی جامع هشتگ های اینستاگرام در سال 2021

این روزها اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های اجتماعی به حساب می آید که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. همین موضوع باعث می شود که بسیاری از کسب و کارها برای فعالیت این فضا را انتخاب کنند، اما استفاده از فضای ایستاگرام هم به اطلاعات کاربردی نیاز دارد. یکی از اطلاعاتی که باید داشته باشید، اطلاع در رابطه با هشتگ ها است.

هشتگ اینستاگرام چیست؟

تعریف هشتگ اینستاگرام در الو کانتنت این چنین بیان شده است:

هشتگ همان کلمه یا عبارتی است که با علامت # آغاز می‌شود. از هشتگ گذاری در اینستاگرام به منظور شناسیی کلمات کلیدی و یا دسته بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. در واقع زمانی که علامت # در ابتدای یک واژه یا عبارت قرار می‌گیرد به یک متا تگ تبدیل می‌شود و کلیک کردن روی آن باعث می‌شود که مخاطب به سمت صفحه و یا محتوایی مرتبط با موضوع واژه هدایت شود. در نتیجه، زمانی که شما از هشتگ در پست‌های خود استفاده می‌کنید، آن پست در شبکه اجتماعی و در کنار سایر هشتگ های مشابه قرار می‌گیرد. و هر فردی که آن هشتگ را جستجو کند، می‌تواند پست شما را نیز مشاهده کند.

چرا باید از  هشتگ های اینستاگرام استفاده کنیم؟

همه ما تا به حال هشتگ های اینستاگرام را دیده ایم، همان هایی که در انتهای کپشن هر پست وجود دارد. احتمالا تا به حال برای پیدا کردن محصول یا خدماتی هم از آن استفاده کرده ایم. شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که هشتگ های اینستاگرام در حقیقت چه کمکی به شما می کنند و چرا باید از آن ها استفاده کنید؟

هشتگ های مناسب به شما کمک می کند که پست خود را به کاربرهای بیشتری نشان دهید. پست های شما را افراد محدودی می توانند ببینند، این در حالی است که با استفاده از هشتگ ها افراد بیشتری می توانند پست های شما را ببینند و این موضوع هم به معنی مشتری های بیشتر است.

یعنی با استفاده از هشتگ های مناسب شما می توانید مشتری های بیشتری را داشته باشید، با توجه به این موضوع به سادگی می توان پاسخ این سوال را داد که چرا باید از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنیم.

برای اینکه مطمئن شوید که پست شما با استفاده از هشتگ ها بیشتر دیده می شوند، باید بگوییم که طبق آمار به دست آمده هشتگ ها باعث می شود که پست شما 12.6 درصد بیشتر دیده شود، این تعداد می تواند مشتری های بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب کند و برای یک کسب و کار چه چیزی از این بهتر است؟

23

هدف هشتگ های اینستاگرام

از دیگر سوال هایی که در رابطه با هشتگ های اینستاگرام وجود دارد، هدفی است که آن ها دارند. با توجه به مطالب بالا می توان به هدف استفاده از هشتگ ها هم پی برد، اما برای آن که با این موضوع بهتر آشنا شوید، در این قسمت توضیحاتی را در رابطه با این موضوع هم ارائه می دهیم.

شاید تصور کنید که هدف استفاده از هشتگ در برنامه اینستاگرام دیده شدن باشد، اما باید بگوییم که هدف اصلی استفاده از آن ها کشف محتوا است، اگه این سوال برای شما هم وجود دارد که کشف محتوا به چه معنی است، در ادامه با یک مثال آن را برای شما توضیح می دهیم.

به عنوان مثال تصور کنید که در برنامه اینستاگرام به دنبال پیج خاصی برای خرید کیف دوشی هستید، در قسمت مربوطه هشتگ مورد نظر خود را جستجو می کنید، در این حالت هشتگ ها به شما کمک می کنند که محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید، یعنی همان کشف محتوایی که به آن اشاره داشتیم.

اگرچه در این قسمت قصد داریم فقط اطلاعاتی را در رابطه با راهنمای استفاده از هشتگ های اینستاگرام ارائه دهیم، اما لازم می دانیم که باز هم به شما پیشنهاد دهیم که اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیرید، اگر می خواهید کسب و کاری فعال و با سود مالی بالا داشته باشید، به تولید محتوا نیاز خواهید داشت.

کاربرد هشتگ های اینستاگرام

از دیگر مواردی که باید آن توجه داشته باشید، کاربردی است که این هشتگ ها برای شما دارد. این هشتگ ها کاربردهای بسیاری دارند، اما مهم ترین و اصلی ترین کاربرد را می توان طبقه بندی پست ها دانست که البته این موضوع هم اهمیت بالایی دارد.

طبقه بندی پست ها به کاربران و مشتری های شما کمک می کند که به سادگی محصول و حتی خدمات مورد نظر خود را به سادگی پیدا کنند، به همین دلیل طبقه بندی مهم است و باید به آن توجه خاصی داشته باشید.

شما به سادگی و بدون نیاز به برنامه ای خاص می توانید پست های خود را طبقه بندی کنید، البته اگر استفاده درست و مناسب از هشتگ های اینستاگرام را بدانید. استفاده از این هشتگ ها هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و به همین دلیل اهمیت بالایی دارد که بدانید از این مزیت رایگان چطور استفاده کنید.

راهنمای استفاده از هشتگ های اینستاگرام

بعد از هر آنچه در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، حل زمان آن رسیده که به اصلی ترین موضوع این محتوا بپردازیم، یعنی چطور و طبق چه راهنمایی از هشتگ ها استفاده کنیم که نتیجه بهتری داشته باشد. برای استفاده از این هشتگ ها باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید که در ادامه مهم ترین آن ها را بیان می کنیم.

  • مرتبط بودن

در مطالب بالا گفتیم که هشتگ ها برای طبقه بندی پست ها به کار برده می شوند، به همین دلیل مرتبط بودن آن اهمیت بالایی دارد. همان مثل بالا را در نظر بگیرید، شخصی به دنبال کیف است و از طریق هشتگ ها می خواهد پیجی را برای خرید انتخاب کند.

حال تصور کنید که شما از هشتگ ها نامناسبی استفاده کرده باشید، مثلا برای پیج فروش مواد آرایشی از هشتگ کیف استفاده کرده باشید، در این حالت استفاده از هشتگ ها نه تنها به جذب مشتری ختم نمی شود، بلکه باعث می شود که مشتری تصور درستی هم از پیج شما و کسب و کار شما نداشته باشد.

24

  • تعداد کافی

استفاده از هشتگ های اینستاگرام نباید بیش از نیاز باشد. به طور کلی در سال 2021 اینستاگرام تعداد مناسب هشتگ ها را مانند سال قبل 30 تا اعلام کرده است، اما در این تعداد باید به موضوع بسیار مهمی توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که مرتبط بودن هشتگ ها از تعداد آن ها مهم تر است، یعنی اگر هشتگ های مرتبط با پست شما کمتر از 30 تاست، هشتگ های کمتری استفاده کنید، بهتر از این است که هشتگ های غیر مرتبط به کار ببرید.

  • زبان نگارشی

بعضی از افراد تصور می کنند که باید فقط از هشتگ های فارسی استفاده کنند یا فقط هشتگ های لاتین را به کار ببرند، در صورتی که این تصور اشتباه است، شما باید از هشتگ های فارسی و انگلیسی در کنار هم استفاده کنید.

در مطالب بالا راهنمای جامع هشتگ های اینستاگرام در سال 2021 (رفرنس: سایت later) را به طور کامل توضیح داده ایم، به این نکته مهم توجه داشته باشید که در سال های اخیر اهمیت استفاده از این هشتگ ها بیشتر از سال های قبل شده است و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم برای تحول کسب و کار خود هشتگ ها را فراموش نکنید.

اگر سوال دیگری هم در رابطه با این موضوع دارید، آن را با ما در میان بگذارید، در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها