رئیسی: جلوی تخلفات را می‌گیریم

کد خبر: 1072831

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گردشگری و صادرات گلستان بخصوص به دلیل وجود مرز و ظرفیت های کشاورزی و آبزی پروری مورد توجه دولت ما خواهد بود.

رئیسی: جلوی تخلفات را می‌گیریم

خبرگزاری مهر: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در برنامه تبلیغاتی خود در سیمای مرکز گلستان، اظهار کرد: ما در مورد استان گلستان به عنوان استانی که هم جنگل و ساحل دارد و اقتصاد وابسته به جنگل و دریا هم برای آن مطرح است برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی کشاورزی و دامپروری را از ظرفیت‌های خوب اقتصادی گلستان دانست و افزود: بعضی کشورهای اروپایی دسترسی کمی به دریا دارند اما ۵۰ درصد درآمد آن‌ها از دریا و صنعت آبزی پروری است.

رئیسی با تاکید بر اینکه صنعت آبزی پروری در گلستان باید بازنگری و توسعه یابد، ادامه داد: چرا نزولات آسمانی در گلستان باید به سیل مخرب و نگران کننده تبدیل شود و مردم از باران دلهره داشته باشند در حالی که می‌توان از آن بهره اقتصادی در کشاورزی و آبزی پروری برد.

وی با این سوال که چرا قوانین بازدارنده اجرا نمی‌شود؟ گفت: در سازمان بازرسی به خاطر سیل به گلستان آمدم و در سیل اخیر هم در آق قلا حضور یافتم و بخش‌هایی از شهر را گشتیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: نزولات آسمانی باید نعمت باشد ولی باعث دردسر شده بود زیرا قانون اجرا نشده و باران خداوند وقتی جنگل از بین برود و رودخانه‌ها لایروبی نشود تبدیل به سیل می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه وقتی سیل می‌آید همه جمع می‌شوند و وقتی سیل تمام شد دوباره فراموش می‌کنند، تصریح کرد: رها شدگی منابع طبیعی گلستان باید پایان یابد و شرایط استان باید مدیریت شود.

رئیسی ادامه داد: نمی‌فهمم در گلستان با این همه ظرفیت‌ها و جوانان با غیرت و سختکوش چرا باید شاهد بیکاری باشیم.

وی یکی از راه‌های توسعه گلستان را سرمایه گذاری در سواحل و اقتصاد دریا اعلام و اظهار کرد: صنعت گردشگری در گلستان باید فعال شود و ظرفیت دیگر هم مرز است که باید از آن بهره برداری کامل کرد.

رئیسی ادامه داد: اینجا مرز ترکمنستان و آسیای میانه است و باید این مرز برای صادرات فعال و کشور به آسیای میانه متصل شود.

وی نقش صادرات در گلستان را بسیار پایین دانست و گفت: واردات در کشورهای منطقه هزار میلیارد دلار است اما سهم ایران دو درصد است در حالی که می‌توان افزایش داد و صادرات را از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار رساند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری حاشیه نشینی را از مشکلات جدی استان و شهر گرگان اعلام کرد و یادآور شد که روستاهای استان که هر کدام کارخانه تولیدی بودند فعال نیستند. و باعث مهاجرت شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات کاشت، داشت و برداشت کشاورزان باید برطرف شود، گفت: خرید و فروش و تولید کشاورزی گلستان قابل پیش بینی نیست در حالی که شغل اصلی مردم کشاورزی است.

رئیسی ادامه داد: بندر ترکمن باید توسعه پیدا کند و طرح توسعه آن اجرایی شود و حتی یک روز هم نباید اجرای این بندر عقب بیفتد.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در استان باید حمایت و کمک عملی بشوند و راهکار آن هم پرداخت تسهیلات و حمایت حقوقی و قضائی برای کارآفرینان و تولید کنندگان ضروری است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تخریب‌های محیط زیست باید جدی گرفته شود و حتی تغییر کاربری برای مسائل عامه هم باید ممنوع شود زیرا تخلف سازمانی بسیار بدتر از تخلفات فردی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید راه را برای توسعه باز کنیم و در عین حال جلوی تخلفات را بگیریم، اضافه کرد: باید راه‌های قانونمند برای مردم باز شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در کنار مردم بی اعتمادی‌ها از بین برود و گره‌ها و گله‌ها کنار برود و اعتماد بین مردم و دولت بازگردد.

رئیسی:فارس باید چهار راه ریلی باشد/ اجرای سند تحول کشور

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: فارس می‌تواند به عنوان قطب فرودگاهی و چهارراه ریلی در کشور فعالیت کند، از این رو زیرساخت‌های لازم باید در استان بیش از هر زمان دیگری تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در گفتگوی تلویزیونی با مردم فارس گفت: حضور در انتخابات نه تنها در سیاست گذاری داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بلکه در جهان نیز حضور مردم در انتخابات می‌تواند اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: شرایط کرونا باعث شد امکان سفر به استان فارس فراهم نباشد این در حالی است که فارس جلوه گاه تمدن در ایران اسلامی است و استان فارس دریچه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برای معرفی این فرهنگ غنی به مردم جهان است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استان فارس در تمامی بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در کشور قطب بوده و فارس در حوزه گردشگری سلامت در جهان شگفتی آفریده است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که باید در استان فارس در راستای توسعه هرچه بیشتر استان صورت بگیرد توجه به توسعه در این استان است. لازم به ذکر است که فارس دارای ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایی است که اگر تمامی این ویژگی‌ها مورد بهره برداری قرار بگیرند آمارهای بیکاری در استان فارس به شدت کاهش خواهد یافت.

او افزود: فارس می‌تواند به عنوان قطب فرودگاهی و چهارراه ریلی در کشور فعالیت کند لذا زیرساخت‌های لازم باید در استان فارس بیش از هر زمان دیگری تقویت شود تا این مهم محقق گردد البته در این میان نباید حمایت از واحدهای کوچک و متوسط فراموش شود زیرا این بخش‌ها مولدان چرخه صنعت در استان هستند.

وی در خصوص اهمیت روستاها نیز عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌هایی که در روستاهای استان فارس وجود دارد و پتانسیل‌های ٣۶ شهرستان استان، باید شرایط روستاها به گونه‌ای باشد که شاهد مهاجرت معکوس باشیم این در حالی است که با قطع دست دلالان بخش کشاورزی می‌توان زمینه تقویت زنجیره تولید در استان را نیز فراهم کرد.

آیت الله رئیسی در خصوص مسئله تنظیم بازار نیز اظهار کرد: در موضوع تنظیم بازار دولت نباید در بازار مداخله کند اما وظیفه ذاتی دولت نظارت بر فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در بازار است از این رو دولت باید نظارت‌های خود را بر بازار افزایش دهد نه اینکه نسبت به مداخله در بازار اقدام کند.

دیدگاه این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دریافت تسهیلات گفت: نباید افراد خاصی تمامی تسهیلات بانکی در کشور را دریافت کنند بلکه باید شاهد عدالت در پرداخت تسهیلات بانکی باشیم تا مشکلات موجود برای دریافت وام مسکن، ازدواج و تولید برطرف گردد.

او با اشاره به صادرات یادآور شد: فارس نقشی در صادرات منطقه‌ای ندارد این در حالی است که ظرفیت‌های موجود در استان فارس برای اینکه نقش پر رنگی در حوزه صادرات داشته باشد قابل توجه بوده و می‌تواند زمینه ساز شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

وی به جوانان توصیه کرد: باید در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم تا بتوان نسبت به رفع ناامیدی ایجاد شده در جامعه اقدام کرد زیرا در صورت انتخاب شدن من به عنوان ریاست جمهور سند تحول کشور همچون سند تحول قوه قضائیه اجرایی خواهد شد.

آیت الله رئیسی:

حل اشتغال جوانان اردبیل با رفع موانع تولید/مشکل حقابه رفع می شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: تمامی واحد های تولیدی راکد در استان اردبیل حمایت شده و با پیگیری و رفع موانع این واحد ها جوان بیکار در اردبیل نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در برنامه تبلیغاتی استانی انتخابات در شبکه سبلان اردبیل سخن می‌گفت استان اردبیل را مهد بزرگان دینی و روحانیون بزرگی چون آیت الله مروج دانست و اظهار کرد: آیت الله مروج امام جمعه فقید این استان از عالمان بزرگ دینی در این شهر بود و هم اکنون نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عاملی نیز به خوبی و با درایت سنگر معنوی این استان را با رهنمودهای ارزشمند خود برعهده دارد.

وی استان اردبیل را دارای زمینه‌های مهم علم و دانش در کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها و حوزه علمیه این استان با جوانان انقلابی و فرهیخته نوید روزهای بسیار پرشکوهی را برای کشور و این استان دارد و امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب زمینه لازم برای توسعه علم در کنار صنعت در این استان فراهم شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور استان اردبیل را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور اعلام کرد و گفت: با تلاش مسئولین و جوانان توانمند این استان، هم اکنون ۴ درصد محصولات کشاورزی از این استان تأمین و به بازار فروش عرضه می‌شود و این در حالی است که خاک حاصل خیز اردبیل توانایی افزایش چند برابری و توسعه کشاورزی در این استان را دارا است.

آیت الله رئیسی کیفیت تولید حبوبات، گندم، عسل و کالاهای اساسی در این استان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: زمین حاصل خیز دشت مغان سرمایه بسیار بزرگ این منطقه است که باید در جهت توسعه صنایع تبدیلی به کار گرفته شود.

حق آبه استان و فاضلاب شهری اردبیل در اولویت قرار خواهد گرفت

وی ضمن انتقاد از ۱۶۰۰ پروژه نیمه تمام در این استان بر روند تسریع و پایان این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: استان اردبیل علا رغم توسعه یافتگی در بسیاری از زمینه‌ها مشکلات گسترده ای دارد که ضروری است در این راستا تمامی پروژه‌های اولویت دار و مهم هر چه زودتر به اتمام رسیده و در اختیار مردم این استان قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور در ادامه به مشکل آب استان نیز اشاره کرد و افزود: ما در کشور با کمبود آب مواجه نیستیم بلکه با ضعف مدیریت و ناکارآمدی توسعه و یا توزیع آب روبرو هستیم که یکی از اولویت‌های اصلی ما در این استان حل مشکلات حق آبه و فاضلاب شهری خواهد بود.

آیت الله رئیسی از طرح توسعه و اصلاح جاده‌های مواصلاتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: طرح چهار بانده کردن جاده‌های این استان به همراه افزایش ایمنی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان اردبیل به قطب مهم اقتصاد گردشگری کشور تبدیل خواهد شد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور را از مناطق مهم و مستعد گردشگری ایران توصیف کرد و گفت: قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این استان موجب توسعه توریسم داخلی و خارجی خواهد شد و در نتیجه شاهد اشتغال جوانان در تمامی حوزه‌های گردشگری اردبیل خواهیم بود.

وی بر ایجاد حلقه اتصال کشاورزی، صنعت و گردشگری در راستای افزایش اشتغال جوانان اردبیل تاکید کرد و افزود: زمینه‌های مختلفی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی حاصل از محصولات مختلف کشاورزی در اردبیل وجود دارد که باید ابتدا شناسایی و سپس در سریع‌ترین زمان وارد عرصه تولید شود.

آیت الله رئیسی به سفر خود به اردبیل و بازدید از کارخانه نیمه راکد سبلان پارچه نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه یک نمونه از هزاران کارخانه‌ای است که نیازمند توجه و حمایت است و اولویت اصلی ما راه اندازی مجدد تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در این استان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها