مهرعلیزاده: مشکلات کشور را می‌دانم

کد خبر: 1072830

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه راه حل مشکلات را می دانم، گفت: دولت من دولت زندگی است و دنبال ایجاد عزت، اعتماد، شادابی و نشاط برای مردم است.

مهرعلیزاده: مشکلات کشور را می‌دانم

خبرگزاری مهر: محسن مهرعلیزاده بعد از ظهر جمعه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم بوشهر اظهار داشت: امروز کشور ما در مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که با تکیه بر تجربیات گذشت راهی برای برون رفت مشکلات پیچیده بسیاری که در کشور موجود است بیابند و خدمتگزاری را روی کار بیاورند که بتواند به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی و بیماری فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین مردم را ایجاد کرده است. افزایش سطح فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه از مسائل اساسی کشور است.

زندگی سخت شده است

وی تاکید کرد: دست ناپاکی، دزدی، فسادی و دست درازی به بیت‌المال و فشار به مردم باعث تحمیل زندگی سخت بر مردم شده است. این مسائل باعث شده تا مردم امید خود به آینده را خیلی کمتر از آنچه باید داشته باشند.

مهرعلیزاده بیان کرد: کشور ما که می‌توانست به قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود امروز با مشکلات زیادی روبرو است. این وضعیت باعث شده تا فاصله بسیار زیادی از آنچه در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب بود را شاهد باشیم و اعتماد مردم به مدیران کشور به میزان زیادی آسیب دیده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این مسائل سبب می‌شود تا اگر مسئولان بخواهند کاری برای اعتماد عمومی انجام دهند هم مورد اعتماد مردم قرار نگیرد.

وی گفت: مشکلات زیاد است و اینکه فکر کنیم عده‌ای بالا بنشینند و فکر کنند و بتوانند مشکلات را حل کنند ایده درستی نیست ولی آنها وظیفه دارند مسائل مردم را حل کنند.

بحران آب باید حل شود

مهرعلیزاده افزود: در دوران جنگ علیرغم سختی‌های فراوان سرمایه اجتماعی بسیار خوبی را در کشور داشتیم و روحیه جلب تعاون همگانی برای پیشبرد کار فراهم بود. در دوران اصلاحات تورم کاهش یافت و نرخ ارز سال‌ها در کشور ثابت ماند و گفتمان گفتگوی تمدن‌ها در جهان شناخته شد و ارتباط مردم و دولت تقویت شد و شاخص‌های مختلف ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: دولت‌های بعدی هم کارهای خوبی داشتند ولی شاهد سختی‌های زیادی هستیم. برجام قوی‌ترین معاهده بین‌المللی است که ایرانی‌ها توانستند به تصویب برسانند. هم حق غنی سازی خود را به تصویب رساندیم و هم تحریم‌های متعدد را که منجر به جنگ و ناامنی می‌شد را برداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بحران آب بحران بزرگی در کشور است ولی به آن توجه نمی‌شود و به جای این بحران به موضوع دوچرخه سواری و یک سبک موسیقی و… واکنش نشان می‌دهند درد بزرگی است.

مشکلات کشور را می‌دانم

وی با بیان اینکه باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم و حرکت ما بزرگی ما در دنیا را نشان دهد تاکید کرد: ایران از بزرگترین امپراتوری‌های دنیا بوده است و افتخار می‌کنیم به مسلمان و ایرانی بودن خودمان. ما بزرگ هستیم و باید حرکت‌های بزرگ را انجام دهیم. مردم انتظار دارند که شرایط برای زندگی شرافتمندانه فراهم باشد.

مهرعلیزاده با معرفی خود به مردم اضافه کرد: من از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شدم و از کف صنعت کار کردم و بعد از چند سال به تدریج رده‌های مدیریتی را طی کردم. زیرساخت‌های کیش را ساختم. نیروگاه بوشهر را من دنبال و پیگیری کردم تا ساخته شود.

وی بیان کرد: با تکیه بر مسئولیت‌ها و تجربیات گذشته مشکلات کشور را می‌دانم. مشکل ما در تولید است و رانت از مسائل اصلی کشور است. مشکل امروز کشور اقتصادی است و باید یک فرد اقتصادی در رأس قرار گیرد تا مشکلات مردم را حل کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت من دولت زندگی است و دنبال ایجاد عزت، اعتماد، شادابی، نشاط برای مردم است و دنبال تحکم و زور نیستیم. قوانین اجتماعی داریم و مردم باید زندگی کنند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

اقتصاد مشکل امروز ایران است/ افزایش یارانه ۵ دهک پایین جامعه

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مشکل امروز کشور را اقتصاد دانست و گفت: مشکل ما رانت خواری و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ و مسائل اینچنینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهر علیزاده عصر جمعه در گفتگوی تلویزیونی خود با مردم استان کرمان با اشاره به اینکه امروز کشور ما در موقعیت و در مقطع حساسی قرار گرفته است، افزود: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد تا راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده در کشور بیابند و خدمت گذاری را سر کار بیاورد که در خدمت مردم باشد.

وی بیان داشت: امروز با مسئله معیشت، فقر و فاصله اجتماعی بسیار زیاد، افزایش سطح خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و از طرف دیگر کشمکش‌های بی حاصل بین افراد و گروه‌ها در عرصه‌های مختلف مواجه هستیم. تأسف بار تر اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که با اینکه نیت مسئولان خیر است اما در عمل شاهد فساد و تحمیل زندگی سخت بر مردم هستیم.

برخی اقدامات مسئولان باعث ایجاد مشکلاتی عدیده شده است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این مطلب که برخی از اقدامات مسئولان موجب شده است با مشکلاتی عدیده ای مواجه شویم، اظهار داشت: اینها را مطرح نمی‌کنم که ناامید شوید بلکه این عوامل موجب آسیب دیدگی اعتماد مردم به مسئولان و حکمرانی شده است. این آسیب دیدگی موجب شده که حتی مسئولی اگر بخواهد کار خوبی هم انجام بدهد باز هم مردم شاید اعتماد لازم را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد که می‌خواهند مشکلات مردم را مرتفع کنند، باید مشکلات مردم را درک کنند و صرفاً از طریق بیان آنها، نمی‌تواند این مسائل را حل کند، افزود: بنده هم همانند شما یک زندگی معمولی دارم و باید بگویم مردم، مشکلات زیاد است. وظیفه مسئولان این است که برای حل مشکلات، راهکار تعریف کنند تا مشکلات حل شود البته مسئولان در دولت‌های مختلف هم به نوبه خود کار و فعالیت کرده‌اند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولتی که در زمان جنگ بود، جلب تعاون به خوبی انجام شد؛ دولت بعدی که سازندگی بود به ایده آل های لازم نرسید اما کار کرد. در دولت اصلاحات کارهای بسیار خوبی انجام شد و مورد تکریم جهانی قرار گرفت، نشاط خوبی در جامعه حاکم بود و شاخص‌های زندگی رشد خوبی داشت اما در ادامه دو دولت آمدند که کارهای خوبی انجام شد ولی ایده آل نبود.

برجام قوی‌ترین معاهده ایرانیان در طول تاریخ

وی ادامه داد: در دولت فعلی علی رغم انتظاری که می‌رفت و با تاکید بر موضوع برجام، اما انتظارات برآورده نشد، هر چند شاید در عمر تاریخ ایران قوی‌ترین معاهده‌ای که ایرانیان توانستند انتظارات خود را اعمال کنند و هم چندین تحریم خطرش برطرف شد، برجام بود اما بد عهدی‌های آمریکا اجازه نداد این تعهدنامه به خوبی پیش برود.

مهر علیزاده تصریح کرد: آمریکا هیچ وقت با ما همکاری لازم را نداشت، جنگ را به ما تحمیل کردند و همیشه عناد بخشیدند، گرچه فکر می‌کردیم با برجام می‌توانیم توسعه‌ای ایجاد کنیم اما آمریکا برجام را بی اثر کرد.

وی گفت: نشاط شما توسط عده‌ای محدود شد و دیدگاه‌های تنگ نظرانه خود را بر شما اعمال می‌کنند. به بحران آب توجه نمی‌شود اما به یک موسیقی و به آب پاشیدن به هم گیر می‌دهند.

مهر علیزاده بیان کرد: به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند، مردم را در خیابان می‌آورند، شعار می‌دهند، اینها کار بد و اشتباهی است و در شأن ما نیست که به دیگران گیر بدهیم، ما باید با بزرگواری با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

اقتصاد مشکل امروز ایران است

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: چرا عده‌ای نمی‌گذارد که توسعه اتفاق بیفتد، مشکل ما رانت خواری و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ و مسائل اینچنینی است. مشکل امروز کشور اقتصاد است، دولت بنده، دولت زندگی است که همراه آن نشاط، پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

وی عنوان کرد: به ۵ دهک پایین جامعه باید یارانه بیشتری تعلق بگیرد، در خصوص مسکن، جلوگیری از حیف و میل و قاچاق برنامه جدی خواهم داشت.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

رانت ها نمی گذارد راه تولید باز باشد/ اعتماد مردم آسیب دیده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در واقع رانت نمی گذارد و ارتباطات زیرمیزی اجازه نمی دهد راه را برای تولید باز باشد.

"محسن مهرعلیزاده" عصر امروز 21 خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته و مردم ایران دست به انتخابی می زنند که بتوانند راهی برای برون رفت از شرایط پیچیده ای که در کشور است، بیابند و خدمتگزاری را سر کار بیاورند که بتواند تماما در خدمت مردمش باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار جامعه، افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به 70 درصد جامعه در کشور افزود: در کشوری زندگی می کنیم که با همه نیت خیر خیلی از مسئولان، متاسفانه برخی دست ناپاکی، اختلاس، فساد، فشار بر مردم، دست یازیدن به بیت المال و تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده و چنان معیشت سختی بر مردم فراهم کردند که امید مردم به آینده خیلی کمتر از آن است که باید باشد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: برخی از اقدامات کشور را به جایی رسانده اند در حالی که ایران می توانست به غنی ترین و قوی ترین کشور منطقه تبدیل شود اما امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

اعتماد مردم به مسئولان از بین رفته است

وی بیان کرد: فاصله بسیار زیادی از کارهای ابتدای انقلاب گرفته ایم و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیریت اجرایی به مقدار زیادی آسیب دیده و از بین رفتن اعتماد باعث می شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درستی و در جهت منافع ملی و مردم انجام بدهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این بدترین نقطه ممکن است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم باید بدانند اگر افرادی که امروز در جایگاهی قرار گرفته و می خواهند بین خود، خدا و مردم پیمان ببندند و مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند و از درد دل مردم باخبر هستند.

وی با اشاره به اینکه من از یک خانواده متوسط آمده و زندگی متوسطی دارم، افزود: اینکه فکر کنیم فقط بالا بنشینند و مشکلات را حل کنند، نمی شود. اینکه راه برون رفت از مشکلات توسط برخی طراحی شود و ملت را به دنبال خود بکشند و با هم حل کنیم، ایده درست تری است.

مهرعلیزاده با اشاره به نحوه اداره کشور در دولت های مختلف از اول انقلاب تصریح کرد: در دهه 60 با نظام صحیح اقتصادی، دولت کاری کرده بود که با 6 و نیم میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل 3 و نیم میلیارد دلار آن صرف هزینه جنگ می شد، مابقی برای توسعه، کار، رزق مردم و واردات شده و آن انرژی لازم به مردم می رسید و مردم فرزندانشان را در جنگ فدا می کردند و خودشان از نظر مالی جنگ را حمایت می کردند.

وی ادامه داد: در دهه و در دولت سازندگی 70 روحیه جلب مشارکت همگانی برای پیشبرد کار و آنچه ایده ال بود پیش نیامد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اظهار کرد: دولت اصلاحات دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید و نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح دنیا طنین انداز شد و این نظریه در سازمان ملل قد برافراشت و مورد تکریم دنیا قرار گرفت.

وی افزود: ارز در طول دو دوره دولت اصلاحات با قیمت بین 600 تا 800 تومان چند سال ثابت ماند و تورم نزدیک به 48 درصد کنترل و به زیر 10 درصد رسید. ارزش پول ملی حفظ و روابط اجتماعی و امید مردم به آینده افزایش یافت و افتخار ایرانیان در سطح دنیا و شاخص های زندگی، سلامت اداری، بهبود فضای کسب و کار و ... ارتقاء پیدا کرد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: دولت بعدی که روی کار آمد، خیلی از این ها عوض شد که البته کارهای خوبی هم داشت و نمی خواهم بی انصافی کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت اخیر علی رغم اینکه مردم خیلی انتظار داشتند با کار، مشکلات را حل کند. دولت تلاش کرد با برجام مسائل را سامان بدهد و در قوی ترین معاهده بین المللی که توانستند نظریات خود را اعمال و اعلام کنند و کشورهای دنیا حق کشورمان را که نادیده می گرفتند، بپذیرند و در سازمان ملل تثبیت شد و چند تحریم که داشت منجر به جنگ و نا امنی می شد خطرش از کشور رفع شد.

امریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرده است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اما بدعهدی های امریکا را شاهد بودیم. امریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرده و همان ابتدای انقلاب صدام را علیه ما تحریک کرد و بعد به روش های مختلف تحریم، فشار و ... علیه ما اعمال کرد.

وی افزود: با برجام اجماع جهانی له ما ایجاد شد و می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی، صادرات و واردات و توسعه را بگشاید و امریکا این را می دانست و با خروج از برجام و بی اثر کردن آن و فشارهای اقتصادی، تحریم سازمان ها و شخصیت ها فکر کرد فشار را به مردم آورده و آنها را ناامید کرده و می تواند نظام را براندازد.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: عده ای می خواهند به شکل تمامیت خواهی بر همه ارکان ممکلت فائق بیایند و این مردم را عصبانی می کند. اینکه به بحران آب کشور توجه نمی شود و به جای بحران آب به یک دوچرخه سواری، بزم موسیقی و شعرخوانی و ... گیر می دهند که درد بزرگی است.

وی بیان کرد: باید دشمنی و کینه ها را تمام کرد و زندگی کرد. ایرانی ها بزرگ هستند و باید طوری حرکت کنیم که حرکت ما در دنیا بزرگی تاریخ چندهزار ساله مان را نشان بدهد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران یکی از اصیل ترین و بزرگترین امپراتوری ها بوده و افتخار می کنیم به ایرانی و مسلمان بودنمان و افتخار می کنیم و بزرگان باید حرکت های بزرگانه انجام بدهند.

رانت ها اجازه نمی دهد راه تولید باز باشد

وی افزود: باید بگوییم چرا نمی گذارید در زندگی شاداب باشیم و تولید را منکوب کردید؟ در واقع رانت نمی گذارد و ارتباطات زیرمیزی اجازه نمی دهد راه را برای تولید باز باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بنده از 25 سالگی وارد بازار کار شدم و از کف کارخانه کار را آغاز کردم، گفت: موسس منطقه آزاد کیش من هستم و زیربنا را من گذاشتم و البته قبل از من کارهایی شده بود اما کار اصلی در زمان بنده انجام شد.

وی بیان کرد: با تکیه بر امکانات، تحصیلات و تجربیات در برنامه ریزی، اقتصاد، مسائل پولی، مالی، سیاسی، فرهنگی و ... می دانم مشکل کجاست. مشکل ما راه اندازی تولید، از بین بردن رانت هاست؛ در بحث ارز 4200 تومانی 11 میلیارد دلار درآمد تلف شد و مرغ و گوشت به قیمتی بیش از قیمت دلار آزاد به دست مردم می رسد و این بی عرضگی و کار ندانستن است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز کشور اقتصاد است، گفت: تکیه کردن به افراد غیر اقتصادی مشکل را حل نمی کند. باید کسی بیاید که کار را می فهمد.

وی افزود: نام دولت من "زندگی" است. یعنی معیشت خوب، آبرومندانه، شرافتمندانه و برازنده ایرانی و ما امید، شادابی، افتخار، امید، عزت و ... می خواهیم.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه برنامه هایم را در قالب سه کتاب و در 400 صفحه تنظیم کرده ام، افزود: اضافه کردن یارانه یکی از بنرامه هاست و باید حداقل پنج برابر برای دهک پایین بیشتر شود و باید وضعیت مردم به جایی برسد.

وی تصریح کرد: برای بازنشستگان برنامه مشخص دارم و در مقابل حیف و میل ها که در رانت ها و مبادی رسمی انجام می شود، با قاطعیت می ایستم تا به همه این رویه های غلط پایان بدهم.

 

 مهرعلیزاده: کارندانستن دولت در ارز 4200 تومانی مشکلات اقتصادی را رقم زد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارز 4200 تومانی را ناشی از بی‌برنامگی دولت و موجب فساد و رانت دانست و گفت: ناتوانی و کارندانستن در دولت در موضوع ارز 4200 تومانی مشکلات اقتصادی بسیاری را برای مردم به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن مهرعلیزاده عصر امروز در گفت‌وگو با مردم استان مرکزی از طریق شبکه آفتاب اظهار کرد: مردم در دولت فعلی گوشت را چندین برابر قیمت ارز آزاد تهیه کردند.

وی تصریح کرد: برخی ناکارآمدی‌های دولت موجب فساد و رانت شد که از جمله این ناکارآمدی‌ها ارز 4200 تومانی بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ارز 4200 تومانی موجب رانت شد به طوری که مردم برای تهیه گوشت  پولی به مراتب بیشتر از ارز آزاد پرداخت کردند که این ناشی از بی‌تجربگی خودمان در امر برنامه‌ریزی پولی و مالی بود.

مهرعلیزاده افزود: امروز مشکلات کشور مشکل تولید است، راه نجات کشور راه‌اندازی تولید و از بین بردن رانت است.

وی تصریح کرد:  ناتوانی و کارندانستن در دولت در موضوع ارز 4200 تومانی مشکلات اقتصادی بسیاری را برای مردم به وجود آورد.

انتهای پیام/خ

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها